ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با ابزار PowerApps مایکروسافت همه می توانند یک برنامه نویس باشند

دنیای مایکروسافت آفیس از امروز با معرفی PowerApps توسط مایکروسافت، عظیم تر از همیشه خواهد شد؛ ابزاری جدید که به کمکش هر فرد می تواند بدون نیاز به تسلط روی برنامه نویسی و حتی نوشتن یک ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

دنیای مایکروسافت آفیس از امروز با معرفی PowerApps توسط مایکروسافت، عظیم تر از همیشه خواهد شد؛ ابزاری جدید که به کمکش هر فرد می تواند بدون نیاز به تسلط روی برنامه نویسی و حتی نوشتن یک خط کد، اپلیکیشن بسازد.

با گسترش روزافزون و فراگیر شدن اپلیکیشن های موبایل در سال های اخیر، تقاضای کاربران نیز برای آنها بالاتر رفته و حالا این محصولات نرم افزاری نقش مهمی در زندگی همه ما ایفا می کنند. اما در قیاس با رشد بسیار سریع بازار اپلیکیشن های مصرفی، اپلیکیشن های تجاری با چنین رشدی مواجه نبوده اند و مردم برای امور تجاری هنوز استفاده از محصولات نرم افزاری و روش های قدیمی را ترجیح می دهند.

بیل استیپلز، معاون پلتفرم اپلیکیشن های مایکروسافت طی یک کنفرانس خبری، علت بروز این مسأله را کمبود توسعه دهنده برای ساخت چنین اپلیکیشن هایی عنوان کرده. وی با استناد به گزارش آماری اخیر گارتنر، به این مسأله اشاره داشته که در برهه کنونی نیاز به اپلیکیشن های تجاری از تعداد توسعه دهنده در دسترس برای ساخت آنها پیشی گرفته، طوری که به ازای هر پنج ابزار مورد نیاز، تنها یک توسعه دهنده برای طراحی آن وجود دارد.

همین مسأله باعث شده که مایکروسافت به فکر راه اندازی پروژه PowerApps بیفتد. ابزار یادشده می تواند آمار و ارقام تجاری را از سرویس های ابری همچون آفیس 365، دراپ باکس، Salesforce و سرویس های دیگری همچون اوراکل، SAP یا دیگر سیستم های مبتنی بر مایکروسافت گردآوری کرده و آن ها را وارد یک نرم افزار اپلیکیشن ساز نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

با این نرم افزار می توانید اپلیکیشن را روی پی سی توسعه داده و هر جا که خواستید از آن استفاده کنید. استیپلز طی یک دمو، بخشی از قابلیت های PowerApps را با ساخت یک فهرست پویا از قیمت کالا و سرویس های مورد نیاز برای یک فروشگاه تلفن همراه به نمایش گذاشت که کلیه قیمت ها به طور لحظه ای در آن تغییر می کردند.

rtr3iw3n

تجربه کار با PowerApps به ساخت یک ارائه در پاورپوینت بی شباهت نیست؛ در این نرم افزار هم می توانید بسیاری از کارها را با کشیدن و رها کردن آیتم ها پیش ببرید. کافیست المان ها را در جای درستش بنشانید تا یک اپلیکیشن داشته باشید، و برای راحتی این کار نمونه های آماده هم در اختیار دارید.

PowerApps طوری طراحی شده که همه افراد به سادگی و بدون نیاز به تخصص در برنامه نویسی بتوانند از آن استفاده کنند: اگر در کسب و کارتان به مشکل برخورده اید، برای رفع آن یک اپلیکیشن بسازید؛ PowerApps می تواند آن را برایتان میزبانی و اجرا کند.

طبق گفته استیپلز، PowerApps روی کلیه دستگاه ها (موبایل، تبلت و رایانه) قابل اجراست و همگان می توانند با آن به ساخت اپلیکیشن های تجاری بپردازند. دسترسی به اپلیکیشن هم به آسانی صورت می گیرد؛ کافیست PowerApps را روی موبایلتان اجرا کرده و سپس نوع اپلیکیشن مورد نظرتان را از منوی اصلی انتخاب کنید.

حالا می توانید ساخت اپلیکیشن را آغاز کرده و حتی در این فرآیند چندین نفر را مثل کار در گوگل درایو یا دراپ باکس برای همکاری دعوت نمایید. اما از دیدگاه IT، استیپلز اذعان داشته که PowerApps از همان دیتا و قوانین امنیتی مرسوم در دیگر شبکه ها پیروی می کند که دسترسی به سرورهای آن تنها از طریق پورتال مرکزی PowerApps و فقط توسط مایکروسافت ممکن است.

مایکروسافت با ارائه این سرویس، با موجی که توسط غول فضای ابری Salesforce، برای مهیا کردن امکان ساخت اپلیکیشن برای عموم مردم به راه افتاده همراه شده است. اگر توسعه دهندگان از پس ساخت اپلیکیشن های تجاری بر نمی آیند، این غول نرم افزاری می خواهد با مشارکت عموم مردم به رفع این مشکل کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mahdi0045
    mahdi0045 | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

    خوب اینجوری کسب وکار برنامه نویسا کساد میشه که . درامد خیلی از برنامه نویسا با گرفتن سفارش و ساختن برنامه به دست میاد!

  • Hesam
    Hesam | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

    مایکروسافته بابا نه اپل

  • Ali
    Ali | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

    عالی شد. دمش گرم

مطالب پیشنهادی