ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر Fallout 4؛ آشنایی با اصول ابتدایی ساخت شخصیت و سیستم S.P.E.C.I.A.L

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش پیشی بگیرد.

فال آوت 4 یک عنوان در سبک نقش آفرینی است که بدون اغراق، یکی از دشوار ترین ژانرها در نظر گرفته می شود و گیم پلی آن بر اساس محورهای زیادی از تیراندازی گرفته تا سیستم ساخت و ساز سلاح و ابزار استوار است. اگر پیش از این با بازی های این سبک و به خصوص با عناوین Bethesda آشنایی چندانی نداشته باشید، در درک بسیاری از ویژگی های  این شاهکار عاجز خواهید بود.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک راهنمایی کامل در چند بخش برای شما فراهم کنیم تا بتوانید در دنیای فال آوت به یک بازمانده واقعی تبدیل شوید. این راهنما شامل هفت بخش زیر خواهد بود.

  1. قسمت اول: آشنایی با اصول ابتدای ساخت شخصیت، سیستم S.P.E.C.I.A.L و پرک ها
  2. قسمت دوم: راهکار های مقدماتی برای بقا در Wasteland
  3. قسمت سوم: باز کردن قفل ها و هک کردن ترمینال ها
  4. قسمت چهارم: ساخت و ارتقا سلاح ها
  5. قسمت پنجم: استفاده، تغییر و تعمیر پاور آرمور
  6. قسمت ششم: ساخت و توسعه پایگاه ها
  7. قسمت هفتم: همراهان

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اولین و البته مهم ترین مرحله در فال آوت، ساخت شخصیت است. اشتباه نکنید، ساخت شخصیت تنها به معنی انخاب یک جنس، قیافه و نژاد برای شخصیت تان نیست، جدا از آن به معنی انتخاب مواردی است که شخصیت شما بیشتر در آن ها مهارت دارد.

SPECIAL در دنیای فال آوت جدا از معنی اصلیش، در حقیقت مشخص کننده 7 مهارت و قابلیت اصلی هر شخصیت است. این 7 مهارت عبارت اند از:

  • STRENGHT
  • PERCEPTION
  • ENDURANCE
  • CHARISMA
  • INTELIGENCE
  • AGILITY
  • LUCK

جدا از مهارت ها، Perk ها هم المان هایی از سیستم Level بازی هستند که هرکدام متعلق به یکی از این مهارت ها می شود و یک ویژگی منحصر به فرد به شخصیت اصلی می دهند. ساخت شخصیت و Level-up در فال آوت بر اساس همین سیستم اسپشال و پرک ها است. اگر در Pipboy، رایانه همراه خود، به جدول پرک ها نگاه کنید، در اولین ردیف، این 7 مهارت و در ردیف های بعدی پرک های زیر شاخه این مهارت ها را می بینید.

perkchart

  • Strength نشان دهنده قدرت بدنی شماست. شما قرار است در Fallout 4 تا جایی که می توانید Loot کنید، ولی اگر باری که حمل می کنید از حد مجاز بیشتر شود سرعت تان آهسته می شود و نمی توانید Fast Travel کنید. هر چه Strength شما بیشتر باشد، قدرت مشت های شما و وزنی که می توانید حمل کنید بیشتر می شود.
  • Perception نشان دهنده آگاهی شخصیت شما و قوت حس ششم اوست و دقت شلیک در V.A.T.S را بالاتر می برد. هر چه امتیاز این مهارت بیشتر باشد، تیر ها در V.A.T.S با احتمال کمتری خطا می روند.
  • Endurance توانایی تحمل شما در مقابل انواع آسیب ها، چه فیزیکی، چه الکتریکی و چه رادیواکتیویتی است، هرچقدر امتیاز این مهارت بالاتر باشد مقدار سلامتی با آسیب دیدن و Action Points با دویدن کندتر خالی می شود. به علاوه با مصرف موارد غذایی کمتر دچار مسمویت می شوید.
  • Charisma توانایی شما در متقاعد کردن سایرین است. هر چه کاریزما شما بیشتر باشد دیگران راحت تر رام می شوند و قیمت های خرید و فروش شما با فروشنده ها نیز بهتر می شود. در صورت داشتن کاریزمای بالا می توانید با حقه های کلامی، حتی دروغ گفتن، سایرین را راضی کنید.
  • Intelligence نمایانگر هوش و قدرت تفکر شخصیت شماست و هر چه امتیاز آن بیشتر باشد از فعالیت های مختلف، XP بیشتری کسب می کنید و سریع تر لول تان بالا می رود. می توانید سلاح ها و زره های بهتری بسازید و همچنین دیالوگ های بیشتری در مکالمات خواهید داشت.
  • Agility تناسب اندام شخصیت شما و سرعت واکنش او را نشان می دهد و هر چه بیشتر باشد، شلیک در V.A.T.S به Action Point کمتری نیاز دارد و در حالت مخفی، دشمنان سخت تر شما را شناسایی می کنند.
  • Luck هم همان طور که از اسمش پیداست، خوش شانسی شخصیت شما را نشان می دهد. خوش شانسی بیشتر به معنای Loot بهتر، کسب XP بیشتر به صورت شانسی و سایر موارد مربوط به مکانیزم های رندوم در بازی است.

rep

در ابتدای بازی امتیاز هر مهارت یک است، سپس 21 امتیاز به شما داده می شود که باید آن را میان قابلیت ها پخش کنید. با هر بار لول-آپ شدن هم یک امتیاز می گیرید که می توانید آن را در این قابلیت ها یا پرک های شان سرمایه گذاری کنید.

البته برای گرفتن پرک ها، باید امتیاز مهارتی که به آن تعلق دارند را به یک مقدار مشخص برسانید. پرک های ردیف دوم یک امتیاز و پرک های ردیف یازدهم 10 امتیاز در مهارت مربوط شان می خواهند. مثلا پرک Lone Wanderer در چهارمین ردیف از ستون Charisma، حداقل سه امتیاز در مهارت Charisma می خواهد.

حال انتخاب شماست که سبک بازی تان را مشخص کنید و بر اساس آن مهارت ها و پرک ها را کسب کنید. اگر می خواهید شخصیتی با Health بالا بسازید، به سراغ شاخه Strength بروید، ولی اگر شیوه های مخفی کارانه تر را می پسندید Agility مهارت شماست. دوست دارید تا حد ممکن از خون ریزی با متقاعد کردن دشمنان دوری کنید؟ دل تان می خواد از انجام ماموریت ها پول بیشتری به جیب بزنید؟ سراغ شاخه Charisma بروید.

هر مهارتی که در ابتدای بازی انتخاب می کنید و بیشتر روی آن تمرکز می کنید شیوه بازی شما را مشخص می دهد. البته یادتان باشد که هیچ وقت فقط روی یک مهارت تکیه نکنید. شاید سبک محفی کاری را بیشتر بپسندید اما به فکر وقتی که لو می روید هم باشید. در این صورت اگر Strength شما کافی نباشد به سرعت خواهید مرد. بدون پرک Gun Nut در شاخه Intelligence نمی توانید اسلحه ها را آن طور که باید و شاید تغییر دهید.

perc

توصیه می کنیم در ابتدای بازی که 21 امتیاز برای گرفتن مهارت به شما داده می شود، به هیچ عنوان یک مهارت خاص را تا 10 بالا نبرید. سعی کنید حدودا بین 5 تا 7 امتیاز به مهارت مورد علاقه تان اختصاص بدهید و بقیه امتیاز ها را بین سایر مهارت ها تقسیم کنید.

پرک های ضروری را از مهارت اصلی خود بگیرید و سپس سراغ پرک هایی بروید که هر شخصیتی با هر شیوه بازی ای به آن ها نیاز دارد. به هر حال، با هر سبکی که بازی کنید، داشتن پرک هایی مانند Gun Nut ،Armorer و یا Science ضروری هستند تا سلاح ها و زره های بهتر بسازید. همچنین برای باز کردن قفل ها و هک کردن ترمینال ها، برای پیدا کردن مسیر های میان بر، برای دور زدن دشمنان یا پیدا کردن آیتم های بهتر قطعا به پرک های Locksmith و Hacker نیاز پیدا خواهید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • ahadzare82
    ahadzare82 | ۱۹ دی ۱۳۹۷

    نمی تونم بدوم دلیلش چیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی