ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان نوعی لاستیک انعطاف پذیر ساخته اند که می تواند به عنوان کیبورد نیز عمل کند

امروزه بسیاری از محققان به دنبال آن اند که بتوانند سطوح منعطف و دگرسان پذیر را به سنسورهایی پوستی برای اعمال مختلف تبدیل کنند. این مواد، قابلیت آن را دارند که به روبات ها حس ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

امروزه بسیاری از محققان به دنبال آن اند که بتوانند سطوح منعطف و دگرسان پذیر را به سنسورهایی پوستی برای اعمال مختلف تبدیل کنند. این مواد، قابلیت آن را دارند که به روبات ها حس لامسه ببخشند و یا حتی کاری کنند که اعضای مصنوعی بدن انسان، اجسام را لمس کند.

با این حال و به تازگی، محققان دانشگاه آوکلند، با هدف دیگری از این مواد استفاده کرده اند و توانسته اند تکه ای مربع شکل از لاستیک قابل انعطاف بسازند که در نقش کیبورد نیز ظاهر می شود. این تیم امیدوار است که بتواند تکنولوژی خود را به عنوان نوعی دستگاه ورودی داده دگرسان پذیر عرضه کند؛ چیزی که ما را تا حدودی یاد طرح مفهومی کمپانی نوکیا برای دستگاهی مشابه می اندازد.

داخل ورژن پروتوتایپ این دستگاه (که داخل عکس دیده می شود) نوعی صفحه با اندازه 3 در 3 قرار داده شده که در وهله اول، جهت های حرکتی را کنترل می کند. هم چنین در درون این تکه لاستیک، دو سنسور وجود دارد که در مقابل یکدیگر و با زاویه 90 درجه قرار داده شده اند.

وقتی که بخشی خاص از صفحه لاستیکی فشار داده شود، سنسورها محلی که فشار بر آن وارد می شود را تشخیص داده و اعمال مربوط به پردازش اطلاعات آغاز می گردد. با این حال، دستگاه مورد بحث هم چنان در مراحل نخست کار به سر می برد؛ اما با توجه به این که دستگاه از لاستیک مشکی رنگ ساخته شده است، می توان انتظار داشت که بزودی خطوط تولید دستگاه های پوشیدنی مشابه آغاز به کار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۶ آذر ۱۳۹۴

    یاد بلک اپس دو افتادم ?

مطالب پیشنهادی