ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

عنکبوت ها تاری به طول حدودا یک کیلومتر را در شمال ممفیس تنیدند

هفته گذشته ساکنین منطق شمال ممفیس واقع در ایالت تنسی آمریکا با پدیده ای عجیب و شگفت آور روبرو شدند: تار عنکبوتی به طول 0.8 کیلومتر که روی چمنزار نزدیک به خانه هایشان کشیده شده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

هفته گذشته ساکنین منطق شمال ممفیس واقع در ایالت تنسی آمریکا با پدیده ای عجیب و شگفت آور روبرو شدند: تار عنکبوتی به طول 0.8 کیلومتر که روی چمنزار نزدیک به خانه هایشان کشیده شده بود.

برنامه MWC Action News که از رادیوی منطقه ای آنجا پخش می شود به دنبال مشاهده این پدیده، خبر داد که «میلیون ها» عنکبوت به یکی از مناطق شهر «هجوم آورده اند.»

اما این اتفاق صرفا یک چیز را نشان می دهد و آن اینکه دانش ما انسان ها در مورد محیط اطرافمان تا چه اندازه اندک است چراکه این جمعیت عنکبوت ها پیش از بروز چنین اتفاقی دست آخر در همان منطقه زندگی می کرده اند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

استیو ریچلینگ نگهبان باغ وحش ممفیس در مصاحبه اش با WMC Action News 5 اظهار نمود: این یک پراکندگی عظیم میلیون ها عنکبوت کوچک است که هموازه در آن زمین ها زندگی می کرده اند.

سوزان ریچارت از بوم شناسان دانشگاه تنسی در این باره به واشنگتن پست گفت: آنچه مردم شمال ممفیس شاهدش بودند قطعا یک «رویداد بالونی» بوده است. این رویداد زمانی اتفاق می افتد که عنکبوت ها و به طور معمول عنکبوت های جوان با استفاده از رشته های ابریشمی که می تواند بالغ بر یک متر طول داشته باشند تصمیم می گیرند از خانواده های خود جدا شوند.

جریان های هوایی موافق و آب و هوای گرم احتمالا این موجودات را بر آن داشته که همزمان با هم از جای خود بلند شوند. ریچارد بردلی یکی از حشره شناسان دانشگاه ایالتی اوهایو در مصاحبه اش با نشریه Scientific American در سال 2012 اظهار داشت: برای وقوع این پدیده به هوای آرام و یک نسیم ملایم نیاز است چراکه پدیده مذکور در معمولا در حین وزش باد رخ نمی دهد.

او در ادامه اینطور گفته است که افزایش جریان های هوایی و گرم شدن زمین به واسطه خورشید همان نیروی محرک برای پرواز این موجودات کوچک به سمت آسمان است.

این نوع حرکت معمولا به جریان های هوایی بستگی دارد و به همین خاطر، عنکبوت ها کنترل زیادی روی جایی که می نشینند ندارند و بعضا مشاهده می شود که تعداد زیادی از این موجودات به یکباره در یک منطقه فرود می آیند و این همان اتفاقی است که در ممفیس رخ داده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی