ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی های ZTE، شیائومی و لنوو همه در حال توسعه چیپست های مجتمع خانگی هستند

شرکت ZTE به شکل آهسته اما پیوسته قادر شده تا حضور خود را در خارج از کشور چین قوت ببخشد و تلفن همراه اخیر این کمپانی ملقب به Axon اکنون در بازارهای بسیاری از جمله ایالات ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

شرکت ZTE به شکل آهسته اما پیوسته قادر شده تا حضور خود را در خارج از کشور چین قوت ببخشد و تلفن همراه اخیر این کمپانی ملقب به Axon اکنون در بازارهای بسیاری از جمله ایالات متحده یافت می گردد.

اما به نظر می رسد که این همه داستان نیست؛ شرکت یاد شده برنامه های بزرگتری برای آینده اش دارد و به نظر می رسد نامش را می توان در کنار شرکت هایی دید که تمایل به عرضه موبایل هایی با چیپست های خانگی دارند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت ZTE اخیرا کمک های مالی بسیاری از سوی دولت چین دریافت کرده که به واسطه آنها بتواند چیپست های خود را با سرعت بیشتری توسعه دهد.

کمپانی مورد بحث برای همین منظور بودجه ای ۷۳.۸ میلیون دلاری از دولت کشورش دریافت نموده که خبر می رسد هدف از پرداخت شدن این مبلغ به ZTE، صرفا توسعه چیپست های خانگی بوده است. [البته اگر به یاد داشته باشید، هفته گذشته خبر دادیم که دولت چین به دلیل کاهش دادن نیازهای تکنولوژیک به شرکت های آمریکایی، تصمیم به همکاری با ZTE گرفته است.]

از سوی دیگر هوآوی نیز شرکت چینی دیگری است که به توسعه چیپست های سری HiSilicon کایرین مشغول گشته و در پایان هفته گذشته آخرین نمونه از چیپست خود یعنی کایرین ۹۵۰ را در قلب فبلت Mate 8 جای داد.

در این میان خبر می رسد که حتی شرکت لنوو هم در حال توسعه چیپست های خانگی اش و با استفاده از تکنولوژی های توسعه یافته به دست ARM است.

در نهایت باید گفت که شیائومی که رابطه ای بسیار تنگاتنگ با کوالکام دارد هم قراردادی را با Leadcore Technology امضا کرده که در واقع یک شرکت طراحی چیپست است. شیائومی هم از هسته های ARM استفاده خواهد کرد و گفته شده اولین موبایل هایش که با چیپست اختصاصی همراهی می شوند، در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهند شد.

به یاد داشته باشید که طراحی یک چیپست مجتمع معمولا نتیجه تلاش چند سال و چندین مهندس با تجربه است. در ابتدای راه زمانی که هوآوی هم تصمیم به ساخت چیپست های خانگی اش گرفت، نتوانست چندان موفق باشد و انتقادات بسیاری را به جان خرید اما حالا، خبر می رسد که کایرین ۹۵۰ یکی از قدرتمندترین سیستم-بر-چیپ هایی است که در میان تلفن های هوشمند اندرویدی به انجام وظیفه می پردازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۸ آذر ۱۳۹۴

    بهترین کارو میکنن.
    کم کم از کوالکام و مدیاتک جدا بشن و مال خودشونو داشته باشن.اینجوری هم محصول ارزون تر و چون ساخت خودشونه سعی میکنن بهترین رو بسازن.
    به نظرم لنوو اگر چیپست بخواد بسازه از خیلیا بهتر میسازه.

مطالب پیشنهادی