ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان بوکمارک کردن عکس ها برای کاربران آمریکایی کروم در اندروید و iOS فراهم می شود

روز گذشته گوگل اعلام کرد که کاربران اندروید و iOS در ایالات متحده آمریکا از این پس می توانند عکس هایی که در جستجوهای موبایلی شان نمایش داده می شوند را ستاره دار یا بوکمارک ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

روز گذشته گوگل اعلام کرد که کاربران اندروید و iOS در ایالات متحده آمریکا از این پس می توانند عکس هایی که در جستجوهای موبایلی شان نمایش داده می شوند را ستاره دار یا بوکمارک نمایند تا پیدا کردنشان آسان تر شود.

این تلاش با هدف حل مشکلات کاربرانی صورتی می گیرد که معمولا مجبورند تصاویر را دانلود کرده یا از آنها اسکرین شات بگیرند و مستقیما روی حافظه موبایل خود ذخیره نمایند.

حالا گوگل تصور می کند، راهکار بهتر این است که تمام آن عکس ها در گوگل کلاود ذخیره شوند و با استفاده از یک سیستم بوکمارک یا علامت گذاری برحسب تقاضای کاربر، در اختیارش قرار گیرند. این روش همانطور که تایید خواهید کرد بسیار شبیه به شیوه علامت گذاری یا بوکمارک صفحات وب است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

دیگو آکام یکی از مهندسین نرم افزار گوگل اینطور می نویسد: تصور کنید که در گوگل به دنبال یک مدل موی خاص می گردید و تصویری نظرتان را به خود جلب می کند. تنها کافیست که آن را انتخاب نموده و روی تصویر ستاره کلیک کنید. به این ترتیب، دفعه بعدی که به آرایشگاه می روید می توانید بدون نیاز به جستجوی مجدد یا زیر و رو کردن عکس هایی که درون موبایل خود ذخیره کرده اید، تصویر مدل مدنظرتان را به آرایشگر نشان دهید.

به لطف به روز رسانی جدید، یک کارت کوچک چهارگوش که عبارت «view saved» را روی خود دارد و همچنین یک آیکون ستاره ای شکل روی آن، در گوشه پایینی سمت راست صفحه جستجوی عکس به صورت شناور نمایش داده می شود. با کلیک روی این تصویر به صفحه ای می روید که دو منوی جداگانه خواهد داشت: Saved Images (عکس های ذخیره شده) و Collections یا مجموعه ها.

آکام می گوید: بعد از آنکه تعدادی از عکس ها را مشاهده کردید، می توانید آنها در داخل فولدرهایی طبقه بندی کنید: برای اضافه کردن یک عکس به فولدری حاوی آیتم های مشابه، کافیست که روی آیکون ویرایش که شکلی شبیه به مداد دارد اشاره نمایید.

پس از این کار، می توانید به طور مثال گروهی تحت عنوان «مدل موی زمستانی» یا «ایده های مرد برفی» بسازید و عکس های مشابه به هم را به آن اضافه کنید.

آکام می گوید: این قابلیت بیشتر برای کاربران بازارهای نوظهوری چون هند سودمند واقع می شود چراکه در این بازارها کاربران از موبایل های مقرون به صرفه با حافظه داخلی کم استفاده می کنند اما همچنان به وای فای دسترسی دارند و پکیج های دیتا نیز مرتبا با قیمتی پایین تر در اختیارشان قرار می گیرد.

همانطور که پیشتر در خبرها آمد، این غول نرم افزاری مُدی به نام ذخیره کننده دیتا را به نسخه اندرویدی کروم افزوده است که می تواند تا 70 درصد در میزان دیتای مصرفی کاربران صرفه جویی کند.

اما گوگل دست آخر، یک شرکت نرم افزاری است و اگر بتواند تشخیص دهد که کدام عکس ها بیشتر دیده می شوند میتواند آنها را به صورت یک مجموعه درآورده و برای آنها درآمدزایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    ایول. دقیقا یکی از مشکلاتی که خودم باهاش روبرو هستم اینه که برای ذخیره ی یک عکس که در نتایج جستجوی تصاویر گوگل در موبایل میبینم، مراحل زیادی رو باید طی کنم و این برای کسانی که کم حوصله هستن یا زیاد به موبایلشون وارد نیستن خیلی میتونه اذیت کننده باشه. میانبری برای این کار میتونه واقعا مفید باشه. البته متاسفانه چیزی که گوگل الان ارائه داده برای ذخیره در کلاود بود و هنوزم امکان ذخیره در گالری با زدن یک دکمه وجود نداره!

    • س
      س | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

      فقط یه چیزی دوست عزیز. این خبر در مورد امکان بوکمارک کردن عکسها هستش نه در مورد ذخیره شون.

مطالب پیشنهادی