ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مروری بر برخی محصولات معرفی شده در نمایشگاه بین المللی ربات در پکن

وقتی حرف از ربات های آینده نگرانه به میان می آید، آسیا و به خصوص کشورهای چین، ژاپن و کره جزو نام هایی هستند که حرف اول را می زنند. در روزهای دوم الی چهارم آذرماه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

وقتی حرف از ربات های آینده نگرانه به میان می آید، آسیا و به خصوص کشورهای چین، ژاپن و کره جزو نام هایی هستند که حرف اول را می زنند.

در روزهای دوم الی چهارم آذرماه نمایشگاه جهانی ربات در پکن چین برگزار شد و در جریان آن، نمایندگانی از کشورهای مختلف دنیا دستاوردهای خود در حوزه رباتیک را در معرض دید عموم قرار دادند که در ادامه این مطلب نظر شما را به تماشای صحنه هایی از این رویداد جلب می کنیم.

با دیجیاتو همراه باشید.

ربات های فوتبالیست

osbl1ohvmbgps33hmbgp

ربات های انسان نما که می توانند همچون خود ما حرف بزنند و به اطراف حرکت کنند مدتی است که در منطقه شرق آسیا بسیار متداول شده اند و نمونه هایی نظیر Pepper را می توان پرچمدار آنها خواند.

f7hegunmxxahlyfvyt0g

انواعی مانند این یکی صرفا برای این طراحی شده اند که کنار انسان زندگی و کار کنند و لزوما نمی خواهند که جای انسان را بگیرند. در ژاپن مدتی است که پای ربات های کارمند به فروشگاه ها، هتل ها و حتی فرودگاه ها باز شده و این ماشین ها نقش نوعی مکمل را برای نیروهای انسانی ایفا می کنند. آنها در واقع کارهایی را انجام می دهند که انسان از عهده انجامشان بر نمی آید و برای مثال اموری نظیر بلند کردن اجسام سنگین به آنها سپرده می شود.

esbbxp1t0dyyvnmynzxn

ربات های نقاش، همانند چیزی که در بالا می بینید مدتی است که رواج بیشتری یافته اند. یکی از چالش های پیش روی کارشناسان حوزه رباتیک، مهندسی و ساخت ربات هایی است که علاوه بر قابلیت ذخیره سازی و یادآوری حجم انبوهی اطلاعات و حل کردن مسائل منطقی، قادر به یادگیری انطباقی باشند و ویژگی هایی چون خلاقیت و سازگاری با شرایط متغیر را داشته باشند.

quczjdghvtqdzhhhfypq

در جریان این رویداد، ربات Geminoid F ژاپن نیز رویت شد که در واقع یک ربات هنرپیشه است و در سایت IMDb (محبوب ترین و معتبرترین منبع فیلم، برنامه های تلویزیونی و محتوای هنرمندان) برای خودش یک صفحه دارد و در آن ذکر شده در فیلم تازه ای که اوایل پاییز امسال اکران شد، بازی کرده است.

apjaolyfmsfzkojd4oyt

این ربات نیز درست مانند Pepper قادر است احساسات افراد را به واسطه حالات چهره آنها درک کند و حتی تشخیص دهد که مخاطبش مرد است یا زن. رباتی که در تصویر می بینید همچنین می تواند سن و سال، خوشحالی یا ناراحتی افراد را تشخیص داده و کارهای دیگران را تقلید کند. با در نظر داشتن همین قابلیت ها می توان حدس زد که این آدم آهنی ژاپنی برای میزبانی رویدادها و شرکت در بخش تشریفات طراحی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • اردوان
    اردوان | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    نوت پنج

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۹ آذر ۱۳۹۴

    سلام خیلی خیلی ببخشید که بی ربط هست به مطلب
    من برای خرید موبایل جدید بین Note 5 و Z5 Premium گیر کردم می خواستم از دوستان بپرسم نظرتون چیه؟ اگه شما بودین کدوم رو انتخاب می کردید سریع بودن و لگ نداشتن نرم افزار واسم خیلی مهم هست ممنون میشم راهنماییم کنید

مطالب پیشنهادی