ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [30 آبان الی 7 آذر]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ آذر ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

راهنمای استراتژی های موثر Fallout 4

Fallout-4-Wanderer-trailer

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش پیشی بگیرد.

فال آوت 4 یک عنوان در سبک نقش آفرینی است که بدون اغراق، یکی از دشوار ترین ژانرها در نظر گرفته می شود و گیم پلی آن بر اساس محورهای زیادی از تیراندازی گرفته تا سیستم ساخت و ساز سلاح و ابزار استوار است. اگر پیش از این با بازی های این سبک و به خصوص با عناوین Bethesda آشنایی چندانی نداشته باشید، در درک بسیاری از ویژگی های  این شاهکار عاجز خواهید بود.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک راهنمایی کامل در چند بخش برای شما فراهم کنیم تا بتوانید در دنیای فال آوت به یک بازمانده واقعی تبدیل شوید. این راهنما شامل هفت بخش زیر خواهد بود.

  1. قسمت اول: آشنایی با اصول ابتدای ساخت شخصیت، سیستم S.P.E.C.I.A.L و پرک ها
  2. قسمت دوم: راهکار های مقدماتی برای بقا در Wasteland
  3. قسمت سوم: باز کردن قفل ها و هک کردن ترمینال ها
  4. قسمت چهارم: ساخت و ارتقا سلاح ها
  5. قسمت پنجم: استفاده، تغییر و تعمیر پاور آرمور
  6. قسمت ششم: ساخت و توسعه پایگاه ها
  7. قسمت هفتم: همراهان

چرا نینتندو بهتر از هر کمپانی دیگری ماهیت کنسول های قابل حمل را درک می کند؟

Nintendo

در همایش بازی های ویدیویی EGX امسال، واقع در برمینگهام، شوهی یوشیدا، مدیر استودیوهای جهانی سونی، روی صحنه آمد و تایید کرد که دیگر قرار نیست نسخه ای جدید از کنسول دستی ویتا عرضه شود؛ چرا که به عقیده وی، «با توجه به برتری گیمینگ روی موبایل، شرایط برای کنسول های دستی مساعد نیست». اما این موضوع تا چه حد حقیقت دارد؟

بعد از عرضه آیفون در سال 2007، یعنی زمانی که موبایل ها به پلتفرمی فراگیر برای گیمینگ تبدیل شدند، غول های این صنعت در تلاش بودند تا با همکاری یک دیگر، از مرگ و نابودی کنسول های بازی جلوگیری کنند. این سوال پیش آمد که اصلا چرا یک نفر باید صدها دلار بابت یک کنسول بپردازد آن هم در حالی که می تواند یک دستگاه کوچک با همان امکانات را در جیب خود حمل کند؟ اما بعد و دو سال پیش، کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه شدند و با فروش ده ها میلیون واحدی، هم چنان از نسل پیشین خود بهتر عمل می کنند.

در سوی دیگر ماجرا و در حوزه گیمینگ روی کنسول های دستی، مطمئنا با حضور موبایل ها، خطراتی برای این صنعت به وجود آمده است. اما خوب، کنسول دستی 3DS نینتندو حالا از بیش از 50 میلیون واحد فروخته و در میان 10 کنسول پر فروش تاریخ گیمینگ قرار گرفته است. اگرچه 3DS توانست به خوبی DS عمل کند (که فروشی برابر با 150 میلیون واحد دارد) اما به هر حال بیش از یک دهه از عرضه DS می گذرد و 3DS تنها چهار سال است که به بازار عرضه شده است.

هم چنین، 3DS در بازاری کاملا متفاوت و پر از انتخاب های گوناگون عرضه شد؛ ضمنا 3DS تقریبا تمام ویژگی های رقبای خود را کنار گذاشت و همانند سایر کنسول های دستی، اسمارت فون ها و تبلت ها، قابلیت اتصال به اینترنت ندارد و مسیر خود را دنبال می کند.

دنبال کردن مسیر منحصر به فرد خود، کاری است که نینتندو همیشه درک درستی نسبت به آن داشته و به همین خاطر است که آن ها، حوزه کنسول های دستی را در مشت خود گرفته اند. در دهه 70 میلادی، زمانی که بازار علاقه ای شدید به دستگاه های الکترونیکی نشان می داد، نینتندو، یا بهتر است بگوییم گانپای یوکوی، طراح افسانه ای، به خوبی فهمید که توجه به عواملی نظیر باتری، قیمت و طراحی دستگاه می تواند در میزان موفقیت یک کنسول تاثیر بسزایی بگذارد.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید

نگاهی به عملکرد شبیه ساز بازی های پلی استیشن 2 روی پلی استیشن 4

PlayStationCover

هفته گذشته برایتان نوشتیم که ظاهرا نوعی امولاتور یا شبیه ساز جدید در کنسول پلی استیشن 4 به کار رفته است که قابلیت اجرای بازی های پلی استیشن 2 را در کنسول نسل هشتمی سونی به ارمغان می آورد. بخش دیجیتال فاندری وب سایت یوروگیمر، در مقاله ای نوشت که به لطف نرم افزار مورد بحث، قابلیت هایی کلیدی برای بازی های قدیمی پدید می آید. برای مثال، رزولوشن بازی تا 4 برابر افزایش می یابد و از تروفی نیز پشتیبانی می شود.

در حال حاضر، تنها سه نسخه از سری بازی جنگ های ستاره ای برای شبیه ساز پلی استیشن 4 منتشر شده است و نمی توان با قطعیت درباره ویژگی های شبیه ساز مذکور صحبت به میان آورد. اما سوالی اساسی در این میان وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود؛ عناوین پلی استیشن 2 تا چه حد روی سخت افزار کنسول نسل هشتمی سریع تر اجرا می شوند؟

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید

بررسی بازی Star Wars: Battlefront؛ جمهوری قهرمانان

star-wars-battlefront-header-600x337

صنعت بازی های ویدیویی یکی از پول ساز ترین و در عین حال پر هزینه ترین صنایع سرگرمی است. با وجود این که هر چه در زمان پیش می رویم و هزینه ساخت بازی ها افزایش می یابد، قیمت عرضه بازی ها هنوز هم همان 60 دلار همیشگی است. این موارد و صد البته حریص تر شدن شرکت های بزرگ بازی سازی، باعث شده که فعالان صنعت، از روش های دیگری برای کسب درآمد استفاده کنند.

یکی از این روش ها، ارائه اکثر محتویات بازی پس از عرضه و به صورت بسته های الحاقی پولی است؛ کاری که اکتیویژن با عنوان دستینی کرد و نسخه اولیه آن را با محتویات بسیار کم عرضه کرد تا بتواند به مرور از طریق محتویات اضافه، سود بیش تری کسب کند.

شاید با خودتان بپرسید چرا باید مقدمه بررسی Star Wars: Battlefront را با این جملات شروع کنیم. مشکل اینجاست که بتلفرانت قربانی یکی از همین تصمیمات نادرست برای کسب درآمد است. بازی آنلاینی که فقط روی بخش چند نفره اش استوار است اما به دلیل کمبود محتوا، شاید آن دوامی که انتظارش می رود را نداشته باشد و بعد از گذشت چند ساعت، بازی آن کشش اولیه را از دست بدهد.

امسال برای طرفداران فرنچایز Star Wars، سال با شکوهی است و تقریبا همه، منتظر عرضه قسمت هفتم و آغاز سه گانه جدید این حماسه ی فضایی هستند. شاید برای همین هم باشد که شرکت بزرگی مانند الکترونیک آرتز تصمیم گرفته که از این فرصت بهترین استفاده ممکن را ببرد و از این بازار تشنه به Star Wars بیشترین پول ممکن را بدست بیاورد.

روی بتلفرانت برچسب قیمت 60 دلار خورده، اما متاسفانه قیمت حقیقی این بازی 110 دلار است؛ بسیاری از محتویات، چه محیط ها و چه شخصیت ها، در بسته های الحاقی پولی بازی قرار داده شده اند و برای تجربه کامل بتلفرانت باید این محتویات اضافه را خریداری کنید.

اما باید دید که جدا از بحث کمیت، استودیو خوش نام DICE چگونه از پس بتلفرانت بر آمده. چالش های DICE راضی نگه داشتن طرفداران قدیمی این سری و حتی بازیکنان بتلفیلد و جذب مخاطبین جدیدی است که فقط به خاطر نام بزرگ Star Wars، بتلفرانت را خریداری می کنند. آیا DICE و الکترونیک آرتز توانسته اند یکی از مورد انتظار ترین عناوین امسال را آن طور که باید و شاید عرضه کنند؟

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید

فلش بک: نیم نگاهی به بازی Call of Duty: World at War

WW1

بازی World at War در تاریخ 23 ژوئن سال 2008 میلادی برای اولین بار معرفی شد و قرار بود که در پاییز همان سال عرضه شود. نسخه چهارم سری بازی کال آو دیوتی، به دنیای امروزی آمده بود و از فضای جنگ جهانی محور رایج فرنچایز فاصله گرفته بود. بنابراین، معرفی بازی جدیدی با محوریت این برهه زمان تاریخی، خبر بسیار خوبی به شمار می رفت.

روند ساخت World at War برخلاف نسخه های قبلی کال آو دیوتی، زمان نسبتا زیادی برد و حدود 2 سال به طول انجامید؛ این در حالی است که بازی های قبلی استودیوی Treyarch، مانند سومین نسخه کال آو دیوتی، زمانی به مدت یک سال و حتی کمتر می طلبیدند. World at War با ورژن بهبود یافته موتور توسعه Call of Duty: Modern Warfare ساخته شد؛ با این حال، موتور ارتقا داده شده بود و فیزیک بهتری به نمایش می گذاشت.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

هدست واقعیت مجازی سامسونگ با قیمت 99 دلار حالا در دسترس است

GearVRRetail-610

بالاخره اولین نشانه ها از فرارسیدن موج اصلی واقعیت مجازی در حال ظهور است. سال آینده آکیلس ریفت، پلی استیشن وی آر و اچ تی سی وایو از راه خواهند رسید تا سبک زندگی ما را دوباره با تغییری بزرگ همراه سازند، اما برای تجربه ای جذاب و منحصر به فرد لازم نیست تا سال آینده منتظر بمانید: Gear VR از ساموسنگ با قیمت 99 دلار عرضه شد.

کره ای ها با همکاری فیسبوک و آکیلس حالا مدلی نسبتا ساده از واقعیت مجازی را توسعه داده اند که هم می تواند یک ابزار همراه باشد، هم ارزان است و هم بدون هیچ دردسر و سیم اضافه ای کار می کند.

این دستگاه 99 دلاری در واقع متشکل است از ساده ترین امکانات لازم برای تمایاش ویدیوها و تصاویر واقعیت مجازی. یک جفت لنز با کیفیت با بدنه ای پلاستیکی و حاشیه های نرم که روی صورت احساس ناخوشایندی را ایجاد نکنند.

اگر تلفن های همراه پرچمدار امسال سامسونگ را در دست داشته باشید، می توانید به سادگی هر چه تمام تر با مراجعه به گوگل پلی، نسبت به نصب اپلیکیشن های واقعیت مجازی اقدام کنید یا با اندکی جستجو، بهترین ویدیوها را بیابید و از تماشای آن روی هدست لذت ببرید. Gear VR با گلکسی نوت 5، گلکسی اس 6، گلکسی اس 6 اج و گلکسی اس 6 اج پلاس کار می کند.

آیا Resident Evil 6 برای پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه خواهد شد؟

resident_evil_6

کمپانی ژاپنی کپکام و سری محبوب Resident Evil مدت ها است که از دوران اوج خود فاصله گرفته اند اما همیشه راه برای بازگشت باز بوده و هست. طی یکی دو سال اخیر، کپکام با توسعه عناوینی نظیر Resident Evil: Revelation 2 و ارائه بازسازی های نسخه های پیشین سعی در جلب نظر مخاطبین داشته است.

اما شایعات پیرامون Resident Evil بعدی هر از چندگاهی شنیده می شود و شاید در E3 سال پیش رو شاهد نمایش اولیه آن باشیم اما پیش از آن شاید لازم باشد یک بار دیگر به گذشته سرکی بکشیم.

سازمان درجه بندی بازی های ویدیویی در کره، اخیرا Resident Evil 6 را برای پلی استیشن 4 و اکس باکس وان تحت بررسی قرار داده که به اشتباه، نتیجه آن را هم منتشر ساخته است. لازم به ذکر است که این سازمان سابقه ای درخشان در زمینه لو دادن بازی ها پیش از معرفی دارد و گاه پیش آمده که بسیاری از آن ها هیچگاه حقیقت نداشته اند.

کپکام در حال حاضر یک بازی از سری Resident Evil با نام Umbrella Corps را در دست ساخت دارد که البته یک شوتر آنلاین تیمی است؛ بنابراین نمی توان آن را به عنوان پروژه اصلی تیم های داخلی دانست. به هر حال، طی چند ماه آینده یا شاهد رونمایی از Resident Evil 7 خواهیم بود یا حداقل یک بازسازی از نسخه ششم را خواهیم داشت.

کودو سونودا از تیم اکس باکس جدا شد

kudo_tsonuda_1-600x338

پس از هشت ماه فعالیت در تیم اکس باکس، کودو سونودا قرار است از این بخش جدا شده و به دیگر شاخه مهم و اصلی کمپانی ساکن ردموند بپیوندد. سونودا را عمدتا به خاطر پروژه های جاه طلبانه ای نظیر کینکت و هولولنز می شناسیم و گویا حالا قرار است نقش وی از پیش پر رنگ تر شود.

پس از شهرت فراوانی که سونودا بر سر کینکت (اکس باکس 360) پیدا کرد، اوایل امسال به تیم اکس باکس ملحق شد تا روی استودیوهای بازی سازی داخلی مایکروسافت نظارتی مستقیم داشته باشد. اما از این پس، نام سونودا را به عنوان یکی از مدیران اصلی بخش Windows Apps Studio خواهیم شنید.

نقش سونودا حالا پر رنگ تر شده و وی روی محصولات، ابزارها و سرویس های متعددی کار خواهد کرد که قطع به یقین، هولولنز یکی از مهم ترین آن ها به حساب می آید. تری میرسون طی نامه ای به کارکنان، ضمن موفق خواندن آپدیت ماه نوامبر New Xbox One Experience، ورود سونودا به تیم جدید را اقدامی مثبت خواند.

در همین حال، چاک فرایدمن نیز مقامی مشابه سونودا در بخش Windows Shell Program Management دریافت کرد. به بیان میرسون، این تغییرات سبب خواهد شد تا تجربه کاربران از ویندوز و دستگاه ها (اکس باکس، سرفس و هولولنز) بهبود یابد. هانو لمکه و شنون لفتیس جای سونودا را پر خواهند کرد و مستقیما به فیل اسپنسر گزارش کار خود را ارائه خواهند کرد.

درآمد بازی های موبایل در کانادا در حال پیشی گرفتن از نمونه های مبتنی بر کنسول است

angrybirds2-5

انجمن اپلیکیشن های سرگرمی کانادا، هر سال گزارشی به نام «واقعیت های اساسی» منتشر می کند و در آن نتیجه بررسی وضعیت بازار بازی های ویدئویی در این کشور را به صورت آماری در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

بر اساس آمار امسال ESAC، درآمد توسعه دهنده های بازی از کنسول های ویدئویی در سال جاری 35 درصد بوده و گیم های موبایلی نیز حدود 31 درصد فروش داشته اند که رقم قابل توجهی برای کمپانی های بازی ساز به حساب می آید. با توجه به نزدیکی آمار فروشی که هر دو دستگاه یعنی تلفن هوشمند و کنسول های بازی رقم زده اند، باید گفت موبایل ها در آینده نه چندان دور می توانند خود را به جایگاه نخست در این حوزه برسانند و سردمدار تولیدکننده های گیم بشوند.

از سال 2013 تاکنون، درآمد حاصل از بازی های موبایل حدود 20 درصد رشد داشته در حالیکه گیم کنسول ها مورد بی مهری کاربران قرار گرفته و از زمان یاد شده تاکنون با افول 35 درصدی فروش مواجه شده اند.

در این گزارش، در مورد دستگاه های دیگری که در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرند همانند پی سی و مک نیز صحبت شده و درآمد کسب شده از آنها را 25 درصد اعلام نموده که در مقایسه با سال گذشته میلادی، رشد بسیار اندکی داشته اند.

با توجه به افزایش تمایل کاربران به بازی های موبایلی و استناد به این آمار که 65 درصد از گیم های تولیدی کمپانی های بازی ساز کانادایی در سال گذشته برای اسمارت فون ها بوده، می توان انتظار داشت این صنعت به زودی خود را به جایگاه نخست فروش برساند. البته هزینه تولید این نوع بازی ها هم در رشد آنها بی تاثیر نبوده.

د این راستا باید گفت، تولید یک گیم موبایلی به طور میانگین 500 هزار دلار هزینه دارد در حالیکه برای ساخت بازی برای کنسول های ویدئویی به طور متوسط باید 17 میلیون بودجه تخصیص داد. بعلاوه، برای ساخت بازی تلفن هوشمند، 10 برنامه نویس و توسعه دهنده کافیست و در 190 روز هم می توان آن را تکمیل و آماده ی ارائه نمود. اما بازی کنسول ها برای نهایی و قابل استفاده شدن به دستکم 45 تا 65 نیروی فعال و 485 روز زمان نیاز دارند.

با این آمار جای تعجب نیست که بیشتر برنامه نویس ها و توسعه دهنده ها به سمت برنامه های موبایلی جذب می شوند و ترجیح می دهند وقت خود را روی این نوع پلتفرم ها صرف نمایند.

آمار یاد شده فقط مختص کشور کانادا بود اما می توان آن را دورنمایی از وضعیت صنعت بازی در سراسر جهان نیز به حساب آورد که دقیقا شرابطی مشابه دارد. ساده ترین مثال این ادعا را هم می توان خریداری کمپانی King (توسعه دهنده بازی کندی کرش) با قیمت 5.9 میلیارد دلار توسط شرکت Activision Blizzard دانست.

نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید در آینده ای نزدیک همانطور که آمار و ارقام ادعا می کنند در آمد بازی های مبتنی بر تلفن های هوشمند از کنسول ها پیشی خواهد گرفت یا خیر؟

اکس باکس ۳۶۰ مایکروسافت ۱۰ ساله شد

xbox-360-console-and-controller-w600

ده سال پیش در چنین روزی، مایکروسافت کنسول اکس باکس ۳۶۰ را عرضه کرد. از این محصول می توان به عنوان موفق ترین کنسولی که تا کنون شرکت ساکن ردموند توسعه داده و به فروش رسانده نام برد که اگرچه در میانه راه با چالش هایی هم مواجه گشت اما هنوز هم کاربران می توانند آن را خریداری کنند چرا که خود مایکروسافت به همراه بسیاری از توسعه دهندگان شخص ثالث بازی های ویدیویی، از آن پشتیبانی کاملی به عمل می آورند.

اکس باکس ۳۶۰ در E3 سال ۲۰۰۵ رونمایی شد و چند روز پیش از معرفی رسمی، اطلاعات و تصاویر بسیاری از آن افشا شدند. بازی هایی که در آن زمان به همراه کنسول مورد بحث عرضه گشتند نیز متوسط بودند اما در نهایت مایکروسافت موفق شد تا فروش مناسبی از این محصول داشته باشد.

در این میان می توان اشاره کرد که اکس باکس ۳۶۰ اولین کنسولی بود که «ماینکرفت» برایش عرضه شد و همین موضوع باعث گشت تا در انتهای عمر خود، موج جدیدی از خریداران دست به تهیه اش بزنند. تا سال ۲۰۱۴، گزارش شد که ۸۴ میلیون اکس باکس وان به فروش رسیده اما نباید از یاد برد که در ابتدای کار و زمانی که تازه مایکروسافت این کنسول را عرضه کرده بود، مشکلات سخت افزاری زیادی هم گریبان خریداران را گرفتند.

مشکلاتی که صرفا یکی از آنها مربوط می شد به چراغ های قرمزی که دور کلید پاور دستگاه روشن شده و از بی استفاده شدن آن خبر می دادند. کاربران نام این مشکل را «حلقه سرخ رنگ مرگ» گذاشته بودند. البته خریداران این کنسول در کشورهایی که به مایکروسافت دسترسی داشتند دستگاه های مشکل دار خود را به شرکت یاد شده برگرداندند که همین موضوع موجب شد تا اهالی ردموند زیانی ۱ میلیارد دلاری را متحمل شوند.

پس از گذشت ۸ سال، در ۲۲ نوامبر سال ۲۰۱۳ مایکروسافت، اکس باکس وان را عرضه کرد و به نظر می رسد برای این کنسول، سطح پشتیبانی خود را بسیار بالاتر برده و جدا از بروز رسانی های نرم افزاری که برای آن ارسال نموده، قصد دارد در آینده نزدیک آن را آغشته به طعم ویندوز ۱۰ کند.

مایکروسافت: قابلیت استریم ویندوز 10 بسیار پرطرفدار است

XboxOnevsWindows10-ds1-670x377-constrain

زمانی که مایکروسافت از قابلیت استریم بازی های اکس باکس وان روی ویندوز 10 خبر داد، بسیاری بر این باور بودند که کسی از آن استفاده نخواهد کرد. حتی مایک یابرا، یکی از مدیران اصلی برند اکس باکس نیز چنین عقیده ای داشت.

یابرا اخیرا در پادکست The Inner Circle شرکت کرد و حقایقی خلاف باور عموم منتشر ساخت: «استریم بازی یک قابلیت واقعا پر طرفدار است.»

وی در مورد طرز تفکر چند ماه پیش خود می گوید: «باید صادق باشم، وقتی در حال توسعه ی قابلیت استریم بازی بودیم از خودم می پرسیدم 'مگر چند نفر واقعا از آن استفاده می کنند؟' اما این تعداد بسیار زیاد است.»

برای کسانی که اکس باکس شان را در کنار پی سی نگه می دارند، مسئله استریم بازی شاید مفهوم خاصی نداشته باشد اما اگر لپ تاپ داشته باشید یا کنسول را کنار تلویزیون گذاشته باشید، تازه متوجه این موهبت می شوید.

مایکروسافت قصد دارد عکس این عمل را نیز ممکن سازد. یعنی کاربران ویندوزی قادر باشند تا بازی های شان را روی اکس باکس وان انجام دهند، برای رسیدن به چنین فناوری و امکانی، باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانیم.

آمار فروش هفتگی بازی های کشور انگلیس؛ فال آوت 4 زیر سایه سنگین استار وارز

star-wars-battlefront-header-600x337

چندی پیش، بازی مورد انتظار کمپانی الکترونیک آرتز، یعنی Star Wars: Battlefront، بالاخره عرضه شد و توانست به فروشی موفقیت آمیز برسد. نسخه جدید سری بازی جنگ های ستاره ای، نه تنها به چهارمین بازی پر فروش امسال در زمان عرضه تبدیل شد، بلکه توانست فروش نسخه The Force Unleashed در هفته اول را تا 117 درصد افزایش دهد.

بنابر گزارش Chart-Track، نسخه پلی استیشن 4 بازی Star Wars: Battlefront، بیش ترین فروش در میان تمام پلتفرم ها را داشته و حتی توانسته از فروش نسخه مشابه بازی Destiny در هفته اول پیشی گیرد. دو روز پیش هم الکترونیک آرتز اعلام کرد که تعداد بازیکنان فعال نسخه پلی استیشن 4، از مجموع بازیکنان پلتفرم های دیگر، بیش تر است.

در کنار این، بازی محبوب فال اوت 4 که به فروشی خارق العاده در هفته نخست دست یافت و هفته پیش، در صدر جدول قرار داشت، حالا با کاهش 80 درصدی فروش مواجه شده و بعد از Call of Duty: Black Ops 3 در رتبه سوم قرار گرفت.

جدول 10 بازی پر فروش کشور انگلستان را می توانید در پایین مشاهده کنید:

  1. Star Wars Battlefront
  2. Call of Duty: Black Ops 3
  3. Fallout 4
  4. FIFA 16
  5. Rise of the Tomb Raider
  6. Lego Dimensions
  7. Assassin’s Creed Syndicate
  8. Minecraft: Story Mode
  9. WWE 2K16
  10. Need for Speed

همان طور که می توان به وضوح مشاهده کرد، بازی Rise of the Tomb Raider به عملکرد نسبتا ضعیف خود ادامه می دهد و با کاهش 37 درصدی در فروش، یک رتبه سقوط و جایگاه پنجم جدول بسنده کرد. بازی Assassin's Creed: Syndicate هم با هر سختی ممکن به جایگاه هفتم بازگشت تا هم چنان یوبی سافت بتواند پولی کلان به جیب بزند.

در نهایت، بازی Halo 5: Guardians که هفته پیش در جایگاه دهم قرار داشت، از جدول 10 بازی پر فروش خداحافظی کرد؛ اما می توان انتظار داشت که با آغاز تعطیلات کریسمس، بار دیگر شاهد بازگشت آن باشیم.

تحلیلگران می گویند تعداد کاربران واقعیت مجازی تا پایان 2017 به 70 میلیون نفر می رسد

samsung_gear_vr

تولیدکنندگان و توسعه دهندگان محتوای نرم افزاری، از ایجاد بازارهای جدید برای گسترش کسب و کار خود استقبال می کنند اما همزمان نگرانی ها از بابت تعداد مصرف کنندگان وجود دارد. یک بازی که ممکن است میلیون ها دلار هزینه ی ساخت در بر داشته باشد، برای بازاری چند نفری ساخته می شود؟

کمپانی سوپردیتا، در آخرین گزارش خود، انتهای سال 2017 را زمانی خواند که تعداد مصرف کنندگان به 70 میلیون نفر رسیده و به ترتیب درآمد کمپانی های سخت افزاری و نرم افزاری، به 8.8 و 6.1 میلیارد دلار می رسد.

این گزارش بیشتر به بهانه عرضه هدست واقعیت مجازی سامسونگ، Gear VR تهیه شده است. جمعه هفته ی گذشته، Gear VR با قیمت 99 دلار عرضه شد و علی رغم اتکایش بر پرچمدارهای سامسونگ، موفق شد تا نظر منتقدین را به خود جلب کند.

superdata_vr

سوپردیتا می گوید تا پایان 2015 که تقریبا 5 هفته از آن باقی مانده، این بازار 18 میلیون خواهد شد. اما بازار 18 میلیونی لزوما به مفهوم فروش همین تعداد از Gear VR یا هدست های گران قیمت دیگر نیست. تلفن های هوشمندی که در دست داریم، هر کدام پتانسیل این را دارند که سخت افزار واقعیت مجازی باشند.

اما سوپردیتا به خوبی می داند که اگر قرار باشد جامعه مصرف کنندگان واقعیت مجازی افزایش یابد، گیمرهای کنسولی نقشی پر رنگ در این میان بازی خواهند کرد.

همچنین، در این گزارش آمده که 31 درصد از 11 میلیون دارنده پلی استیشن 4 در آمریکا، حتما پلی استیشن وی آر را خریداری خواهند کرد و 18 درصد از پی سی گیمرها نیز به سمت آکیلس ریفت خواهند رفت. هر دو هدست قرار است نیمه اول سال 2016 عرضه شوند.

داستان سری بایوشاک ادامه خواهد یافت

21f7b99d254e83e43c50388467ad26fabcdba595.JPG__940x420_q85_crop-smart_upscale

سال 2013 را می توان یکی از پر ثمرترین سال های تاریخ بازی های ویدیویی خواند که در آن شاهکارهایی نظیر Bioshock Infinite و The Last of Us منتشر شدند و عناوینی نظیر Grand Theft Auto V هم موفقیتی چشمگیر کسب کردند.

پس از اتمام ساخت Bioshock Infinite، کن لوین، نویسنده و کارگردان این عنوان اعلام کرد که دیگر ادامه ای برای این بازی نخواهد ساخت و Irrational Games، استودیو سازنده بازی هم بسته خواهد شد تا لوین با تیمی کوچک تر، به ساخت بازی های ساده تر ادامه دهد.

اما طی آخرین بیانات مدیرعامل Take Two، ناشر و مالک بازی بایوشاک، تولید این بازی متوقف نمی شود و ادامه هایی برای آن در نظر گرفته شده است. اشتراوس زلنیک در مصاحبه با گیم اسپات گفت: «بازی در دستان 2K است. در زمان مقرر، نمایش ها مربوط به ساخت ادامه این بازی را اعلام خواهند کرد. اما بایوشاک بدون شک، فرنچایزی دائمی برای کمپانی ما خواهد بود که به آن معتقدیم.»

هنوز مشخص نیست که بایوشاک آیا به شیوه قبلی ادامه خواهد داد یا ساخته های جدید سبکی متفاوت دارند اما طی آخرین شایعات، استودیو 2K Marin، سازنده بازی The Bureau: XCOM Declassified مسئول ساخت بایوشاک بعدی شده است.

زلنیک در ادامه می گوید پروژه جدید کن لوین در سبک علمی-تخیلی خواهد بود و نمایش های اویه اش به قدری جذاب بوده که وی را مجذوب خود کرده. زلنیک، پروژه لوین را فوق العاده خلاقانه و نوآورانه توصیف کرد. احتمالا در سال 2016 شاهد رونمایی از پروژه لوین و همچنین بایوشاک جدید خواهیم بود.

سیستم مورد نیاز برای اجرای Just Cause 3 اعلام شد

just-cause-3-vid

تا چندی دیگر آخرین ساخته ی استودیو Avalanche منتشر خواهد شد و بالاخره پا به پای ریکو در جزیره ای بزرگ آسمان و زمین و دریا را می نوردیم. اگرچه این بازی بسیار خوش گرافیک به نظر می رسد اما همانند بازی های پیشین این استودیو، نیازمند کامپیوتری فوق قدرتمند نیست.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: Windows Vista SP2 ،Win 7 SP1 ،Win 8.1 - ورژن 64 بیت
  • پردازنده: Intel Core i5-2300 2.8GHz 2.93GHz یا AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz
  • رم: 6GB
  • گرافیک: Nvidia GeForce GTX 660 - 2GB یا AMD Radeon HD 7870 - 2GB
  • دایرکت اکس: DirectX 11
  • فضای مورد نیاز: 45GB

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم عامل: Windows Vista SP2 ،Win 7 SP1 ،Win 8.1 - ورژن 64 بیت
  • پردازنده: Intel Core i7-3770 3.4 GHz یا AMD FX-8350 4.0 GHz
  • رم: 8GB
  • گرافیک: Nvidia GeForce GTX 760 - 3GB یا AMD Radeon R9 280X - 3GB
  • دایرکت اکس: DirectX 11
  • فضای مورد نیاز: 45GB

Just Cause 3 در تاریخ 1 دسامبر برای پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد تا پرونده Avalanche Studios در سال 2015 بسته شود.

مایکل پکتر: کنسول بعدی نینتندو فروشی 30 میلیونی خواهد داشت

i

از نگاه مایکل پکتر، تحلیلگر شناخته شده و نامدار صنعت بازی های ویدیویی، کنسول بعدی نینتندو قرار است شباهت های بسیاری با پلی استیشن 4 و اکس باکس وان داشته باشد و همین مسئله سبب می شود تا انتهای این نسل، فروشی 30 میلیونی نصیب دستگاه شود.

پکتر می گوید اگر این اتفاق رخ دهد و ان اکس محصولی مشابه دو کنسول دیگر باشد، نینتندو چند سال دیر وارد نسل هشتم شده و قطعا نمی تواند رقابتی شایسته با کنسول های دیگر داشته باشد اما با این حال، عناوین انحصاری نینتندو شانس بالایی برای موفقیت کنسول، هر چند در مقیاسی کوچکتر را ایجاد خواهند کرد.

اما آیا NX آخرین تولید بزرگ سخت افزاری نینتندو خواهد بود؟ از نگاه پکتر، اگر NX شکست بخورد بله اما درصد احتمال شکست NX بسیار اندک است، بنابراین نینتندو همچنان در بازار سخت افزار خواهد ماند و هیچگاه یک ناشر بازی های ویدیویی نخواهد شد.

وی می گوید: «احتمال کمی وجود دارد که از بین بروند. من به آن ها 60 درصد شانس پیروزی را می دهم، فکر می کنم افراد زرنگی هستند و از آنچه که پیش از این با Wii U انجام دادند درس گرفته اند. آیا قرار است جادوی Wii را باز گردانند؟ احتمالا نه. اما اگر آن ها به ساخت کنسول های مرسوم بازار روی آورند، تنها مشکلی که خواهند داشت، دیر اقدام کردن برای ورود به نسل جدید است، بنابراین به میزان دیگر کنسول ها فروش نخواهند داشت. آیا می توانند 30 میلیون بفروشند؟ البته.»

در ادامه، پکتر از تبدیل شدن نینتندو به یک توسعه دهنده نرم افزاری می گوید: «آن ها می توانند آنقدری بفروشند که سودی کسب کنند، و قرار نیست از بازار کنسول های دستی فاصله بگیرند تا زمانی که فروش به 0 برسد. این اتفاق شاید پنج، هفت یا هشت سال دیگر رخ دهد. بنابراین نه، آن ها از بازار سخت افزار فاصله نمی گیرند. من می گویم شانس کمی وجود دارد که آن ها ناشر شخص ثالث شوند. فکر می کنم اگر قرار باشد بازی های شان را روی پلتفرمی دیگر ببینیم، آن پلتفرم موبایل باشد و نه استیم.»

در مورد فضای موبایل پکتر معتقد است که نینتندو فعلا در حال آزمودن است. پردازنده ها روز به روز قوی تر می شوند و NX احتمالا بهره ای مستقیم از این مسئله می گیرد. یعنی آینده نینتندو ممکن است با آیفون های بعدی گره خورده باشند. دستگاه هایی که سال 2019 یا 2020 عرضه می شوند حتی از اکس باکس وان هم ممکن است قوی تر باشند، بنابراین نینتندو نقشه هایی برای بازی های موبایل اش در سر خواهد داشت و 5 بازی ابتدایی، صرفا شروع یک دوره آزمایشی خواهد بود.

برای اولین بار، گیمپد Wii U به صورت جداگانه فروخته خواهد شد

nintendo-wii-u-product-photos-add-03

یکی از اصلی ترین مشخصه های کنسول آخر نینتندو، Wii U، کنترلر تبلت مانند آن بوده که GamePad نام دارد. از زمانی که کنسول معرفی شد، تاکنون هیچگاه این امکان وجود نداشت که کاربری بتواند یک گیمپد ثانی خریداری کند، حتی اگر دچار مشکل می شد.

این کنترلر با ظاهر خاص خود و نمایشگری کوچک، ویژگی های متفاوتی از گیم پلی را درون خود می گنجاند و اتصال دو گیم پد به یک کنسول امکان پذیر نیست. اما حالا کوتاکو خبر می دهد که نینتندو در ژاپن فروش گیمپد جداگانه را آغاز کرده است.

براساس گزارش، نینتندو از 24 نوامبر، قیمتی نزدیک به 104 دلار را برای گیم پد کنسول Wii U در نظر گرفته است که البته این رقم صرفا برای کشور ژاپن است. کوتاکو می گوید هنوز تصمیم گیری ها در مورد عرضه گیم پد به صورت جداگانه در اروپا و آمریکا اعلام نشده است.

با این حال، اگر گیم پدتان آسیب جدی دیده باشد، این اتفاق خبر خوشایندی است، چرا که کنسول شما به این سبب بی استفاده باقی نمی ماند. در غیر این صورت، خرید گیم پد دوم هیچ الزامی نخواهد داشت.

بازی موبایل Futurama ساخته خواهد شد

futurama_drones

پس از کنسل شدن، دوباره در دستور کار قرار گرفتن و دوباره کنسل شدن، Futurama دوباره بازگشته است، اما این بار در غالب یک بازی موبایل. دنیای غنی این سریال کمدی، حالا زمینه ای شده برای ساخت Futurama: Game of Drones، یک بازی پازل که در آن باید ربات ها را به یکدیگر متصل کنید.

Game of Drones توسط استودیو آلمانی Wooga Games ساخته شده که عمده شهرت خود را به واسطه بازی های فوق العاده پرطرفدار Bejeweled و Puzzle Bobble کسب کرده اند. Dave Grossman که سال ها پیش روی شاهکار Secret of Monkey Island نیز کار کرده بود، در کنار Patric M. Verrone، یکی از نویسندگان اصلی سریال فیوچراما، وظیفه نویسندگی Game of Drones را به عهده گرفته اند.

اگرچه گیم پلی بازی به اندازه داستان این سریال چندان غنی به نظر نمی رسد اما Wooga Games در تلاش است تا با استفاده از موتیف های داستانی، Game of Drones را هم برای طرفداران فیوچراما و هم برای گیمرهای موبایلی جذاب کند.

سال 2003 برای اولین بار بازی سه بعدی فیوچراما برای پلی استیشن 2، اکس باکس و گیم کیوب منتشر شد اما مورد اقبال عموم قرار نگرفت. با وجود گستردگی پازل های موبایلی و سابقه درخشان تیم سازنده Game of Drones، بعید به نظر می رسد که این عنوان در کسب موفقیت کشست بخورد. هنوز سیستم عامل و تاریخ عرضه بازی اعلام نشده است.

انویدیا کار روی نسل بعدی واقعیت مجازی را آغاز کرده است

NE-LFD-HMD-Virtual-Reality-Nvidia-635x345

انویدیا به عنوان یکی از پیشگامان حوزه تکنولوژی، همیشه با جدیدترین فناوری ها سر و کله می زند تا در نهایت بتواند ارائه دهنده بهترین ها باشد. کیفیت کارت های گرافیکی این کمپانی خود گواهی است بر این ادعا.

اگرچه حالا آکیلس و سونی در حال آتش بازی هستند و تیتر اخبار واقعیت مجازی را به خود اختصاص داده اند اما انویدیا در سکوت کامل خبری توسعه نسل جدیدی از فناوری واقعیت مجازی را آغاز نموده. طی همکاری این کمپانی با محققین دانشگاه استنفورد، راهکارهای جدیدی توسعه داده شده که امید می رود در نسل های ابتدایی شاهد آن باشیم.

نام این فناوری، NE-LF یا Near Eye Light Field است که احساس ناخوشایند ایجاد شده توسط واقعیت مجازی را از بین می برد. این سیستم با بهره گیری از تصاویر 4 بعدی (2d+2d) کار می کند که در نتیجه قرار گرفتن در برابر چشم، یک تصویر سه بعدی واحد ایجاد خواهد شد. وبسایت Fudzilla مدعی شده که تکنولوژی انویدیا سال 2018 در دسترس قرار بگیرد و توسعه اش کامل شود.

یکی از مشکلات اصلی توسعه دهندگان و مصرف کنندگان کنونی در ساخت محتوای نرم افزاری و ویدیویی، مسئله حساسیت برخی افراد به تکنولوژی است. کافی است چند دقیقه با یک هدست کار کنید تا حالتی مانند سرگیجه پیدا کنید. در حال حاضر، با توجه به اینکه تحقیقات در مرحله آزمایشگاهی است، رزولوشن در نظر گرفته شده برای هر لنز (هر چشم) 640 در 800 است که طبیعتا برای ساخت بازی یا اپلیکیشن اصلا مناسب نیست.

فروش جهانی پلی استیشن 4 به 30 میلیون رسید

PS4-logo-201_440-ds1-670x378-constrain

بخش سرگرمی های شرکت سونی طی بیانیه ای خبری، میزان فروش کنسول پلی استیشن 4 را تا پایان روز 22 نوامبر امسال، 30.2 میلیون واحد اعلام کرد. این رقم چند هفته پیش 29 میلیون اعلام شده بود و حالا در عرض چند روز، یک میلیون به آن اضافه شده است.

اندرو هاوس، مدیرعامل Sony Computer Entertainment در این بیانیه می نویسد: «خالصانه سپاسگذاریم که گیمرها از سراسر جهان، به انتخاب پلی استیشن 4 به عنوان بهترین مکان برای بازی از دو سال پیش تاکنون ادامه داده اند.»

دو سال پیش، پلی استیشن 4 در اروپا و آمریکا عرضه شد و موفق شد با فروشی فوق العاده بالا در روزهای اول رکوردشکنی کند. میزان تقاضا تا به امروز نیز ادامه یافته و سونی از این بابت شگفت زده است.

هاوس در ادامه می گوید: «متعهدیم تا بازی ها و سرویس های سرگرمی جذابی را برای کاربران مان در سراسر جهان تولید کنیم. به لطف پشتیبانی همکاران ما، پلی استیشن 4 به اولین بودن در حوزه بازی و سرگرمی های تعاملی ادامه می دهد.»

دو هفته دیگر، سونی برنامه PlayStation Experience را در سان فرانسیسکو آغاز خواهد کرد و امید می رود که چندین بازی جدید در جریان این رویداد معرفی شود. نباید فراموش کرد، مایکروسافت چند ماهی است که آمار فروش اکس باکس وان را اعلام نکرده است.

تحلیلگران می گویند که فروش دیجیتالی بازی های ویدیویی، به بالاترین حد خود رسیده است

halo_5_master_chief

بنابر گزارش تحلیلگر Superdata، شرکت آنالیز اطلاعات مربوط به بازی های ویدیویی، بازار دیجیتالی این حوزه در ماه اکتبر، رشد 7 درصدی سال به سال (نسبت به همین بازه در سال گذشته) را تجربه کرده و ارزش جهانی آن، به 5.5 میلیارد دلار رسیده است.

به گفته ژوست ون درونن، مدیر عامل Superdata، در بازه پایانی سال جاری و درست پیش از شروع فصل تعطیلات میلادی، فروش بازی های ویدیویی به بیش ترین حد خود رسیده است. وی در گزارش خود آورده که به جز بازی های MMO پولی، تمام بازی های دیجیتالی به نرخ درآمدی بالاتری نسبت به قبل دست یافته اند. در واقع، بازی های دیجیتالی کنسولی، به تنهایی و با رشد 14 درصدی، به ارزش 375 میلیون دلار رسیده اند.

مطمئنا رشد صنعت بازی های ویدیویی دیجیتالی، برای توسعه دهندگان خبر خوشایندی به شمار می رود. اما همین مسئله سبب شده که خرده فروشانی که نسخه فیزیکی بازی ها را در اختیار مخاطبان قرار می دهند، با مشکل مواجه شوند. برای مثال، فروشگاه زنجیره ای خرده فروشی GameStop، در هفته جاری جلسه ای برای بررسی علل کاهش فروش خود برگزار کرد.

به گفته مدیر فروشگاه های GameStop، بازی هایی چون Halo 5: Guardians ،Assassin's Creed: Syndicate و Star Wars: Battlefront فروش و سودآوری بسیار کمتری نسبت به آنچه پیش بینی می شد داشته اند و نتوانسته اند انتظارات مدیران GameStop را برآورده کنند.

تونی بارتل، مدیر GameStop دلایلی متعدد برای کاهش فروش بازی های ویدیویی فیزیکی ارائه کرده است و می گوید که بازی هیلو 5، برخلاف بیانیه های صادر شده از سوی کمپانی مایکروسافت، به فروشی عظیم دست نیافته است. اما تحلیلگران می گویند که حرف های وی از اساس اشتباه بوده و فقط به این خاطر که دیگر کسی حاضر به خرید فیزیکی بازی ها نمی شود، نمی توان گفت که صنعت بازی های ویدیویی در حال نابودی است.

در پایین می توانید چارت پر فروش ترین عناوین دیجیتالی منتشر شده از سوی Superdata را مشاهده کنید:

فروش دیجیتالی کنسول:

  • FIFA 16
  • Destiny
  • Grand Theft Auto V
  • Call of Duty: Advanced Warfare
  • FIFA 15

بسته های الحاقی پی سی:

  • Counter-Strike: Global Offensive
  • Grand Theft Auto V
  • Guild Wars 2
  • Minecraft
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

بازی های رایگان MMO:

  • League of Legends
  • Crossfire
  • Dungeon Fighter Online
  • World of Tanks
  • Maplestory

بازی های پولی MMO:

  • World of WarCraft - ریجن غرب
  • Lineage I - ریین شرق
  • Star Wars: The Old Republic
  • World of WarCraft - ریجن شرق
  • TERA: Online - ریجن غرب

بازی های موبایل:

  • Clash of Clans
  • Game of War: Fire Age
  • Monster Strike
  • Puzzle & Dragons
  • Candy Crush Saga

بازی های اجتماعی:

  • DoubleDown Casino
  • Candy Crush Saga
  • Slotomania
  • FarmVille 2
  • Candy Crush Soda Saga

بازی های رایگان ماه دسامبر اکس باکس 360 و اکس باکس مشخص شدند

2584418-5329159568-24399

کمپانی مایکروسافت به تازگی از برنامه های خود برای عرضه بازی های رایگان برای کاربران سرویس گلد شبکه لایو پرده برداشته است و در ماه آتی میلادی، چند بازی جدید در اختیار دارندگان کنسول های نسل هفتمی و هشتمی این شرکت قرار می گیرد.

روی کنسول اکس باکس وان، بازی The Incredible Adventures of Van Helsin تا آخر ماه دسامبر به صورت رایگان قابل دانلود خواهد بود. در همین حال، بازی ناموفق Thief نیز، از 16 دسامبر الی 15 ژانویه (25 آذر الی 25 دی)، در دسترس قرار می گیرد.

کاربران کنسول اکس باکس 360 می توانند از روز 15 دسامبر (24 آذر) به صورت رایگان بازی Castestorm را دریافت کنند. روز 16 دسامبر نیز، سومین نسخه از سری بازی Sacred در اختیار گیمرهای اکس باکس 360 قرار داده می شود.

در کنار همه این ها، کاربران گلد می توانند از 16 الی آخر دسامبر، به صورت رایگان به تجربه Operation Flashpoint: Dragon Rising بپردازند. جا دارد اشاره شود که به لطف قابلیت Backward Compatibility به نظر می رسد که تمام بازی های رایگان اکس باکس 360، روی اکس باکس وان قابل اجرا باشند.

ده عنوان جدید در مراسم The Game Awards امسال به نمایش گذاشته می شوند

TheGameAwards2015Logo-747x309-ds1-670x277-constrain12

همان طور که پیش از این برایتان نوشته ایم، مراسم The Game Awards برای دومین بار، در تاریخ 13 آذر امسال برگزار خواهد شد. جف کیلی، خبرنگار مشهور بازی های ویدویی و مسئول برگزاری این رویداد، به تازگی اعلام کرده است که در طول مراسم The Game Awards سال جاری، 10 نمایش جدید از عناوین مختلف در مقابل دیدگان قرار خواهد گرفت.

رویدادهای VGA و VGX، که پیش از این به جای The Game Awards فعالیت می کردند، شهرت زیادی در نمایش بازی های جدید داشتند و مراسم جدید نیز تفاوتی نخواهد داشت. جف کیلی در توییت جدید خود اعلام کرده است که می توانیم نخستین نمایش 10 عنوان مختلف را در The Game Awards مشاهده می کنیم و انتظار می رود که تریلرهایی از بازی های دیگر نیز به نمایش در بیاید.

با این همه، جف کیلی توضیحات بیش تری ارائه نکرده است و دقیقا نمی دانیم که باید منتظر نمایش چه عناوینی باشیم. با این حال و با توجه به بازی هایی که اخیرا معرفی شده اند می توان حدس زد که احتمالا شاهد چه چیزی خواهیم بود. برای مثال، انتظار می رود که عنوان FarCry: Primal از سوی کمپانی یوبی سافت به نمایش در بیاید.

مراسم The Game Awards، پنج شنبه آینده (برابر با 12 آذر) به صورت زنده پخش خواهد شد. چندی پیش، نامزدهای این مراسم مشخص شدند و باید دید که چه بازی هایی می توانند جوایز مختلف را از آن خود کنند.

سونی از بازی های رایگان ماه دسامبر سرویس پلاس رونمایی کرد

playstation-plus

طبق معمول همیشه، کمپانی سونی در ماه دسامبر میلادی، بازی هایی به صورت رایگان در اختیار کاربران سرویس پلی استیشن پلاس قرار می دهد و دارندگان کنسول های پلی استیشن 3، پلی استیشن 4 و صد البته پلی استیشن ویتا، می توانند آن ها را دریافت کنند.

بنابر اعلام سونی، دو بازی FarCry 3: Blood Dragon، نسخه جانبی بازی فارکرای 3 که در قالب یک بازی جداگانه عرضه شد، و SSX در اختیار گیمرهای کنسول نسل هفتمی پلی استیشن 3 قرار می گیرند. در همین حال، دو بازی Rocketbirds: Hardboiled Chicken و Freedom Wars به صورت رایگان برای کنسول دستی پلی استیشن ویتا در دسترس قرار داده می شوند.

اما با همه این ها، علاقه مندان به کنسول نسل هشتمی سونی ممکن است کمی ناامید شوند؛ چرا که کمپانی ژاپنی ظاهرا هنوز تمایلی به عرضه بازی های بزرگ برای سرویس پلاس نشان نمی دهد. دو عنوان Gauntlet: Slayer Edition و King's Quest - Chapter 1: A Knight To Remember دو بازی این ماه کنسول پلی استیشن 4 اند.

همانند سابق، تمامی بازی های نام برده، از تاریخ یکم الی سی ام دسامبر (برابر با 10 آذر الی 10 دی ماه) در دسترس گیمرها قرار می گیرند و می توان آن ها را به کتاب خانه بازی ها افزود. هم چنین، تفاوتی در میان رجین های مختلف وجود ندارد و همه به بازی هایی یکسان دسترسی می یابند.

آپدیت جدید نسخه پی سی Batman: Arkham Knight، عملکرد حافظه مجازی را بهبود می بخشد

batman_arkham_knight_launch_4-600x337

اگر شما هم آن دسته از افرادی هستید که منتظر عرضه دوباره بازی Batman: Arkham Knight روی پلتفرم پی سی و استیم بوده اید، احتمالا می دانید که هنوز بسیاری از مشکلات عنوان جدید استودیوی راک استدی برطرف نشده اند. اگرچه برخی از مشکلات حیاتی Arkham Knight در آپدیت های اخیر برطرف شد، اما هنوز جمع کثیری از گیمرها قادر به تجربه مناسب بازی نیستند.

با توجه به همین امر، کمپانی برادران وارنر، ناشر بازی، هم چنان به عرضه آپدیت های جدیدتر برای کاربران پی سی ادامه می دهد. از یک سو، آپدیت های جدید با هدف رفع مشکلات احتمالی ساخته می شوند و از سوی دیگر، پشتیبانی از بسته های الحاقی را نیز با خود به ارمغان می آورند. روز گذشته، آپدیتی جدید برای نسخه پی سی Batman: Arkham Knight منتشر شد که بخش بیش تری از مشکلات را از بین می برد.

به گفته کمپانی برادران وارنر، آپدیت جدید برخی از مهم ترین مشکلات مربوط به عملکرد حافظه مجازی و نیز افت فریم های متعدد را از بین می برد. در همین حال، بسیاری از گیمرها با مشکلاتی خاص در بخش های مختلف گیم پلی دست و پنجه نرم می کنند که سبب می شود تا در روند ذخیره سازی مشکل پیش آید و یا حتی بازی کرش کند.

در کنار آپدیت مورد بحث، بسته الحاقی جدیدی نیز عرضه شده است که شخصیت های بیش تری در چالش های AR Predator در اختیار گیمر می گذارد. آپدیت جدید سبب می شود که بازی از این بسته الحاقی پشتیبانی کند و در روند گیم پلی مشکلی ایجاد نشود. با این همه، به نظر می رسد که هنوز مشکلات زیادی در پورت نسخه پی سی Batman: Arkham Knight وجود داشته باشد و احتمالا در آینده نزدیک، آپدیت های بیش تری عرضه می شوند.

مایکروسافت از احتمال اجرای بازی های اکس باکس اصلی، روی اکس باکس وان می گوید

xbox_one_white_hrimage-600x337

کمپانی مایکروسافت تا به حال چندین بار درباره احتمال وجود قابلیت Backward Compatibility برای عناوین نخستین کنسول اکس باکس سخن گفته است؛ قابلیتی که فعلا به کاربران کنسول نسل هشتمی مایکروسافت اجازه می دهد تا به اجرای بازی های اکس باکس 360 بپردازند.

اما حالا نوبت به مایک ایبارا، مدیر بخش مهندسی اکس باکس، رسیده که نظر خود درباره این مسئله را مطرح کند. ایبارا می گوید که تیم اکس باکس، هنوز در پی ایجاد این قابلیت نیست و فعلا تمرکز خود را روی اجرای بازی های اکس باکس 360 معطوف کرده است. ایبارا می گوید که ساخت قابلیت Backward Compatibility به شدت چالش برانگیز بوده است و هم چنان نیز باید روی آن کار شود.

اما با این حال، مایک ایبارا می گوید که بازگشت به گذشته و ساخت قابلیتی مشابه برای کنسول اکس باکس وان اصلی، مطمئنا چالش زیادی برای تیم ایجاد خواهد کرد و آن ها از چنین موضوعی استقبال می کنند. با این همه، وی هیچ خبری را رسما تایید نکرد و صرفا گفت که «هیچ چیز غیرممکن نیست.»

ویژگی Backward Compatibility اوایل ماه جاری میلادی و در کنار آپدیت جدید داشبورد کنسول اکس باکس وان عرضه شد. در حال حاضر، حدود 100 بازی اکس باکس 360 روی اکس باکس وان قابل اجرا هستند و بزودی، بازی های بیش تری به این لیست افزوده می شود.

اجرای بازی های پلی استیشن 4 به صورت ریموت روی پی سی رسما تایید شد

PS4

قابلیت ریموت پلی در حال حاضر روی پلتفرم ویتا وجود دارد و گیمرهای کنسول پلی استیشن 4، می توانند بازی های خود را روی این کنسول دستی اجرا کنند. اما به گفته مدیر استودیوهای جهانی سونی، شوهی یوشیدا، این قابلیت بزودی برای پلتفرم پی سی و مک هم فراهم می شود.

یوشیدا شب گذشته در توییت جدید خود گفت که شرکت سونی برنامه دارد تا ویژگی ریموت پلی را به پی سی آورد و به همین منظور، اپلیکیشنی برای کامپیوترهای ویندوزی و مک تدارک دیده شده است.

قابلیت ریموت پلی کنسول دستی ویتا شرکت سونی، با بازخورد بسیار خوبی از طرف طرفداران مواجه شده است و گیمرهای سراسر دنیا از انجام بازی های کنسول پلی استیشن 4 خود روی ویتا، لذت فراوان می برند. در همین حال، امکان استریم بازی های اکس باکس وان به صورت لوکال روی پی سی فراهم شده است و مایکروسافت اعلام کرده بود که به موفقیتی بیش از انتظار دست یافته است.

حالا باید منتظر ماند و دید که قابلیت ریموت پلی کنسول پلی استیشن 4 چه زمانی عرضه خواهد شد و آیا می تواند ویژگی مشابه کنسول نسل هشتمی مایکروسافت را از میدان به در کند یا خیر.

نسخه ای رایگان از PES به زودی عرضه خواهد شد

18110773414_630edc3c9f_b

نبرد دیرینه FIFA و Pro Evolution Soccer پایانی ندارد. هر از چندگاهی یکی از تولیدکنندگان پیشی می گیرد و محصولی برتر ارائه می دهد اما امسال شاهد رقابت تنگاتنگ هر دو بازی بودیم. هم FIFA 16 و هم PES 2016 عملکردی بسیار عالی داشتند و حالا کونامی می خواهد با یک استراتژی جذاب، گوی رقابت را از چنگال الکترونیک آرتز برباید.

اگرچه الکترونیک آرتز با داشتن قدرت بیشتر، بازی واقع گرایانه تری ارائه داده اما طرفداران PES صرفا به خاطر اینکه چند تیم در بازی لایسنس نشده اند، گیم پلی قدرتمند آن را رها نمی کنند. کونامی امید دارد تا با ارائه یک PES رایگان، دل طرفداران فیفا را هم برباید.

به گزارش وبسایت Polygon، ورژنی کوتاه تر از PES 2016 قرار است در تاریخ 8 دسامبر برای پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 منتشر شود که بخش Exhibition Mode آن دارای 7 تیم خواهد بود.

اگرچه شبیه به ورژن Free-to-Play نیست و همانند دموهای رایگان فیفا به نظر می رسد اما نحوه تبلیغات و نوع ارائه آن می تواند در جلب مخاطبان تاثیر بسیار داشته باشد. به هر حال، محدودیت زمانی برای استفاده از این بازی نخواهید داشت و می توانید هر چقدر می خواهید با این 7 تیم مسابقه بدهید، شاید بالاخره از PES 2016 خوش تان آمد و قصد خرید آن را کردید.

چگونه هارد پلی استیشن 4 را عوض کنیم؟

135

تعطیلات آخر سال کم کم فرا می رسد و این به معنای عرضه بازی های فراوان برای کنسول ها است. اگر شما هم ماه نوامبر و دسامبر را می خواهید صرف بازی کردن کنید، احتمالا به یک مشکل عمده برخواهید خورد. نصب چندین بازی به صورت همزمان روی پلی استیشن 4 قطعا فضای بسیاری می طلبد و اگر پیش از این هم روی کنسول بازی نصب کرده باشید، این مسئله بسیار اهمیت خواهد یافت.

در همین راستا، شاید بهتر باشد هارد کنسول خود را با یک نمونه سریع تر که فضای بیشتری هم در اختیار قرار دهد عوض کنیم. برای مثال اگر هاردهای 500 گیگابایتی را داشته باشید می توانید یک هارد یک ترابایتی جایگزین آن کنید.

در ویدیوی جدیدی که توسط وبسایت لایف هکر منتشر شده، مشاهده خواهید کرد که این پروسه چقدر ساده و سریع است. کافی است ابزار مخصوص برای باز کردن پیچ های کنسول و هارد دوم را در اختیار داشته باشید تا در کمتر از دو دقیقه این اتفاق صورت پذیرد.

سپس برای نصب سیستم عامل کنسول باید به وبسایت پلی استیشن مراجعه کرده و از طریق یک فلش یو اس بی، آن را روی هارد بریزید. در ویدیوی زیر مراحل تغییر هارد به طول کل نمایش داده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • yadollah Abpeykaran
    yadollah Abpeykaran | ۸ آذر ۱۳۹۴

    استاد وفا نژاد تشكر میكنیم از زحماتتون!! :D

  • م.ت
    م.ت | ۸ آذر ۱۳۹۴

    شما از خودتون ایده ندارید؟ از روی سایت مردم کپی میکنید حقوق نشر رو رعایت کنید. این کار شما دزدیدن ایده ی دیگرانه. لطفا دیگه این نوع مطلب رو در سایتتون نذارید وگرنه من حتما به وزارت ارشاد این موضوع رو گزارش میکنم. اگر هم میخواید استفاده کنید، پول ایده رو بدید بعدا بذارید تو سایتتون :|

  • ابراهیم فندق چی
    ابراهیم فندق چی | ۸ آذر ۱۳۹۴

    والا این هدست واقعیت مجازی سامسونگ بیشتر شبیه کیف زنونه ورساچی یا گوچی هست تا هدست واقعیت مجازی..

    البته از نظر گوگل بیشتر شبیه عینک غواصی هست ظاهرا.،
    آخه وقتی عکسش رو تو گوگل سرچ میکنی محصولات غواصی رو بهت معرفی میکنه .
    به هر حال نظرش محترمه.

مطالب پیشنهادی