ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موزیلا دیگر به سرمایه گوگل نیازمند نخواهد بود

سازمان غیرانتفاعی موزیلا، توسعه دهنده مرورگر متن-باز فایرفاکس می گوید برای درآمدزایی، دیگر نیازی به گوگل ندارد و از طریق راه های جدید می تواند حتی درآمدی بیش از پیش نیز به دست آورد. طی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

سازمان غیرانتفاعی موزیلا، توسعه دهنده مرورگر متن-باز فایرفاکس می گوید برای درآمدزایی، دیگر نیازی به گوگل ندارد و از طریق راه های جدید می تواند حتی درآمدی بیش از پیش نیز به دست آورد. طی سال ها، موزیلا، گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض فایرفاکس قرار داده بود و از این طریق تامین هزینه می کرد.

قرارداد دو شرکت، انتهای سال گذشته به پایان رسید. جالب است بدانید که در سال 2014، موزیلا 330 میلیون دلار درآمد به این شیوه کسب کرده بود. اما برای 2015 و پس از آن چه؟

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

از سال 2015 به بعد، موزیلا برای هر منطقه موتور جستجوی پیش فرض خاص آن ناحیه را در نظر گرفته است. یاهو در ایالات متحده آمریکا، بایدو در چین و یاندکس در روسیه موتورهای جستجوی پیش فرض موجود روی فایرفاکس هستند.

با این حال، گوگل هنوز هم موتور جستجوی پیش فرض مشترکین اروپایی است اما یکی از مقامات موزیلا می گوید که آن ها از این قرارداد سودی نمی برند.

Firefox-for-iOS-brings-private-browsing-intelligent-search-and-visual-tabs

جیم کوک، مدیر امور مالی موزیلا معتقد است که درآمد حاصل طی سال 2015 از سال پیش بهتر خواهد بود. وی می گوید مشتاقانه به انتظار سال بعد نشسته تا زمان بررسی راندمان 2015 فرابرسد و نشان دهند که موزیلا توانسته در حوزه مالی قدرتمند عمل کند.

موزیلا یکی از معدود شرکت هایی است که تجربه ای باز و بدون تبلیغات از اینترنت گردی را ارائه می دهد و موفقیت آن بدون گوگل قطعا خبر خوشایندی است. برای مثال، اگر موزیلا تاب مقاومت بدون گوگل را نداشت، شاهد استفاده از تاکتیک های خاص غول جستجو در ترغیب کاربران به استفاده از سرویس ها و محصولات شان بیش از پیش بودیم.

جدا از اتکای انحصاری به گوگل برای تامین هزینه ها، این اتفاق در ترغیب رقبا به ارائه دسترسی های بیشتر اطلاعاتی و سرویس های آنلاین به کاربران تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

با این وجود، اگرچه درآمد موزیلا رو به افزایش است اما سهم آن ها از بازار موبایل بسیار اندک است. ورژن اندرویدی فایرفاکس مدتی است که در دسترس قرار گرفته و نسخه iOS نیز اخیرا عرضه شده.

موزیلا سال 2013 با ارائه سیستم عامل فایرفاکس قصد تصاحب بازار تلفن های هوشمند اقتصادی را داشت اما استراتژی آن ها به بن بست خورد. حتی هنوز هم امید می رود که میل به استفاده از سیستم عامل فایرفاکس افزایش یابد اما باید منتظر ماند و دید که آیا موزیلا در جنبه های جدید تجاری هم می تواند موفق باشد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سیاوش
    سیاوش | ۵ آذر ۱۳۹۴

    مدیر امور مالیشون برادر تیم کوکه???

  • Amir jj
    Amir jj | ۵ آذر ۱۳۹۴

    موتور پیش فرض که تو پنج ثانیه عوض میشه!
    از تنبلی ملت موزیلا سالی 300 میلیون دلار درآمد کسب میکنه

مطالب پیشنهادی