ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

۵ عادت قهرمانان ورزشی که می توان در دنیای کسب و کار نیز از آنها استفاده کرد

ورزشکاری را در نظر بگیرید که در استادیوم برگزاری مسابقات المپیک پا به میدان می گذارد. او سرش را بالا می گیرد، چند نفس عمیق می کشد و عضلاتش را تکان می دهد. هزاران تماشاچی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

ورزشکاری را در نظر بگیرید که در استادیوم برگزاری مسابقات المپیک پا به میدان می گذارد. او سرش را بالا می گیرد، چند نفس عمیق می کشد و عضلاتش را تکان می دهد. هزاران تماشاچی حاضر در ورزشگاه با شنیدن صدای او از بلندگوهای استادیوم او را تشویق می کنند، اما چشمان او هیچگاه از مسیری که قرار است در آن بدود منحرف نمی شود. وقتی تپانچه ی شروع مسابقه به صدا در می آید، او از جای خود شلیک می شود و با بیشترین توان ممکن شروع به دویدن می کند.

اما ما چگونه می توانیم این سناریو را در موقعیت کسب و کار خود به کار ببندیم؟ تکنیک هایی که ورزشکاران برای فعالیت تحت فشارهای بزرگ روحی و جسمی به کار می گیرند، به رهبران کسب و کار نیز اجازه می دهند در فضای رقابتی حوزه ی فعالیت خود به برتری دست پیدا کنند. در ادامه به ۵ نمونه از این تکنیک های برتری آفرین اشاره خواهیم کرد که هم سلامتی و هم عملکرد شما را در محیط کارتان بهبود می بخشند.

با دیجیاتو همراه باشید.

۱- خودتان را در «حالت فیزیکی قدرتمند» قرار دهید

قهرمانان ورزشی پیش از شروع مسابقه معمولاً بدن خود را به حالت کشیده در می آورند، شانه های خود را عقب می دهند و سرشان را بالا نگه می دارند. اتخاذ حالات فیزیکی به خصوصی، با تغییر دادن سطح هورمون های بدن می توانند به بهبود عملکرد ما کمک کنند. پژوهش تازه ای از سوی دکتر ایمی کادی از مدرسه ی کسب و کار هاروارد نشان داده است که اتخاذ یک «حالت فیزیکی قدرتمند» سطح تستوسترون را افزایش و میزان کورتیزول را کاهش می دهد، که اولی با بازسازی و دومی با استرس در ارتباط است.

۲- تنفس همراه با آرامش را تمرین کنید

استرس و تنش باعث افت عملکرد شما می شوند و در بروز بیماری های مزمن نقش مؤثری ایفا می کنند. چند تنفس عمیق و آرامش بخش و بازدم آرام می تواند حالت روانی شما را به میزان چشمگیری تغییر دهد و عملکردتان را تقویت کند. بنابراین هر از چند گاهی کمی مکث کنید و چند نفس عمیق آرامش بخش بکشید تا کنترل بدن و ذهن خود را مجدداً در دست بگیرید.

۳- تمرکز کنید

حفظ تمرکز برای موفقیت ورزشکاران حیاتی است. علم فیزیولوژی بدن به ما می گوید انسان ها نمی توانند در آنِ واحد روی چند چیز مختلف تمرکز کنند. ما در عصری زندگی می کنیم که در تمام طول روز توسط ایمیل، شبکه های اجتماعی و پیام های متنی گوناگون بمباران می شویم. به این ترتیب برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشیم، لازم است هر روز حداقل یک ساعت از زمان خود را به تمرکز کامل روی مهم ترین پروژه ها و کارهایمان اختصاص دهیم.

۴- آب فراوان بنوشید

ورزشکاران به خوبی از اهمیت آب رسانی به بدن خود آگاهی دارند. بدن و مغزی که به اندازه ی کافی آب به آن نرسیده باشد، چه در میدان ورزش و چه در محل کار عملکرد مناسبی نخواهد داشت. مصرف کافئین در حد اعتدال مشکلی ایجاد نمی کند؛ مثلاً یک یا دو فنجان قهوه در روز، ترجیحاً ۳۰ دقیقه قبل از زمانی که به انرژی ذهنی خود نیاز دارید. اما به غیر از چای و قهوه، سعی کنید در تمام طول روز آب فراوان بنوشید تا تمرکز و توان بیشتری داشته باشید.

۵- هر روز ۱٪ نسبت به روز قبل بهتر باشید

قهرمانی که در میدان مسابقه عملکرد بی نظیری از خود نشان می دهد، نتیجه ی هزاران ساعت تمرین را به نمایش می گذارد. شما نیز می توانید همین کار را با تغذیه، خواب، ورزش، تفکر و کار خود انجام دهید. سعی کنید هر روز ۱٪ بهتر از روز قبل باشید. تغییری یک درصدی شاید تغییر بزرگی به نظر نرسد، اما همین پیشرفت های روزانه ی کوچک، در دراز مدت زندگی شما را متحول خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۷ آذر ۱۳۹۴

    Cool

مطالب پیشنهادی