ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر Fallout 4؛ استفاده، تغییر و تعمیر پاور آرمور

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱۰ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش پیشی بگیرد.

فال آوت 4 یک عنوان در سبک نقش آفرینی است که بدون اغراق، یکی از دشوار ترین ژانرها در نظر گرفته می شود و گیم پلی آن بر اساس محورهای زیادی از تیراندازی گرفته تا سیستم ساخت و ساز سلاح و ابزار استوار است. اگر پیش از این با بازی های این سبک و به خصوص با عناوین Bethesda آشنایی چندانی نداشته باشید، در درک بسیاری از ویژگی های  این شاهکار عاجز خواهید بود.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک راهنمایی کامل در چند بخش برای شما فراهم کنیم تا بتوانید در دنیای فال آوت به یک بازمانده واقعی تبدیل شوید. این راهنما شامل هفت بخش زیر خواهد بود.

  1. قسمت اول: آشنایی با اصول ابتدای ساخت شخصیت، سیستم S.P.E.C.I.A.L و پرک ها
  2. قسمت دوم: راهکار های مقدماتی برای بقا در Wasteland
  3. قسمت سوم: باز کردن قفل ها و هک کردن ترمینال ها
  4. قسمت چهارم: ساخت و ارتقا سلاح ها
  5. قسمت پنجم: استفاده، تغییر و تعمیر پاور آرمور
  6. قسمت ششم: ساخت و توسعه پایگاه ها
  7. قسمت هفتم: همراهان

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در فال آوت 4، Power Armor ها دیگر فقط یه زره نیستند، در حقیقت یک تانک قابل پوشیدن هستند. این زره ها، امکانات و ویژگی های بسیاری به شما می دهد و تا حد زیادی کار شما را در مبارزات ساده تر می کند، اما اگر فکر می کنید می توانید همیشه با استفاده از آن ها دشمنان را قلع و قمع کنید سخت در اشتباهید. بتسدا برای حفظ بالانس بازی تدابیر خوبی اندیشیده. در ادامه نحوه بدست آوردن این زره ها و طرز استفاده از آن ها را آموزش می دهیم.

در قدم اول، باید بدانیم که اصلا Power Armor از چه تشکیل شده؟

pa1

هر Power Armor سه بخش اصلی دارد، یک Frame که سایر بخش ها روی آن سوار می شوند، 6 ماژول شامل زره دست ها، پاها، سینه و سر و در نهایت یک Fusion Core که همان باتری لازم برای به حرکت در آوردن این تانک ها است.

با انجام دومین مرحله داستانی، شما به صورت خود به خود یک Power Armor کامل شامل همه این موارد را می گیرید، اما بازی شما را به داشتن یک Power Armor محدود نمی کند، می توانید هر چند Power Armor که می خواهید داشته باشید، یکی برای خودتان و یکی برای همراهان تان، یکی مجهز به Jet Pack، یکی دارای سپرالکتریکی. پس باید بدانیم که چگونه می توان یک Power Armor دیگر پیدا کرد یا ساخت.

اولین قدم برای ساخت Power Armor فریم است، این فریم در بسیاری از پایگاه ها پیدا می شود و برخی فروشنده ها هم آن را به قیمت گرافی به شما می فروشند. سپس باید ماژول ها را پیدا کنید، این قطعات با شانس نه چندان زیادی توسط برخی دشمنان، به خصوص دشمنان Legendary حمل می شوند و با کشتن آن ها می توانید این قطعات را بردارید، و صد البته فروشندگانی هم پیدا می شوند که آن ها را به شما می فروشند. در نهایت هم نیاز به Fusion Core دارید که در پایگاه های نظامی تعداد نسبتا زیادی از آن ها پیدا می شود.

fo1

در Power Armor ها، آسیبی که به شما می رسد کمتر می شود، وزنی که می توانید حمل کنید بیشتر می شود و هیچ آسیبی از افتادن از ارتفاعات زیاد نمی بینید. اما به خاطر کمبود Fusion Core نمی توانید تمام فال آوت 4 را با Power Armor بازی کنید.

به هر حال بعد از گرفتن این Armor، به یکی از ایستگاه های ویرایش Power Armor بروید تا بتوانید روی آن تغییرات دل خواهتان را اعمال کنید. از Power Armor نزدیک ایستگاه پیاده شوید و سپس با زدن دکمه Craft وارد منو تغییرات شوید. اگر هم می خواهید برخی قطعات زره را عوض کنید Transfer را بزنید تا ماژول های دلخواه خود را روی Power Armor نصب کنید.

بعد از ورود به منوی Craft، تک تک قطعات فعلی Power Armor را می بینید که می توانید آن ها را ارتقا دهید یا در صورت این که آسیب دیده باشند تعمیر کنید. ارتقا هر ماژول مانند نصب کردن ماد روی سلاح هاست، هر ارتقا نیاز به پرک ها و منابع مشخصی دارد و تغییراتی که روی Power Armor می دهند در مشخصات زره در سمت چپ منو دیده می شود.

pa4

هر قطعه Power Armor دارای سه بخش برای تغییر است. بخش اول، ورژن آن قطعه را مشخص می کند و هر چه نسخه قطعه بالاتر باشد مقاومت بیشتری در برابر انواع آسیب از خود نشان می دهد.

بخش دوم رنگ آن قطعه است. اگر تمام Power Armor به یک رنگ خاص رنگ آمیزی شود یک Buff خاص به شما می دهد، برای مثال اگر تمام ماژول ها را با رنگ Vault-Tec رنگ کنید در نهایت هنگامی که Power Armor را پوشیده اید یکی به Charisma شما اضافه می شود.

بخش سوم هم کاربرد های متفاوتی دارد، می توانید روی Power Armor جت پک نصب کنید، و یا Tesla Coils که به دشمنان نزدیک به شما آسیب وارد می کند. و حتی اگر مایل به مخفی کاری باشید انتخاب Stealth Boy هم موجود است تا هنگامی که در حالت مخفی کاری هستید سخت تر دیده شوید. این که کدام یک را انتخاب کنید کاملا به خود شما و سبک بازی تان وابسته است.

pa3

در پایان این بخش، به شما راهی برای پیدا کردن ست کامل X-01 یکی از قوی ترین Power Armor های این بازی معرفی می کنیم. این آرمور در مکانی به نام Court 35، در جنوب غربی Custom House Tower (جایگاه مکان نما در تصویر بالا)، در شرق Commonwealth قرار دارد.

خود را به قوی ترین سلاح ها و زره ها مجهز کنید، زیرا با دشمنان سختی رو برو خواهید بود. سوار آسانسور شوید و به طبقات بالا برید. حال باید راه خود را برای رسیدن به سقف باز کنید. در طبقات بالایی با یک Sentry Robot و Assualtron روبرو می شوید. سعی کنید از سلاح هایی مانند General Chaos’s Revenge استفاده کنید که آسیب بیشتری به ربات ها می رسانند.

بعد از نابود کردن ربات ها، X-01 را در اتاق کوچکی روی سقف می بینید، در سمت راست و چپ آن دو دالان وجود دارند، وارد هر کدام بشوید و دکمه قرمزی که در انتهای ان ها است بفشارید تا در اتاقک X-01 برای شما باز شود. تبریک می گوییم، حالا شما مالک یکی از بهترین Power Armor های بازی هستید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • میروسین
    میروسین | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵

    تازه این بازی رو شروع کردم
    نمیدون چطور باید از لوازمی که برداشتم استفاده کنم
    مثلا اسلحه رو عوض کنم لباس جدید رو بپوشم
    .
    با پلی استیشن بازی میکنم
    ممنون میشم راهنماییم کنین.

  • mahdi
    mahdi | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

    اقا تو رو خدا به من یاد بدین چجوری باید Power Armor شارژ کرد که بشه دوباره باهاش حرکت کرد. مال من تو همون مرحله اول شارژش تموم شد الان مرحله هفت یا هشت هستم ولی نمیدونم چجوری شارژَ کنم... تو رو خدا زوووود یا بدین .ممنونم

  • آرین
    آرین | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    عالی واقعا ممنون

  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    دمتون گرم بابت این پست مفید.

  • علی
    علی | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

    بازم دمت گرم

مطالب پیشنهادی