ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترکیب هولولنز و Fusion 360 اتودسک تحولی بزرگ در زمینه های مهندسی و طراحی محصول رقم خواهد زد [تماشا کنید]

به لطف همکاری شکل گرفته میان مایکروسافت و کمپانی اتودسک احتمالاً در آینده ای نه چندان دور طراحان محصول و مهندسان شاخه های مختلف قادر خواهند بود تا ایده ها و طرح های خود را ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

به لطف همکاری شکل گرفته میان مایکروسافت و کمپانی اتودسک احتمالاً در آینده ای نه چندان دور طراحان محصول و مهندسان شاخه های مختلف قادر خواهند بود تا ایده ها و طرح های خود را به شکلی بصری تر و واقع گرایانه تر پیاده سازی و تکمیل نمایند.

این دو کمپانی بنا دارند ابزار «Fusion 360» اتودسک را با هولولنز ردموندی ها یکپارچه سازی نمایند تا کاربران بتوانند پروژه های مربوط به آن را به صورت سه بعدی و واقع گرایانه ملاحظه کنند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در همین راستا مدیر استودیوی هولولنز «Ben Sugden» می گوید این همکاری منجر به راهکارهایی خواهد گشت که تا به امروز نمونه ای مشابه آنها در دنیای طراحی محصول وجود نداشته.

وی می افزاید: «بر خلاف سایر فناوری ها هولولنز با بهره گیری از واقعیت افزوده می تواند مدل های سه بعدی را به صورت هولوگرافیک در دنیای واقعی به تصویر بکشد و به طراحان اجازه بدهد طرح های خود را با رزولوشن بالا و دارای بعد سوم ملاحظه کنند. هر طرح را می توانیم با ابعادی دقیق مشاهده کرده و آن را با مقیاسی مشخص نسبت به سایر اشیا دنیای واقعی بسنجیم و البته در کنار همه ی این موارد قادر خواهیم بود در اطرف آنچه در مقابل مان نقش بسته حرکت کرده و از زوایای مختلف مشاهده اش نماییم.»

بصری سازی فعلا کلیدی ترین نکته ی اعلام همکاری اتودسک و مایکروسافت در زمینه مورد اشاره در بالا محسوب می گردد و مسئولین اتودسک بر این باور هستند در نتیجه ی این همکاری تجربه ای را برای کاربران خود خلق خواهند کرد که توصیف آن از طریق لغات بسیار سخت است.

آنها به همین علت ویدئویی را منتشر کرده اند که در آن می توانیم ببینیم یک طراح صنعتی یا مهندس مکانیک چطور می تواند راهکار جدید را مورد استفاده قرار داده و بسیار ساده تر از گذشته به حل مسائل و رفع اشکال ایده ی خود بپردازد.

ناگفته نماند همکاری مایکروسافت و اتودسک از سال گذشته و حتی پیش از معرفی رسمی هولولنز در ماه ژانویه سال جاری میلادی آغاز شده و تا به امروز نیز ادامه یافته.

گارداینر، از مسئولان اتودسک، در پایان خاطر نشان می سازد فراگیر شدن کامپیوترهای هولوگرافیک و فناوری واقعیت افزوده بسیار زودتر از آنچه ما تصور می کرده ایم در حال رخ دادن است و احتمالاً‌ به زودی طراحان و مهندسین می توانند بهترین بهره برداری ها را از این تکنولوژی ها داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • هـــیـــــوا
    هـــیـــــوا | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

    انقلاب منظورت اینه وایسه ببینه این بازار چطوریه بعد یه کپی از بقیه بده . ؟ فعلا اپل خلاقیتش در حد نصف زمان ستیو جابز هم نیست .
    در پاسخ به N

    • N
      N | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

      نه انقلاب 3d تاچه که فعلا چشم بادومی هایی مثل سامی و سونی کپی کار میخان کپیش کنن?

      • patrik
        patrik | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

        باز این N آقا اومد ترولی.
        ول کن عزیز من. طرف داره میگه ایده است. تو فیلم آیرون من بود فقط! اپل و سامسونگ کجا بود

  • هـــیـــــوا
    هـــیـــــوا | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

    یه همچین چیزی خیلی به درد میخوره . واسه طراحی ساختمان ها هم عالی میشه . دیگه با این عینک ها فکر نکنم به ماکت و طرح اولیه نیاز داشته باشی .

  • N
    N | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

    هلولنز، پلی استیشن وی ار و گوگل گلس همگی در سطح اسباب بازی هستند باید منتظر اپل ماند تا انقلابی در این زمینه ایجاد کنه.

    • sadegh
      sadegh | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

      بیچاره اپل!
      دیگه انقدر هم ضعیف نیست بابا انصافا...!

    • علی احمدی
      علی احمدی | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

      N@ :
      (( هلولنز، پلی استیشن وی ار و گوگل گلس همگی در سطح اسباب بازی هستند باید منتظر اپل ماند تا انقلابی در این زمینه ایجاد کنه. ))
      .
      خودتو نگران نکن ما میدونیم اینا همه از همون چیزی که اپل تو آزمایشگاه هاش داره میسازه کپی کردن مخصوصا همین هالولنز :-)
      شما اصلا خودتو نگران نکن عزیزم ♥ :-)
      سرفیس پرو و سرفیس بوک هم همین بود قضیه اش دیگه.

مطالب پیشنهادی