ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شاید بزودی بتوانید عینک های خود را به نمایشگرهای دارای قابلیت واقعیت مجازی مجهز کنید

در حالیکه گوگل تلاش می کند تا عینک واقعیت مجازی خود را دوباره به دنیای عینک های هوشمند بازگرداند، کمپانی دیگری قدم در این راه گذاشته و محصولی جدید معرفی نموده که فرمت و کارایی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۵ آذر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

در حالیکه گوگل تلاش می کند تا عینک واقعیت مجازی خود را دوباره به دنیای عینک های هوشمند بازگرداند، کمپانی دیگری قدم در این راه گذاشته و محصولی جدید معرفی نموده که فرمت و کارایی جالب تری دارد.

شرکت یاد شده، Dispelix Oy نام دارد و بخشی از موسسه تحقیقات فنی VTT در فنلاند به شمار می رود. این کمپانی سیستم نمایشگر جدیدی ساخته که به ادعای خودش به اندازه کافی خوب هست تا بتوان آن را جایگزین اسمارت فون های فعلی نمود و البته عینک های تمامی افراد را با آن هوشمند ساخت.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

برخلاف گوگل گلس که یک هدست شبیه عینک بود و پروژکتوری در خود داشت، Dispelix بیشتر روی توسعه لنزهای هوشمند تمرکز کرده که به راحتی در هر فریم عینکی جای می گیرد و تجربه واقعیت مجازی را برای کاربر رقم می زند. جالب اینجاست که شرکت یاد شده قصد دارد نمایشگرهای مذکور - یا همان لنز هایی که توسعه داده - را در عرض یک سال تولید و راهی بازار نماید.

لنزهای ساخته شده توسط شرکت «دیسپیلکس» از تکنیک "lightguide optics" برای نمایش تصاویر با کیفیت بالا استفاده می کنند و تصویری به بزرگی یک تلویزیون 60 اینچ که در فاصله سه متری قرار دارد را جلوی چشم کاربر نمایش می دهند. این تکنیک کمک می کند تا نسل جدیدی از نمایشگرها برای عینک های هوشمند ساخته شوند.

به گفته دانشمندان، نمایشگرهای جدید، شفافیت بسیار بالا و وزن سبک دارند و ضخامت آنها فقط یک میلی متر خواهد بود. از همه مهم تر اینکه می توان این شیشه ها را به هر شکلی ساخت و لنزها را درونشان گنجاند و حتی در عینک شخصی هم از آنها بهره گرفت.

کمپانی Dispelix ابتدا فقط از دستاوردش در محصولات ورزشی بهره خواهد گرفت که وظیفه اعلام تعداد ضربان قلب، مسیریابی و اطلاعات حرکتی را به عهده دارند. اما در فاصله زمانی نه چندان دور، لنزهایی با قابلیت استفاده در صنایع گوناگون همچون پزشکی و تولید نیز خواهد ساخت.

تصاویر مجازی برای جلوگیری از اعمال هرگونه فشاری به چشم فرد، در میدان دید کاربر منتشر می شوند. همچنین کاربر این امکان را دارد تا نمایش تصاویر را به صورت تک رنگ یا چند رنگی انتخاب کند.

در حال حاضر دیسپیلکس در فاز جذب سرمایه و پیدا کردن شریک کاری است تا در اسرع وقت دست به کار تولید این لنزها بزند و در سال آینده میلادی آنها را به فروش برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۵ آذر ۱۳۹۴

    گوگل یاد بگیره .... چند ساله همه رو علاف یه کار سوخته کرده

  • امیر
    امیر | ۵ آذر ۱۳۹۴

    به درد تقلب تو امتحانا میخوره

مطالب پیشنهادی