ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساعت آنالوگ سواچ با قابلیت NFC
تکنولوژی

سواچ یک ساعت کلاسیک معرفی کرد که قابلیت انجام پرداخت های روزانه را هم دارد

ابزارهای پوشیدنی هوشمند از آن دسته محصولات نوین به شمار می روند که هنوز نتوانسته اند جایگاه خود را میان کاربران پیدا کنند. به عبارت بهتر، مردم هنوز نیاز چندانی به آنها احساس نمی کنند. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۵

ابزارهای پوشیدنی هوشمند از آن دسته محصولات نوین به شمار می روند که هنوز نتوانسته اند جایگاه خود را میان کاربران پیدا کنند. به عبارت بهتر، مردم هنوز نیاز چندانی به آنها احساس نمی کنند. یکی از این پوشیدنی ها ساعت های هوشمند هستند و هنوز هم کاربران ساعت های کلاسیک را بهتر می پسندند.

چنین گجت هایی چند قرن است که وارد زندگی انسان ها شده اند و هرگز هم محبوبیت خود را از دست نداده اند. چه برای نمایش زمان و تاریخ و یا حتی به عنوان کالایی لوکس و تزئینی. حال شرکت سواچ ساعت کلاسیک و آنالوگ تازه ای معرفی کرده که نه یک ساعت هوشمند و نه کاملاً کلاسیک است. با ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.

شرکت سواچ یکی از بزرگان صنعت ساعت سازی به شمار می رود. این شرکت سوئیسی به تازگی یک ساعت عقربه ای با ظاهری کاملاً ساده تولید کرده که یک ویژگی منحصر به فرد دارد؛ به کمک این ساعت که مجهز به NFC است،‌ می توان پرداخت های روزانه خود را انجام دهید.

سواچ اعلام کرده که در سال 2016 این محصول را به بازار آمریکا عرضه خواهد کرد، هرچند که سازندگان این محصول هیچ گونه اطلاعاتی در مورد نحوه ی کارکرد این ابزار در پرداخت های مبتنی بر NFC ارائه نداده اند. تنها موردی که تا به امروز می دانیم این است که شرکت VISA واسط پرداخت ها خواهد بود.

با توجه به این که ساعت مورد بحث فاقد هرگونه سنسور و یا ابزار تشخیصی دیگریست، ابهاماتی در خصوص امنیت پرداخت های آن نیز وجود دارد؛ چراکه مشخص نیست هویت کسی که ساعت مورد نظر را روی مچ خود دارد چگونه اهراز می شود. یعنی آیا هرکس که ساعت را در اختیار داشته باشد، می تواند به وسیله آن اقدام به خرید از حساب صاحب اصلی کند؟ همان طور که می دانید،‌ در سیستم های پرداخت مشابهی چون Apple Pay، قبل از پرداخت، هویت دارنده توسط حسگر اثر انگشت تایید می شود.

مسئله دیگری که در رابطه با این محصول هنوز مشخص نیست این است که آیا ساعت به یک حساب جاری متصل خواهد شد، یا این که به عنوان یک کارت خرید اعتباری عمل خواهد کرد؟ برای روشن شدن همه این موارد باید تا عرضه محصول تازه ی سواچ منتظر ماند.

گفتنی است که سازنده برای این محصول قیمتی معادل ۹۰ دلار را طلب می کند؛ بهایی که با توجه به رنگ بندی متنوع آن، بسیار ارزان تر از اپل واچ به حساب می آید و می تواند جوابگوی نیاز افرادی باشد که از ساعت خود، فقط کمی بیشتر از "نمایش زمان" طلب می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی