ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات جدیدی از تبلت X1 انویدیا در دیتابیس GFXBench مشاهده شد

هفته گذشته، انویدیا از Shield Tablet K1 پرده برداشت، دستگاهی که به نوعی یک بازسازی از ورژن قبلی بود و با امکانات کمتر، قیمتی معقولانه داشت. با پرداخت 200 دلار، می توانید Shield Tablet K1 ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ آذر ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

هفته گذشته، انویدیا از Shield Tablet K1 پرده برداشت، دستگاهی که به نوعی یک بازسازی از ورژن قبلی بود و با امکانات کمتر، قیمتی معقولانه داشت. با پرداخت 200 دلار، می توانید Shield Tablet K1 را با همان مشخصات سخت افزاری پیشین، اما بدون قلم خریداری کنید. اما حالا اخیرا اطلاعاتی از دیتابیس GFXBench منتشر شده که تبلت X1 را برای اولین بار به نمایش می گذارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در لیست GFXBench آمده که تبلت جدید انویدیا با نمایشگری 8 اینچی، رزولوشن 1920 در 1200 و 32 گیگابایت حافظه داخلی، تقریبا همان K1 است با این تفاوت که میزان رم، تا 3 گیگابایت افزایش داشته و چیپست X1 درون دستگاه بوده. در زمینه نرم افزاری نیز، اندروید 6.0 مارشملو برای اکس وان در نظر گرفته شده است.

با این حال، به نظر نمی رسد که بنچمارک به صورت دقیق همه ی اطلاعات را در خود گنجانده باشد. برای مثال، گفته شده که دوربین برای این تبلت در نظر گرفته نشده یا برای چیپست تگرا اکس وان، از حالت عادی، 4 هسته کمتر در نظر گرفته شده است.

انویدیا، چیپ تگرا اکس وان را اوایل امسال و در CES 2015 معرفی کرد و با توجه به بهبودهای خارق العاده، نظیر قدرت دو برابری GPU به نسبت K1، گیمرهای موبایلی را سر شوق آورد. در حال حاضر، چیپ K1 در تبلت شیلد، نکسوس 9 و شیائومی می پد مورد استفاده قرار گرفته است.

انویدیا تصمیم گرفت X1 را در انحصار کنسول بازی اندرویدی اش با نام Shield Android TV قرار دهد اما در ماه اکتبر، برای اولین بار اکس وان در یک تبلت-لپ تاپ مورد استفاده قرار گرفت: پیکسل سی از گوگل.

براساس آمار و ارقام ارائه شده توسط GFXBench، تعداد فریمی که این تبلت ارائه می دهد، تقریبا با گلکسی اس 6 و تبلت اکسپریا Z4 برابری می کند. جالب است بدانید که تبلت شیلد، در هر آزمونی، از آیپد ایر 2 موفق تر بوده.

اگرچه انویدیا مدعی شده که X1 قدرت پردازش گرافیکی دو برابری نسبت به K1 دارد، اما بنچمارکی که امروز منتشر شده، چنین ادعایی را تایید نمی کند. با این حال، از آنجایی که بنچمارک منتشر شده نهایی نیست و قطعا تغییراتی خواهد داشت، باید باز هم منتظر بمانیم.

شایعات پیشین حاکی از آن بود که تبلت اکس وان در تعطیلات سال نوی میلادی امسال در دسترس خواهد بود اما با توجه به اینکه تقریبا چیزی تا انتهای سال باقی نمانده، بعید است که انویدیا به این زمان بندی برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • TnT
    TnT | ۵ آذر ۱۳۹۴

    دوست عزیز، از fps یا همون frame per second تبلت ها خبری ندارم اما تو چارت بنچمارک گرافیکی منهتن gfx bench در بین فبلت ها و گوشی های هوشمند xperia Z5 compact، با کسب فریم ریتی برابر با 38 تصویر در ثانیه یا همون fps 38 در جایگاه اول و بعد از اون هم xperia z4 با کسب 20 فریم در ثانیه در در جایگاه دوم قرار گرفتن و نکته جالب هم اینه که بر خلاف ادعای شما،هیچ کدوم از گوشیای سامسونگ در مقام اول تا دهم قرار ندارند و اگه یکی از گوشی های هوشمند سامسونگ فریم ریتی بالای ۲۵ کسب میکرد باید در مقام دوم قرار میگرفت که نگرفته.
    این هم سند و مدرک اداعای بنده:

    لینک مستقیم:
    http://s6.uplod.ir/i/00709/y19ywr9834k3.png


    لینک دانلود:
    http://uplod.ir/5vvkv7vkskkz/Screens__2015-11-16-17-54-36.png.htm

  • Chester
    Chester | ۵ آذر ۱۳۹۴

    درود.
    مطلب مقداری مشکل داره یا مقداری دروغ بهش اضافه شده.
    طبق دیتابیس GFXBench تگرا X1 حدود 100 الی 110 درصد از Galaxy S6 و تبلت اکسپریا Z4 سریعتر هستش. پس تگرا X1 فریم برابری با S6 و Z4 نگرفته . همچنین تگرا X1 حدود 15 الی 20 درصد سریعتر از آیپد ایر 2 هستش . A9X به کار رفته در آیپد پرو حدود 40 درصد سریعتر از تگرا X1 است.

    GFXBench manhattan 3.0

    Ipad Pro = 83 frame

    Tegra X1 = 55 frame

    Ipad air 2 = 43 frame

    Tegra K1 = 32 frame

    Galaxy S6 = 23 frame

    Tablet Z4 = 23 _25 frame

  • آرمان
    آرمان | ۵ آذر ۱۳۹۴

    گیم درست حسابی چند سالیه برای آندروید نیامده فایده نداره

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۵ آذر ۱۳۹۴

    زنده باد انودیا

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۵ آذر ۱۳۹۴

    از شهر کهن ,شهر هنر, شهر راز (( شیراز )) به همه درود میفرستم, من تعصبی کور نیستم وفقط طرفدار بهترین هستم,شرکت بزرگ انودیا خیلی دوست داشتنی هست , من دوستش دارم , اگه یادتون باشه در جدول نموداری رسمی که مدتی کوتاه قبل از جانب ژکبنچ منتشر شد از عملکرد تک و چند هسته ای چیپست پردازنده های پیش روی موبایلی مانند اکسینوس8890یا همونM1 اختصاصی سامسونگ و تگرای جدید انودیا و نوکلن2 و کایرین950 واپلA9 وA9x و غیره ها... در این جدول نموداری رسمی چیپست پردازنده اکسینوسm1 یاهمون8890 درتست تک و چند هسته ای تمام رقباش رو با اختلاف زیاد شکست داد اما تنها در تست تک هسته ای از محصول جدید و پیش روی همین شرکت انودیا یعنی تگرای جدید امتیاز پایین تری میگیره ! انودیا خیلی دوس داشتنی هس مخصوصا در مورد کامپیوتر لپ تاپ فراموش نکنید اون چیپست پردازنده موبایلی که درتست تک هسته ای اول هست محصول جدید انودیا تگرای جدیدش هس نه مورد دیگری و بعد از تگرای جدید انودیا در هر دوتست وتک و چند هسته ای اکسینوس8890 یا همونM1بالاترین هس(( تعصب و دروغ و توهین ممنوع و زنده باد آگاهی ))

مطالب پیشنهادی