ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار رندری منتسب به تلفن هوشمند اندرویدی نوکیا

با وجود اینکه به نظر می رسد برند نوکیا پس از پیوستن به مایکروسافت در اذهان کمرنگ شده اما این شرکت هنوز هم به حیات خود ادامه می دهد و مشغول توسعه ی محصولات و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

با وجود اینکه به نظر می رسد برند نوکیا پس از پیوستن به مایکروسافت در اذهان کمرنگ شده اما این شرکت هنوز هم به حیات خود ادامه می دهد و مشغول توسعه ی محصولات و تکنولوژی هایی تازه است.

بر هیچکس پوشیده نیست که کمپانی فنلاندی در سال های گذشته به خاطر ابداعاتی که در عرصه ی تلفن های هوشمند داشت در میان قشر کثیری از کاربران محبوب بود و البته آنها هرگز واهمه ای از تجربه ی فرم-فکتورهای جدید نداشتند.

عمده ی محصولات نوکیا در یکی دو سال گذشته روی ویندوز فونِ غول نرم افزاری ساکن ردموند متمرکز بوده اند، آنها در این بازه ی زمانی اسمارت فون هایی را راهی بازار ساخته اند که از نظر تنوع رنگ بندی برای کاربران جذابیت بالایی داشته اند و در رابطه با دوربین های موبایل نیز ابداعات خاص و زیادی را صورت داده اند.

اما همانطور که می دانیم پلتفرم موبایلی مایکروسافت از یک مشکل بزرگ یعنی کمبود اپلیکیشن رنج می برد، و همین نقطه ضعف سبب شد بسیاری از اهل فن بر این باور باشند که دیر یا زود فنلاندی ها ارائه ی محصولات مبتنی بر اندروید را آغاز خواهند نمود؛ نظریه ای که امروز شایعات تازه ای در پیرامونش منتشر شده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

طی سال جاری میلادی نوکیا از یک تبلت اندرویدی پرده برداشته که دست بر قضا فروش خوبی را هم تجربه کرده. این تبلت دارای بدنه ای آلومینیومی بوده و لانچری که به وسیله خود شرکت فنلاندی توسعه یافته را اجرا می کند.

پس از ارائه ی گجت مورد بحث بود که شایعاتی نیز در مورد آماده شدن تلفن هوشمندی مبتنی بر پلتفرم موبایلی گوگل با نام C1 بالا گرفت و جزئیات گوناگونی راجع به آن به رسانه ها راه یافت.

بر اساس قرارداد نوکیا با مایکروسافت این شرکت برای ارائه ی تبلت اندرویدی خودش می بایست بخش عمده ای از کارها از جمله پروسه ی تولید را برون سپاری کند، اما برای اینکه بتواند با استراتژی مشابه موبایلش را نیز راهی بازار سازد لازم است تا سال آتی میلادی منتظر بماند.

در همین راستا امروز رندری جدید به اینترنت راه یافته که منتسب به تلفن هوشمند بعدی فنلاندی ها خوانده می شود و ذکر می گردد اسمارت فون حاضر در این رندر هر دو پلتفرم ویندوز موبایل و اندروید را اجرا خواهد کرد. ناگفته نماند پیش از این مایکروسافت پتنتی را به ثبت رسانده که بر اساس آن امکان اجرای دو سیستم عامل روی یک دستگاه واحد موبایل عملی می شود اما تا به حال سخنی در رابطه با استفاده از آن در هیچ گجت جدیدی به میان نیامده.

هر چند هنوز نمی توان به قطع در رابطه با رندر مورد اشاره صحبت کرد ولی فردی که آن را به بیرون درز داده تائید نموده موبایل بعدی نوکیا قرار نیست دارای بوت دو گانه باشد و بلکه در دو نسخه که هر یک سیستم عاملی متفاوت دارند عرضه خواهد گشت.

طراحی که هم اکنون شاهد آن هستیم از اصول طراحی تبلت نوکیا N1 پیروی نموده و سعی کرده سادگی ظاهری این تبلت را با خود به همراه داشته باشد. نمایشگر دارای حاشیه هایی بسیار اندک بوده، دستگاه چهار رنگ متنوع دارد و در قسمت پشتی نیز دوربینی مجهز به یک فلش LED قابل رویت است. ضمناً فریمی که اطراف دیوایس را فرا گرفته رنگش ثابت بوده و بر مبنای رنگ بدنه ی محصول متغیر نیست.

بر حسب شواهد موجود دور از ذهن جلوه نمی کند که نوکیا قسمت پشتی و جلویی موبایل آتی خود را از جنس شیشه بسازد و برای فریم اطرافش به سراغ فلز برود؛ دکمه پاور در قسمت بالا سمت راست تعبیه شده و دکمه های صدا نیز در بخش راست بدنه جای گرفته اند.

اسپیکرها و پورت شارژ اسمارت فون در تصویر مشخص نیستند و بعید نیست که آنها در لبه ی زیرین قرار داشته باشند. مسلماً در صورت صحت این رندر با نمونه ای بسیار اولیه و در دست توسعه طرف هستیم که ممکن است شامل تغییراتی عمده شود.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید بازگشت نوکیا با اسمارت فونی اندرویدی با موفقیت همراه می شود یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • شایان
    شایان | ۶ آذر ۱۳۹۴

    یادش بخیر.قدیما فقط و فقط نوکیا بود و بس...
    ولی الان دیگه داره نابود میشه.حیفه ویندوز فونش رو خراب کنه و اندرویدش کنه.نوکیا درسته زیاد محبوب نیست و همه جایی نیست.ولی انصافا گوشی هاش کیفیت خوبی دارن و به لطف ویندوز اصلا هیچ لگ یا هنگی ندارن.

  • m
    m | ۵ آذر ۱۳۹۴

    اﻳﻦ ﺷﺪ ي ﭼﻴﺰﻱ

  • danny
    danny | ۵ آذر ۱۳۹۴

    rom2
    camera 12
    Android 5.1
    شاید ویندوزش هم بیاد چون تو عکس هر دو نسخش هست

  • Mysterio
    Mysterio | ۵ آذر ۱۳۹۴

    N1 کپی ایپد
    C1 کپی ایفون
    نوکیا سامسونگ پیوندتان مبارک

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۵ آذر ۱۳۹۴

      یادتون رفته کناره های آیفون 6 کپی لومیا 925 بود؟

  • داریوش
    داریوش | ۵ آذر ۱۳۹۴

    نوکیا خیلی وقت پیش مرد . نوکیای الان همون اپله . و این شرکت تلاشی برای کپی دوباره از اپل داره . مثل دست و پا زدن های یه ماهی مرده بیرون از آبه . نوآوری های این شرکت در حد همون سنگشکن های قدیمه و نمی تونه پا کپی مثل اپل بکنه خودش رو .

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۵ آذر ۱۳۹۴

      یادتون رفته کناره های آیفون 6 کپی لومیا 925 بود؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی