ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انجمن دیسک های بلو-ری سایتی برای مشاهده تصاویر با فرمت بلو-ری اولترا اچ دی راه اندازی کرده است

انجمن دیسک های بلو-ری که به اختصار BDA نامیده می شود، به تازگی وب سایت تعاملی جدیدی راه اندازی کرده که به کاربران اجازه می دهد تا قابلیت ها و کیفیت تصاویر بلو-ری اولترا اچ ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۵

انجمن دیسک های بلو-ری که به اختصار BDA نامیده می شود، به تازگی وب سایت تعاملی جدیدی راه اندازی کرده که به کاربران اجازه می دهد تا قابلیت ها و کیفیت تصاویر بلو-ری اولترا اچ دی که قرار است در سال آینده میلادی روانه بازار گردند را تست کنند.

انتظار می رفت نسل جدید رسانه های فیزیکی در قالب لوح فشرده در همین امسال و حوالی تعطیلات سال نوی میلادی به بازار عرضه شوند اما بر اساس اخبار موجود فعلا به این زودی نباید منتظر آنها باشیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به احتمال زیاد در CES امسال شاهد حضور پررنگ تر این فناوری خواهیم بود و طبق روال قبل، شرکت هایی همانند پاناسونیک، سونی و سامسونگ در این زمینه بیشتر از همه خواهند درخشید.

بلو-ری اولترا اچ دی چیست؟

بلو-ری اولترا اچ دی در واقع نوعی رسانه فیزیکی است که بدون نیاز به سرویس های پخش، محتوای 4K UHD را برای صفحه نمایش ها به ارمغان می آورد.

نیاز به این فناوری حالا بیشتر از هر زمان دیگری احساس می گردد زیرا برای تماشای این گونه محتواهای بسیار باکیفیت که فعلا فقط دو وب سایت نتفلیکس و آمازون ارائه می شوند، به سرعت دانلود 25 مگابایت در هر ثانیه نیاز است. این در حالیست که در حال حاضر همه کاربران امکان دسترسی به اتصال اینترنتی با چنین سرعت بالایی را ندارند.

این رسانه های فیزیکی از محتواهای HDR (محدوده دینامیک بالا) و HFR (نرخ فریم بالا) که در آینده بیشتر شاهد آنها خواهیم بود نیز پشتیبانی می کنند.

با توجه به اینکه، HDR می تواند به تنهایی حدود 20 درصد به تقاضای پخش رسانه های بلو-ری اولترا اچ دی اضافه نماید، برای بیشتر کاربران نیز فرصت خوبی به شمار می رود تا کیفیت نسل بعدی تصاویر را در خانه خود تماشا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی