ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنیاد رزبری پای از جدیدترین محصول خود پرده برداشت؛ «Pi Zero» کامپیوتری که ۵ دلار قیمت دارد

بنیاد رزبری پای امروز از محصولی جدید با عنوان «Pi Zero» پرده برداشته که کامپیوتری قابل برنامه ریزی محسوب می شود و برای خرید آن می بایست هزینه ای معادل یک فنجان قهوه یا ۵ ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

بنیاد رزبری پای امروز از محصولی جدید با عنوان «Pi Zero» پرده برداشته که کامپیوتری قابل برنامه ریزی محسوب می شود و برای خرید آن می بایست هزینه ای معادل یک فنجان قهوه یا ۵ دلار را بپردازید.

دستگاه مورد بحث که کوچک ترین دیوایس تولید شده توسط بنیاد رزبری نیز به حساب می آید از همین امروز در دسترس عموم قرار گرفته و آنقدر قدرتمند هست که بتواند دیگر محصولات هم خانواده اش را سربلند نگه دارد. به زبان ساده تر می بایست بگوییم ابعاد این کامپیوتر نسبت به مدل A+ سال گذشته نصف شده، ولی توان پردازشی آن و کارایی اش دو برابر گشته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در ازای ۵ دلاری که می پردازید بردی در اختیار شما قرار می گیرد که به پردازنده ی Broadcom BCM2835 به همراه ۵۱۲ مگابایت حافظه رم مجهز شده. ناگفته نماند که این پردازنده نسبت به نمونه ی به کار رفته در «رزبری پای ۱» چهل درصد سریع تر است.

از دیگر مشخصه های «رزبری زیرو» نیز می بایست به درگاه کارت حافظه میکرو SD، پورت مینی-HDMI با قابلیت ارائه خروجی تمام HD و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و یک درگاه میکرو USB اشاره کرد، که مورد آخر برای تامین انرژی دیوایس و انتقال داده استفاده خواهد گشت.

rsz_img_4054-500x349.jpg

بدون شک گجت یاد شده برای ساخت ابزارهای مبتنی بر اینترنت اشیا، اجرایی کردن پروژه های خانگی، تولید گجت های ابتکاری دست ساز و آموزش فناوری به کودکان بسیار کاربردی خواهد بود و در همین راستا اِبِن آپتاون، موسس بنیاد رزبری می گوید، مجموعه ی تحت هدایت او همه ی تلاش خود را کرده تا محصولی ارزان قیمت تولید کند که بتواند موانع موجود بر سر راه یادگیری برنامه نویسی و خلق ابزارهای الکترونیکی توسط عموم را حذف نماید.

Pi Zero از همین امروز و با قیمت ۵ دلار در اختیار کاربران اروپایی و آمریکایی قرار دارد و همچنین با سفارش یک نسخه از مجله ی The MagPi می توانید یک عدد از آن را به رایگان دریافت کنید.

40_Cover_Small_1c72a862-be0c-4827-9216-384cb895ffdb_1024x1024

TNW
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • parsa1980
    parsa1980 | ۶ شهریور ۱۳۹۵

    همایش مینی کامپیوتر رزبری پای و اینترنت اشیاء ، 10 شهریور از ساعت 9 الی 13 در برج میلاد ، کافه رسانه دهکده جوانی.

  • pop_0098
    pop_0098 | ۵ آذر ۱۳۹۴

    تو ایران میشه برنامه زیریش کرد که
    با خروجی HDMI و برنامه ریزی مثلا بشه پوت پلیر چیزی بالا بیاره از فلش فیلم موزیک با هر نوع فرمتی را روی هر tv قدیمی lcd راحت میشه فیلم با فرمت mkv کدک 264 پخش کرد

  • pouya
    pouya | ۵ آذر ۱۳۹۴

    خیلی خوبه کههه, ولی ای کاش تکنولوژی یه فکری بحال این سیستمای گیمینگ هم بکنه, فکرشو بکن روزی برسه که بشه با یه سیستم یه میلیونی بازی های پنج سال پیشو بازی کرد :|

  • Eʜsᴀɴ
    Eʜsᴀɴ | ۵ آذر ۱۳۹۴

    khoda kone in majalasham biad iran,man faghat ghasde kharide majalasho daram,asan hadafam in boarde nistesh :D

  • حامد سپهر
    حامد سپهر | ۵ آذر ۱۳۹۴

    این خیلی باحاله! اگه نخوان قیمتش رو نجومی کنن راحت با زیر ۳۰ تومن میشه خریدش! فقط نفهمیدم مودم وای فای داره یا نه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی