ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ممکن است به زودی شرکتی دیگر مالک یاهو شود

وال استریت ژورنال خبر داده یاهو در حال بررسی کردن فروش کامل کمپانی و یا برخی از کسب و کارهای کلیدی آن است و این موضوع مدتیست که توسط هیئت مدیره و در جلسات مختلف ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

وال استریت ژورنال خبر داده یاهو در حال بررسی کردن فروش کامل کمپانی و یا برخی از کسب و کارهای کلیدی آن است و این موضوع مدتیست که توسط هیئت مدیره و در جلسات مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

گزینه های فعلی مدنظر سران این مجموعه شامل فروش کسب و کارهای اینترنتی آن یا واگذاری سهامش از کمپانی علی بابا می شوند و البته بعید نیست هر دوی این موارد به یکباره و به صورت یکجا عملی گردند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مدت نسبتاً طولانی است که در رابطه با آینده یاهو نگرانی هایی جدی وجود دارد و در همین راستا هیئت مدیره آن به ماریسا میر بازه ای را فرصت دادند تا شاید شرایط را دگرگون سازد. از سوی دیگر بخشی از دارایی های ارزشمند این کمپانی درگیر ۱۵ درصد سهامی است که از شرکت علی بابا به تملک درآورده که این مسئله این روزها چالش بر انگیز شده.

ناگفته نماند یاهو مدتیست که قصد دارد این سهام را واگذار نماید یا حداقل به این موضوع فکر می کند، ولی نگرانی های مرتبط به مسائل مالیاتی سبب شده این ایده تا به اکنون اجرایی نگردد.

در صورت فروش کسب و کارهای اینترنتی شرکت مورد بحث آنچه باقی می ماند دارایی های مرتبط به علی بابا و چندین کسب و کار ناچیز دیگر است، واگذاری سهام مرتبط به همتای چینی نیز باعث خواهد شد یاهوی باقی مانده نسبت به قبل ضعیف تر و ناتوان تر شده و در دنیای رقابتی امروز شرایطی به مراتب سخت تر را تجربه کند.

گزارش امروز وال استریت ژورنال نشان می دهد هیئت مدیره کمپانی یاد شده حالا بیش از هر زمان دیگری نسبت به آینده آن نگران هستند و شاید به این باور رسیده اند که تغییر در سرنوشت این شرکت و بازگشت به روزهای اوج دیگر امکان پذیر نیست.

مدتی پیش صحبت از خریده شدن یاهو توسط مایکروسافت به میان آمده بود، بحثی که منجر به واکنش جدی گوگل در آن بازه ی زمانی گشت. به یقین این شرکت اگر قصد واگذاری خود یا کسب و کارهای کلیدی اش را داشته باشد بزرگانی چون اهالی ردموند بلافاصله برای خرید آن صف خواهند کشید و اکنون بحث زمان مطرح است تا مشخص شود یاهو کمپانی مستقل باقی خواهد ماند یا تحت تملک دیگر بزرگان دنیای تکنولوژی در خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    یاهو در ایران با اینترنت عجین شده بود ... بعد از میلها که چت رومهاش بود که بعد هم داستان یاهو 360 بود که بستنش و کلا رو به افول رفت... بدتر اینکه این زنه اخراجی گوگل ملیسا رو آورد که اوضاع رو بدتر کرده

  • حامد
    حامد | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    واقعاً این یاهو برای ما ایرانیا تاریخ اینترنته. ما که اینترنتو اولین بار با یاهو شناختیم و زمانای دیال آپ یکی از بزرگترین چالش هامون باز کردن صفحه سنگین یاهو با اون اینترنت نفتی بود!
    اما بنده خدا یاهو از وقتی گوگل اومد، به گل نشست و سیاست های غلطش در مورد ایمیلش و سایت اصلیش باعث شکستش شد. بعداً هم که مایکروسافت اومد با بینگ جاش رو گرفت و با بهبود هات میل دیگه کلاً یاهو رو از دور خارج کرد. من به نظرم یه پایان خوب برای یاهو می تونه پیوستن به مایکروسافت باشه که البته اضافه شدن میلیون ها ایمیل یاهو به مایکروسافت خودش چالش عظیمی رو می طلبه.

  • م
    م | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    اﺧﺮﻳﻦ ﺑﺎﺭﻱ ك ﺳﺎﻳﺖ ﻳﺎﻫﻮ ﺭﻭ ﺩﻳﺪﻡ... ﭘﻨﺞ ﺳﺎﻟﻪ ﭘﻴﺶ ﺑﻮﺩ... ﻳﺎ ﺷﺎﻳﺪﻡ ﺑﻴﺸﺘﺮ... ﻧﺦ ﺳﻮﺭﻥ ﻭﻗﺘﻲ ك ﺳﺮﻭﻳﺲ اﻳﻤﻴﻠﺸﻮ ﺑﺴﺖ ﻛﻼ ﺑﻴﺨﻴﺎﻟﺶ ﺷﺪﻡ... ﭼﻦ ﻭﻗﺖ ﭘﻴﺸﻢ ﺷﻨﻴﺪﻡ ك ي ﺳﺮﻱ ﺩﺳﺘﺮﺳﻴﺎ ﺭﻭ ﻭاﺳﻪ ﻳﻪ ﻣﺪﻝ ﻛﺎﺭﺑﺮا (ﻳﺎﺩﻡ ﻧﻴﺲ ﺩﻗﻴﻖ) ك ﺑﺎﻫﺎﺷﻮﻥ ﺣﺎﻝ ﻧﻤﻴﻜﻨﻪ ﻣﻴﺒﻨﺪﻩ... ﻛﻼ ﺟﻮ ﺯﺩﺱ... ﻣﺜﻪ ﮔﻮﻛﻞ ﻣﺮﺩﻣﻲ ﻧﻴﺲ... ﻓﺎﺯ ﭘﻮﻟﺪاﺭﻱ ﻣﻴﮕﻴﺮﺵ ﻭﻟﻲ ﻧﻤﻴﺪﻭﻧﻪ ك ﻭﺟﻮﺩﺵ ب ﻫﻤﻴﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﻭاﺑﺴﺘﺲ... اﺯﻳﻨﺎﺱ ك اﻟﻜﻲ ﺧﻮﺩﺷﻮ ﻣﻴﮕﻴﺮﻩ...! ﺑﺮﻩ ب ﺟﻬﻨﻢ

    • حامد
      حامد | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

      کی سرویس ایمیلشو بست؟ هنوز بازه که. من همین الان لاگین شدم توش.

  • ارسلان
    ارسلان | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    ازوقتی یاهو اتاقهای چت .چت روم هاش رو بست .وضعیتش بدترشد .به نظر من نباید چت روم هاش رو میبست

مطالب پیشنهادی