ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحلیلگران می گویند: اسنپدراگون 830 تا 8 گیگابایت رم را پشتیبانی می کند

بسیاری از تولید کنندگان تلفن های همراه بی صبرانه منتظر کوالکام هستند تا چیپست اسنپدراگون 820 خود را عرضه کند. این تراشه 64 بیتی چهار هسته ای چندی است که معرفی شده اما فعلا امکان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۵

بسیاری از تولید کنندگان تلفن های همراه بی صبرانه منتظر کوالکام هستند تا چیپست اسنپدراگون 820 خود را عرضه کند. این تراشه 64 بیتی چهار هسته ای چندی است که معرفی شده اما فعلا امکان خریداری آن برای تولید کنندگان دستگاه های موبایل فراهم نیست.

در عین حال، کوالکام را می توان برترین تولید کننده چیپست موبایل در دنیا دانست و این شرکت بعد از مطرح شدن گلایه های متعدد از سوی کاربران و تولید کنندگان تلفن های همراه مبنی بر گرم شدن بیش از اندازه اسنپدراگون 810، به شدت در تلاش است تا وجهه مخدوش خود را اندکی بهبود ببخشد و با در نظر داشتن همین مساله انتظار می رود که با یک محصول فوق العاده از سوی آن روبرو باشیم.

اما در حالی که بسیاری بی صبرانه انتظار آمدن اسنپدراگون 820 را می کشند، اطلاعات تازه ای در مورد نسخه بعدی آن یعنی اسنپدراگون 830 به بیرون درز کرده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این اطلاعات از یک تحلیلگر چینی شناخته شده به نام پن جیوتنگ به دست آمده. وی مدعی شده که اسنپدراگون 830 می تواند تا 8 گیگابایت رم را پشتیبانی کند و کارکنان کوالکام با اسم رمز msm 8998 از آن یاد می کنند.

حالا ممکن است استدلال بسیاری این باشد که بیشتر از سه یا 4 گیگابایت رم بلااستفاده است اما چه کسی می داند که در یک یا دو سال آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. همانطور که همه شما می دانید داشتن رم اضافی زمانی که نوبت به مالتی تسکینگ می رسد می تواند بسیار سودمند باشد هرچند که در برهه کنونی، این میزان رم هیچ معنا و مفهومی ندارد.

در هر صورت شایعات قبلی نشان می داد که اسنپدراگون 830 با استفاده از فرایند تولید 10 نانومتری ساخته می شود نه فرایند 14 نانومتری که در مورد اسنپدراگون 820 به کار گرفته شده.

اینکه شایعات اخیر تا چه اندازه صحت دارند، مساله ایست که تاییدش همچنان منوط به گذر زمان است اما در نظر داشته باشید که شاید تا زمان معرفی رسمی این چیپست مدت زمان زیادی باقی نمانده باشد. کوالکام معمولا دوست دارد جدیدترین چیپست خود را یک سال بعد از معرفی به بازار عرضه کند، با این همه، رسم بر این است که جزئیات آن محصول تازه، چندان هم زود منتشر نمی شود و در نتیجه این پروسه می تواند اندکی زمان بر باشد.

اما بهتر است تا آن موقع ذهنمان را به اسنپدراگو 820 منعطف کنیم. با در نظر داشتن اینکه اگزینوس 8890 سامسونگ به زودی از راه می رسد انتظار می رود که ارائه محصول تازه کوالکام رقابت شدیدی را در بازار به وجود بیاورد. دو رقیب دیگر نیز که نباید دست کم گرفته شوند، Helio X20 مدیاتک و Kirin 950 هستند که چندی پیش از سوی هوآوی ارائه گردید و در فبلت Mate 8 نیز از آن استفاده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آرمان
    آرمان | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    سال دیگه با اومد فورس تاچ روی تلفن های اندرویدی رم های حتی 4 گیگ هم با مشکلات زیادی رو به رو میشن فکر کنم سال دیگه دوباره لگ و تاخیر تو گوشی ها زیاد شه نسبت به امسال (البته اگه گوگل اجازه استفاده از فورس تاچ رو توی اندروید بده و اونو به ورژن بعدی به تاخییر نندازه)

  • بهزاد
    بهزاد | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

    به نظر من هیچ وقت نمیشه گفت این مقدار رم یا قدرت پردازشی برای گوشی های موبایل کافیه. هر چی پردازشگر، رم و پردازشگر گرافیکی قوی تر باشه دست و بال برنامه نویس ها بازتره.
    میتونن بازی های بهتر بسازن یا حتی برنامه ها گرافیک های جذاب تری داشته باشه.

    • 09339434229jean claude jamali nejad
      09339434229jean claude jamali nejad | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

      آفرین به شما , با نظر شما موافقم ?

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۱۰ آذر ۱۳۹۴

    به همه علاقه مندان باادب و بدون تعصب کور به تکنولوژی درود میفرستم, عزیزم RAM اونهم نه4 بلکه 8 گیگابایت! چه عالی میشه ! البته فکر نمیکنم فعلا تا مدتها خبری از RAM8 گیگابایت باشه ! مدتی قبل در حال گشت وگذار در اینترنت مطلبی رو مشاهده کردم که در اون از RAM6 گیگ صحبت شده بود ! قرار باشه RAM برود بالا یکدفعه فکر نمیکنم از4 بپره رو 8 ! یادتون هس؟!زمانی که سامسونگ تازه نوت3 رو با RAM3 LPDDR3 معرفی کرد؟! چه همه هیجان زده و تشنه دیدارش شدن! اونهایی که RAM2 گیگ رو تجربه کرده بودن و...حالاداره ازRAM8گیگ صحبت میشه! خیلی خوبه اگه زودتر به حقیقت بپیونده که متأسفانه به احتمال زیاد به این زودی شاهدش نخواهیم بود! اما احتمال داره در تلفن همراه های بهرمند از مدل های بعدی اکسینوس8890 سامسونگ ومدل بعدی اسنپدراگون820کوآلکوم و ... شاهدش خواهیم بود ! البته همین RAM4 LPDDR4 هم بی نهایت کارآمد و نازنین هس که احتمال داره مجدد در تلفن همراه های گلکسیS7 واکسپریاZ6 و اچ تی سی M10 و... شاهدش باشیم و امکان اینکه در این ها RAM بالاتر ببینیم به نظر من خیلی خیلی کم هس , دوستان

مطالب پیشنهادی