ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

یک شرکت چینی قصد دارد سالانه یک میلیون دام را شبیه سازی کند

شرکتی چینی که در زمینه شبیه سازی دام فعالیت می کند اعلام کرده که از سال 2016 میلادی قصد دارد با صرف هزینه ای بالغ بر 500 میلیون دلار، سالانه یک میلیون راس دام را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

شرکتی چینی که در زمینه شبیه سازی دام فعالیت می کند اعلام کرده که از سال 2016 میلادی قصد دارد با صرف هزینه ای بالغ بر 500 میلیون دلار، سالانه یک میلیون راس دام را با استفاده از این روش تولید نماید.

این پروژه مشترک قرار است با همکاری گروه تجاری Boyalife، دانشگاه پکن، آکادمی بین المللی بیومدیکال تیانژین و بنیاد بیوتکنولوژی Sooam کلید بخورد که در کره جنوبی فعالیت دارد.

تاسیساتی که در ادامه با تکیه بر بودجه اعلام شده راه اندازی می گردد، آنطور که مشارکت کنندگان در این طرح اعلام کرده اند علاوه بر احشام، حیوانات دیگری نظیر سگ های موادیاب، سگ های خانگی و اسب های مسابقه ای را هم تولید خواهد کرد.

در ادمه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گفتنی است که از آغاز دهه 2000 میلادی، شرکت های چینی حضوری فعال را در انجام پروژه های شبیه سازی ایفا کرده اند، با این همه هنوز هم که هنوز است هیچکدام از آنها در سطح تجاری به مرحله اجرا در نیامده اند.

گروه Boyalife اعلام کرده که در سپتامبر سال 2014 میلادی با همکاری آکادمی Sooam موفق شده سه راس سگ بولداگ را شبیه سازی کند با این همه افزایش خروجی آن به یک میلیون راس دام در سال لااقل در آینده نزدیک تا حدود زیادی غیرواقعی به نظر می آید.

شرکت مذکور اعلام کرده که کارش را در مرحله نخست با شبیه سازی 100 هزار راس دام در سال آغاز می کند و به تدریج این رقم را به یک میلیون عدد می رساند.

رئیس هیئت مدیره Boyalife نیز اعلام کرده که «کشاورزان چینی برای تولید گاوهای گوشتی لازم و در نتیجه برآورده ساختن نیاز بازار با مشکل روبرو هستند و این تقاضا نیز مرتبا در حال افزایش است و از طرفی، انتظار می رود که صادرات دام زنده این کشور نیز در سال 2016 میلادی افزایشی دوبرابری را تجربه کرده و به رقم 200 هزار راس دام برسد.

طبق برآوردهای صورت گرفته، مصرف گوشت قرمز چینی ها در سال 2016 میلادی به رقم 7.4 میلیون تن می رسد و آنطور که سازمان کشاورزی خارجی وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده حدودا 90 درصد این نیاز در خود چین تولید خواهد شد.

گفتنی است که اخیرا استرالیا طی قراردادی جنجالی با چین، توافق کرده که با شروع سال جدید، سالانه یک میلیون راس دام را به این کشور صادر نماید و جالب است که این رقم درست به همان مقداری است که Boyalife و Sooam پیش بینی کرده اند تنها در یک تاسیسات خود تولید خواهند کرد.

گروه Boyalife اعلام کرده که پروژه جدید شامل راه اندازی یک آزمایشگاه تحقیقاتی، بانک ژن و موزه هم خواهد شد.

در حال حاضر تنها 15 درصد از گوشت مصرفی چین را گوشت خوک تشکیل می دهد که علت هم قیمت بالای آن است. با افزایش جمعیت طبقه متوسط این کشور، انتظار می رود که تقاضا برای این نوع گوشت بالا رفته و در نتیجه پروژه های شبیه سازی مانند این نیز شتاب بیشتری خواهند گرفت.

گفتنی است که بخش اعظمی از دام تولیدی در چین به خاطر جمعیت بالای این کشور در داخل خاک آن مصرف می شود و این کشور هنوز هم در آغاز راه برای حضور در بازارهای جدید صادرات گوشت است و تصمیم دارد به زودی جای پایی برای خود در بازار برزیل پیدا کند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره شود این است که امسال پارلمان اروپا استفاده از تکنیک های شبیه سازی با مقاصد تجاری را بنابر دلایل اخلاقی ممنوع اعلام کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی صالحی
    علی صالحی | ۹ آذر ۱۳۹۴

    چه جالب.
    اسب های چند میلیون دلاری کمیاب یا هر حیوان در حال انقراض از یوز ایرانی گرفته تا شیر و خرس رو خیلی راحت میتونن شبیه سازی کنن

  • THE VERGE
    THE VERGE | ۹ آذر ۱۳۹۴

    لطف کنن خودشون ازش تغذیه کنن ، به ملت بدبخت ایران صادر نکنن

    • rezvan
      rezvan | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

      بخش عمده ی گوشت قرمز ایران از برزیل تامین میشه. شما غصه نخور!

مطالب پیشنهادی