ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بزرگان دنیای فناوری ائتلافی برای تولید انرژی های پاک تشکیل می دهند

بیل گیتس و گروهی از سرمایه گذاران نخبه بخش خصوصی شامل مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک، جک ما موسس علی بابا، جف بزوس از آمازون، رِید هافمن یکی از بنیانگذاران لینکدین و مارک بنیاف موسس Salesforce امروز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

بیل گیتس و گروهی از سرمایه گذاران نخبه بخش خصوصی شامل مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک، جک ما موسس علی بابا، جف بزوس از آمازون، رِید هافمن یکی از بنیانگذاران لینکدین و مارک بنیاف موسس Salesforce امروز از ایجاد «ائتلاف پیشرفته انرژی» خبر دادند.

گیتس می گوید تحقیقات چند میلیارد دلاری که قرار است به دنبال این ائتلاف در حوزه انرژی های پاک انجام شود در نهایت «به شرکت ها کمک می کند تا نوآوری های صورت گرفته در زمینه انرژی پاک را از آزمایشگاه ها به بازار ببرند.»

به دنبال تشکیل این ائتلاف، انرژی هایی که به وفور یافت می شوند و اطمینان پذیری بالایی دارند، مقرون به صرفه هستند و کربنی تولید نمی کنند، به مصرف کنندگان عرضه خواهند شد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

تشکیل این ائتلاف مصادف بود با روز نخست برگزاری اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در پاریس. گفتنی است که روز به روز بر تعداد شرکت های فعال حوزه تکنولوژی به مبحث انرژی های پاک اضافه می شود و برای نمونه اپل در ماه اکتبر خبر داد که 87 درصد از عملیات های آن در سطح جهانی از طریق انرژی های تجدیدپذیر انجام می گیرند.

زاکربرگ چندی پیش در صفحه فیسبوک خود اینطور نوشت: پریسیلا و من تصمیم داریم برای راه اندازی ائتلاف پیشرفته انرژی و سرمایه گذاری در توسعه تکنولوژی های تولید کننده انرژی پاک به بیل گیتس ملحق شویم.

او در ادامه اینطور نوشته است: حل و فصل مشکلات مربوط به انرژی های پاک بخشی ضروری در ایجاد دنیایی بهتر است. ما نمی توانیم بدون در اختیار داشتن انرژی های ایمن و آب و هوای پایدار پیشرفت های معناداری را در چالش های دیگری نظیر آموزش یا هوشمندسازی دنیا داشته باشیم.

در عین حال پیشرفت در زمینه ایجاد سیستم های انرژی پایدار نیز بسیار کند صورت می پذیرد و سیستم فعلی هم هیچگونه مشوقی برای آنکه انسان را با سرعت بیشتر به این پیشرفت ها برساند در خود ندارد.

زاکربرگ در ادامه افزوده است:

ائتلاف پیشرفته انرژی به سرمایه گذاری روی ایده هایی می پردازد که از پتانسیل کافی برای تغییر روش های تولید و مصرف انرزی برخوردارند. در این هفته، رهبران جهان خود را برای حضور در کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس آماده می کنند و امید می رود که همزمان با این رویداد شرکای بیشتری ترغیب شوند که نوآوری را به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود برای مبارزه با تغییرات اقلیمی دنیا قرار دهند. ما خودمان برای تامین انرژی مورد نیازمان در تاسیسات فیسبوک، روی انرژی های پاک و تجدیدپذیر سرمایه گذاری کرده ایم اما باور داریم که ایجاد یک آینده روشن برای نسل آتی نیازمند سرمایه گذاری در پروژه های درازمدتی است که بودجه آنها از سوی دولت ها و شرکت ها تامین نمی شود. این مساله اهمیت بالایی برای ما دارد و ظرف روزهای آتی اطلاعات بیشتری را در این رابطه با شما به اشتراک می گذاریم.

پیش بینی می شود که بخش های کلیدی مورد نظر مشارکت کنندگان در این ائتلاف پیرامون حوزه هایی نظیر تولید انرژی و ذخیره سازی آن، حمل و نقل، مصارف صنعتی، کشاورزی و کارامدی سیستم های تولید کننده انرژی باشد. هدف نهایی از راه اندازی این ائتلاف نیز «ایجاد آینده ای عاری از هرگونه تصاعدات کربنی است.»

12274489_10102500936699601_5479375563443725288_n

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا هم که در کنار رهبران 200 کشور  دنیا از حاضران کنفرانس پاریس است در این باره کفته است: «ایجاد یک چارچوب بلند مدت برای کاهش تصاعدات کربنی در آینده نزدیک یک فرصت است.»

اباما همچنین کنفرانس تغییرات اقلیمی زمین را فرصتی برای فرانسه خوانده تا بعد از حوادث تروریستی اخیر در پاریس، بار دیگر یکپارچگی و همبستگی خود را اعلام نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۹ آذر ۱۳۹۴

    از ایران خبری تو این زمینه نیست؟

  • سینا
    سینا | ۹ آذر ۱۳۹۴

    اگر لینوس تورالدز پشت این کار بود بیشتر خوشحال میشدم چون احتمالا این دانشی که بوجود خواهد اومد بازهم انحصاری خواهد بود!

    • بهداد
      بهداد | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

      از اون افاضات تئوری توطئه بودها.... بابا بیخیال از این لینوکس و اون مردک سایکو بکش بیرون حالا خوب بود در گسترشش عددی بودی واقعا .... قول میدم اسم این بنده خدا رو هم توی دیجیاتو دیدی ....همین الان ویندوز کرک شده رو دستگاته واسه ما تریپ گیگا دهه نودی ور ندار

مطالب پیشنهادی