ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

کالبدشکافی وان پلاس اکس: تعویض نمایشگر بی اندازه دشوار است

اکس، جدیدترین تلفن همراه استارتاپ چینی وان پلاس است که با قیمتی فوق العاده پایین و سخت افزار پرچمدارهای سال گذشته، مدتی پیش معرفی شد. قیمت وان پلاس اکس صرفا ۲۴۹ دلار است و بر خلاف ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۸ آذر ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

اکس، جدیدترین تلفن همراه استارتاپ چینی وان پلاس است که با قیمتی فوق العاده پایین و سخت افزار پرچمدارهای سال گذشته، مدتی پیش معرفی شد.

قیمت وان پلاس اکس صرفا ۲۴۹ دلار است و بر خلاف نمونه های قبلی، کاربر قادر به جدا کردن درب پشتی تلفن همراه نیست. در واقع درب پشتی از جنس شیشه بوده و به بدنه تلفن همراه چسبیده است. حال یک یوتوبر با نام کاربری JerryRigEverything اقدام به گشودن و قطعه قطعه کردن تلفن هوشمند مورد بحث کرده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اکانت یاد شده در یوتوب نحوه گشودن، قطعه قطعه کردن و سپس بستن وان پلاس اکس را در چهار دقیقه به نمایش می کشد اما نکته ای که در این کالبدشکافی قابل ملاحظه است، تعمیر بسیار دشوار نمایشگر در صورت ترک برداشتن شیشه روی آن است.

شخص یاد شده آموزش می دهد که با گرم کردن درب پشتی این موبایل می توان آن را به آسانی جدا کرد، سپس نوبت به برداشتن باتری، باز کردن پیچ ها، گشودن کابل هایی که از بالا تا پایین تلفن همراه رفته اند، مادربرد و در نهایت ماژول دوربین می رسد؛ دوربینی که به رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی مجهز گشته است.

پس از گشوده شدن همه قطعات، با یک شاسی رو به رو خواهید شد که البته در سوی دیگر آن، نمایشگر قرار گرفته. یوتوبر در همین قسمت متوقف می شود و اذعان دارد که نمایشگر با چسب بسیار زیاد به شاسی دستگاه چسبیده و در صورتی که بخواهید آن را باز کنید، باید تا حدی آن را داغ کنید که در صورت تماس با آن، دستتان را بسوزاند. همین موضوع خبر از آن می دهد که تعمیر نمایشگر دستگاه بیش از حد دشوار است.

سپس همین شخص دوباره همه اجزا را سر جای خود گذاشته، پیچ ها را می بندد و تلفن همراه را روشن می کند. البته در این ویدیو، تعمیر موبایل به گونه ای بسیار ساده به نمایش کشیده می شود در صورتی که گشودن و قطعه قطعه کردن یک تلفن هوشمند به این شکل، کار چندان راحتی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • N
    N | ۸ آذر ۱۳۹۴

    تعمیر پذیری مشکل یکی از عوامل کاهش فروشه این شرکت چینی کپی کار باید این نکته رو هم کپی کنه ?

    • امیر
      امیر | ۸ آذر ۱۳۹۴

      بهبود کیفیت اجناس هم جدیدا کپی حساب میشه؟چه جالب :/

مطالب پیشنهادی