ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باکتری ها منبع تغذیه جدید فضانوردان خواهند شد

پس از پرورش برگ های کاهوی قرمز در فضا، حالا نوبت به ارسال باکتری های مهندسی ژنتیکی شده به خارج از جو زمین رسیده است. ناسا در نظر دارد تا با استفاده از این باکتری ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۶ آذر ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۰

پس از پرورش برگ های کاهوی قرمز در فضا، حالا نوبت به ارسال باکتری های مهندسی ژنتیکی شده به خارج از جو زمین رسیده است. ناسا در نظر دارد تا با استفاده از این باکتری ها، برای فضانوردانی که ساکن ایستگاه فضایی بین المللی هستند غذا تولید کند.

قرار بر این است که سال 2017، این باکتری از سرده آنابائنا مورد آزمایش مستقیم قرار بگیرد. قندی که این سیانوباکتری فتوسنتز و تولید می کند، می تواند تغذیه باکتری های دستکاری ژنتیکی شده دیگری درون سیستمی به نام PowerCell شود.

در مرحله بعد، باکتری های مذکور که مسلما محدود به یک گونه خاص نخواهند بود، برای فضانوردان غذا، سوخت و حتی دارو تولید می کنند. یکی از مهندسین ناسا به کنایه می گوید که اولین مهاجران به آمریکا، به اندازه تمام عمرشان غذا به همراه نداشتند، اما باید در آنجا زندگی خود را ادامه می دادند. بنابراین، روزی فرا می رسد که فضانوردها از زمین تقریبا بی نیاز می شوند.

سفری 6 ماهه به وسیله ماهواره آلمانی، میزان سختی و مقاومت باکتری ها در شرایط سخت جوی را مورد آزمایش قرار خواهد داد. این ماهواره به گونه ای طراحی شده تا جاذبه مریخ، ماه و جاذبه صفر را شبیه سازی کند تا ببیند باکتری ها در هر وضعیتی، چه واکنشی نشان خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی