ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با SonicTouch آشنا شوید؛ پکیجی که قابلیت تشخیص اثر انگشت را به هر دستگاهی اضافه می کند

Sonavation نام شرکتی است که شیشه هایی با تکنولوژی داخلی اسکن اثرانگشت برای تلفن های همراه می سازد و حالا مشغول نهایی سازی جزئیات مربوط به محصولی تازه موسوم به SonicTouch است که در واقع نوعی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

Sonavation نام شرکتی است که شیشه هایی با تکنولوژی داخلی اسکن اثرانگشت برای تلفن های همراه می سازد و حالا مشغول نهایی سازی جزئیات مربوط به محصولی تازه موسوم به SonicTouch است که در واقع نوعی پکیج حاوی یک سیستم بیومتریک بوده و می توان از آن در داخل دستگاه های موبایل و کلیه محصولاتی که در دنیای اینترنت اشیاء کاربرد دارند استفاده نمود.

این پکیج کلیه قطعات مورد نیاز برای افزودن قابلیت احراز هویت بیومتریک یا زیستی را به دستگاه های الکترونیکی در خود دارد. از جمله این قطعات می توان به حسگر سه بعدی فراصوت ساخت خود این شرکت اشاره نمود که هم اکنون نیز در شیشه نمایشگر دستگاه های موبایل مورد استفاده قرار می گیرد. این پکیج همچنین مطابق با استانداردهای امنیتی FIDO (برگرفته از سرواژه های عبارت Fast ID Online) است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

عملکرد SonicTouch بدین شکل است که اثر انگشت یک کاربر را دریافت کرده و سپس با استفاده از یک الگوریتم اختصاصی و میکروپردازنده ایمنی که برایش در نظر گرفته شده آن را روی خود دستگاه بررسی می کند و برای این منظور نیازی به ارسال اطلاعات برای یک سرور ابری ندارد.

همانطور که پیشتر گفتیم SonicTouch سیستمی درون یک پکیج است و به همین خاطر به صورت بالقوه می توان آن را بدون نیاز به تغییر طراحی، با هر دستگاهی یکپارچه کرد یا اینکه به عنوان دستگاهی مستقل در یک شبکه بزرگ تر مورد استفاده قرار داد (برای نمونه چنانه در منزل هوشمند خود به یک ماژول تشخیص اثرانگشت نیاز داشته باشید می توانید از این دستگاه استفاده کنید).

تکنولوژی تاچ سه بعدی این ابزار نیز به جای آنکه اثر انگشت را به صورت فیزیکی بخواند از فناوری فراصوت برای این منظور بهره می برد و این یعنی می توان آن را زیر سطح شیشه نیز نصب کرد. شرکت سازنده اعلام کرده که SonicTouch می تواند اثر انگشت را از آن سوی گوریلا گلس با ضخامت 700 میکرون تشخیص دهد.

Sonavation اطلاعات و جزئیات زیادی را در مورد زمان عرضه گسترده این تکنولوژی مطرح نکرده است اما اعلام نموده که هم اکنون با سه تولید کننده درجه یک در سطح جهانی همکاری دارد تا SonicTouch را در سخت افزارهای تولیدی آتی خود به خدمت بگیرند. این شرکت همچنین قصد دارد در سه ماهه نخست سال آینده میلادی، برنامه ای را برای توسعه دهندگان آغاز کند تا برای فناوری مذکور برنامه بنویسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ناشناس
    ناشناس | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

    عجبا کم مونده ماریو تاچ بیاد خخخخخ

    • poorya.db
      poorya.db | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

      :)

مطالب پیشنهادی