ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در نظر دارد تا Vulkan را به اندروید 6.0 مارشملو بیاورد

مرداد ماه امسال، گوگل در تقابل با تکنولوژی متال اپل، یک API یا رابط نرم افزاری به نام Vulkan معرفی کرد (برای اطلاع بیشتر از نحوه کارکرد متال و API ها این مقاله را مطالعه ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

مرداد ماه امسال، گوگل در تقابل با تکنولوژی متال اپل، یک API یا رابط نرم افزاری به نام Vulkan معرفی کرد (برای اطلاع بیشتر از نحوه کارکرد متال و API ها این مقاله را مطالعه کنید). اما مدتی زمان لازم بود تا توسعه این رابط کامل شود.

اما اخیرا خبر رسیده که گوگل تیمی اختصاصی را برای Vulkan استخدام کرده تا API مذکور را به ورژن های آتی اندروید بیاورند. مسلما این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد، شاهد گرافیک بهتری روی بازی های موبایل خواهیم بود و توسعه دهندگان اندرویدی دست بازتری در ساخت خواهند داشت.

هنوز تا اتمام توسعه Vulkan زمان باقی مانده اما هم گوگل برای اندروید و هم والو برای سیستم عامل استیم، حامی آن هستند. شرکتی که والو امروز خریداری کرد، LunarG، طی بیانیه خبری خود اعلام داشت که گوگل تیمی مخصوص به این کار را استخدام کرده.

Vulkan رابطی است که براساس OpenGL نوشته شده است اما برتری آن به نسبت به دیگر رابط ها این است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد مستقیما به پردازنده گرافیکی دستگاه دسترسی داشته باشند.

با توجه به پشتیبانی گوگل و والو از Vulkan، این امکان وجود دارد که ساخت و پورت بازی ها بین دو سیستم عامل اندروید و استیم نیز تسریع شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Mr reza
    Mr reza | ۵ آذر ۱۳۹۴

    جونم z3. ولی عشقم فقط پریمیوم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی