ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست Gear VR ممکن است حفره ای در تلفن همراه شما ایجاد کند

چندی پیش، ورژن نهایی هدست واقعیت مجازی سامسونگ تحت عنوان Gear VR به بازار جهانی عرضه شد و کاربران با قیمت نازل 99 دلاری می توانند این دستگاه را خریداری کنند و با استفاده از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

چندی پیش، ورژن نهایی هدست واقعیت مجازی سامسونگ تحت عنوان Gear VR به بازار جهانی عرضه شد و کاربران با قیمت نازل 99 دلاری می توانند این دستگاه را خریداری کنند و با استفاده از تلفن همراه سامسونگی خود، واقعیت مجازی را تجربه کنند.

اما اگر شما هم از آن دسته خریدارانی بودید که در صف اول قرار گرفته بودند، باید نسبت به یک مسئله آگاهی داشته باشید. نویسندگان وبسایت RoadToVR می گویند که هیچگاه Gear VR مجهز به تلفن همراه را زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید. به چه علت؟

دلیل کاملا مشخص است. لنزها همانند ذره بینی که زیر نور آفتاب در نقطه کانونی مشخصی قرار گرفته اند، باعث ایجاد نقطه ای مرکزی شده و گرمایی شدید را به تلفن همراه وارد می کنند که احتمالا سبب ذوب شدن نمایشگر و در نهایت آتش گرفتن آن می شود.

در هر صورت، استفاده از دستگاه زیر نور مستقیم آفتاب اصلا توصیه نمی شود و حتی ممکن است آسیبی جدی به چشم ها و سپس تلفن همراه وارد کند. هدست های واقعیت مجازی تازه وارد بازار شده اند و مشکلات کوچک و بزرگ بسیاری را ایجاد کرده اند. برای مثال، توصیه شده که نوجوانان و کودکان زیر 13 سال به مدت طولانی از دستگاه استفاده نکنند یا حدالامکان از دستگاه زیر نور آفتاب استفاده نشود. تا مشخص شدن و ارائه نکات ایمنی لازم، هنوز زمان زیادی باقی مانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۵ آذر ۱۳۹۴

    خیلی جالبه. احتمالاً این فقط یک نظریه هست و امتحان نکردن. برای اینکه این اتفاق بیفته باید اولاً گوشی دقیقاً در محل فاصله کانونی عدسی قرار گرفته باشه که بعید میدونم اینطوری باشه.
    ثانیاً باید هدست طوری روی زمین قرار بگیره که لنزها به طرف نور خورشید باشن و چیزی هم جلوی آنرا نگرفته باشه، که با وجود بند هدست بازم بعیده.
    بعد اون قسمت از متن که نوشته "استفاده از دستگاه زیر نور مستقیم آفتاب اصلا توصیه نمی شود و حتی ممکن است آسیبی جدی به چشم ها و سپس تلفن همراه وارد کند"
    روی چه حسابی این را نوشته؟ اگه زیر نور آفتاب به چشم زده بشه که آفتاب از کنار چشم دور نمیزنه بره توی لنز!

  • N
    N | ۵ آذر ۱۳۹۴

    وای میخاستم بخرم منصرف شدم ?

مطالب پیشنهادی