ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر Fallout 4؛ ساخت و ارتقا سلاح ها

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۵

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش پیشی بگیرد.

فال آوت 4 یک عنوان در سبک نقش آفرینی است که بدون اغراق، یکی از دشوار ترین ژانرها در نظر گرفته می شود و گیم پلی آن بر اساس محورهای زیادی از تیراندازی گرفته تا سیستم ساخت و ساز سلاح و ابزار استوار است. اگر پیش از این با بازی های این سبک و به خصوص با عناوین Bethesda آشنایی چندانی نداشته باشید، در درک بسیاری از ویژگی های  این شاهکار عاجز خواهید بود.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک راهنمایی کامل در چند بخش برای شما فراهم کنیم تا بتوانید در دنیای فال آوت به یک بازمانده واقعی تبدیل شوید. این راهنما شامل هفت بخش زیر خواهد بود.

  1. قسمت اول: آشنایی با اصول ابتدای ساخت شخصیت، سیستم S.P.E.C.I.A.L و پرک ها
  2. قسمت دوم: راهکار های مقدماتی برای بقا در Wasteland
  3. قسمت سوم: باز کردن قفل ها و هک کردن ترمینال ها
  4. قسمت چهارم: ساخت و ارتقا سلاح ها
  5. قسمت پنجم: استفاده، تغییر و تعمیر پاور آرمور
  6. قسمت ششم: ساخت و توسعه پایگاه ها
  7. قسمت هفتم: همراهان

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

g1

اگر بهترین سلاح را هم از محیط Loot کنید، باید بدانید که باز هم می توانید آن ها را تغییر و بهبود دهید. حتی می توانید یک سلاح را به طور کامل تغییر کاربری داده و مثلا یک Auto rifle را تبدیل به Sniper Rifle کنید. همه این ها به لطف یکی از ویژگی های جدید فال آوت 4، یعنی امکان تغییر و ویرایش سلاح ها، ممکن شده است.

می توانید گنجایش خشاب یک سلاح را افزایش دهید، روی آن، دوربین یا صدا خفه کن نصب کنید یا به بُرد و قدرت آن بیفزایید. باید با توجه به سبک بازی تان، سلاحی که مدنظر دارید را انتخاب کرده و تغییراتی دلخواه را روی آن اعمال کنید.

برای شخصی سازی سلاح ها، باید به میزکار مخصوص آن دسترسی داشته باشید؛ این میزکار در بسیاری از پایگاه های خودی یا مقر راهزن ها یافته می شود.

بعد از پیدا کردن میزکار و آغاز پروسه شخصی سازی، منویی شامل تمامی سلاح هایی که هم اکنون حمل می کنید به شما نمایش داده می شود. سلاحی که مدنظرتان است را انتخاب کنید تا تمامی موارد قابل تغییر در آن را ببینید.

به طور کلی، هر سلاح شامل یک یا چند مورد زیر برای انتخاب و شخصی سازی است. هر بخش هم شامل چند ماد مختلف برای انتخاب است که برای نصب کردن آن ماد، اگر آن را از قبل در اختیار نداشته باشید، باید بسازید. در سمت راست منو، منابع و پرک های لازم برای ساخت هر ماد دیده می شود.

g2

  • Receiver: مادهای این دسته روی میزان آسیب رسانی سلاح، برد و سرعت شلیک تاثیر دارند
  • Capacitor: یکی از مهم ترین بخش های سلاح های لیزری که قدرت، سرعت شلیک، میزان سوزاندن هدف و ظرفیت خشاب را تغییر می دهند.
  • Barrel: این بخش لوله سلاح است، بر روی برخی سلاح ها مانند سلاح ها لیزری می توان لوله های نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و Sniper نصب کرد. شاید بیش از یک لوله از یک نوع هم برای انتخاب موجود باشد که تفاوت آن ها در دقت سلاح و برد است.
  • Grips: موارد این دسته روی دقت سلاح تاثیر دارند.
  • Stocks: یا همان قنداق سلاح که لگد و نشانه گیری سلاح را کنترل می کنند.
  • Magazines: خشاب های سلاح که می توان ظرفیت آن ها و سرعت خشاب گذاری را با انتخاب از میان مادهای این دسته تغییر داد.
  • Sights: مادهای این بخش دوربین هایی اند که می توان روی سلاح کار گذاشت، این دوربین ها در میدان دید و میزان بزرگ نمایی تفاوت دارند.
  • Muzzle: یا سر لوله که شامل مواردی مانند صدا خفه کن، سر نیزه و موارد دیگر که روی لوله سلاح قرار می گیرند، می شود.

سمت راست هر سلاح، مشخصات آن سلاح نوشته شده که از بالا به پایین شامل قدرت، سرعت شلیک، برد دقت، وزن و ظرفیت خشاب است. مادها می توانند این مشخصات را کاملا تغییر دهند. با قرار دادن لوله اتومات روی یک سلاح لیزری قدرت آن به طور قابل ملاحظه ای کم می شود؛ اما در عوض، سرعت شلیک آن افزایش می یابد. حال انتخاب با شماست که چه سلاحی بسازید. یک اسنایپ می خواهید یا یک رایفل اتومات؟ بازی به شما امکان ساخت همه این ها را می دهد.

جدا از مشخصات کلی، همیشه به توضیحات هر ماد هم دقت کنید زیرا به طور کامل و با جزئیات توضیح می دهند که چه بلایی سر سلاح شماخواهد آمد.

g3

همچنین در سمت راست هر ماد، منابع و پرک های لازم برای ساخت آن را هم می بینید؛ در این جا کار کمی دشوار می شود، چون ماد های بهتر منابع گران تر و نایاب تر می خواهند. تا حد ممکن از مراحل و محیط، زباله های بدرد نخور را جمع کرده و سپس در میز کار آن ها را اوراق کنید تا به منابع بیش تر دست یابید. پرک Scrapper یکی از پرک های کارآمد بازی است و با در اختیار داشتن آن، می توانید ضمن اوراق کردن وسایل، به منابع نادرتر تجهیز شوید.

جدا از منابع ساخت، برخی ماد ها نیاز به پرک های خاصی هم دارد؛ برای مثال پرک Gun Nut برای ساخت اکثر مادها ضروری است. اگر سلاح های لیزری را می پسندید، باید حتما پرک Science را بگیرید. برای سلاح های سرد نیز، پرک Blacksmith کارتان را راه می اندازد.

اما ساخت ماد تنها راه برای گرفتن ماد مورد نظرتان نیست! ممکن است یک سلاح به درد نخور پیدا کنید که کاربردی برای شما نداشته باشد، اما قنداق یا دوربین خیلی خوبی روی آن نصب شده باشد که دوست داشته باشید آن را بر روی سلاح اصلی خود نصب کنید. قبل از اینکه این سلاح را به طور کامل اوراق کنید، ابتدا از میز کار ماد ها را از سلاح جدا کرده (مثلا برای حذف صدا خفه کن، در دسته سرلوله Suppressor را به No Muzzle تغییر دهید) تا آن مود به Inventory شما برگردد و حالا می توانید آن را به سلاح های دیگر متصل کنید. البته یادتان باشید که برگشت از یک Muzzle به حالت No Muzzle هم نیاز به منابع دارد، اما این منبع همیشه کمتر از آن چیزی اند که بری ساخت آن ماد مصرف می کنید.

این بخش یکی از جذاب ترین المان های جدید گیم پلی در سری فال آوت است و اگر کمی با آن بیشتر سر و کله بزنید می توانید سلاح های متنوعی خلق کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • farid
    farid | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    آقا سلام چطوری راید روبات شارژ کرد و اینکه با چه دارویی اند نارنجی hp رو از بین برد

  • mahdi
    mahdi | ۹ آذر ۱۳۹۴

    سلام
    عاغا این جانکایی که جکع میشه به چه کاری میاد !؟
    اونارم میشه به منابع تبدیل کرد !؟
    اچار ماچرو اینا چی !؟

    • فرید
      فرید | ۲۲ آذر ۱۳۹۴

      بله اونا رو بزار تو اینونتوری ورک شاپ که ساخت و ساز میکنی.بعد هر جانکی نوشته چه وسایلی تبدیک میشه.

مطالب پیشنهادی