ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون واقعیت مجازی را بدون هدست ها متصور می شود

واقعیت مجازی فقط مربوط به هدست ها و عینک ها نیست. براساس پتنت های اخیر آمازون، این شرکت می خواهد در آینده ای نزدیک کاری کند تا هر چیزی در اتاق نشیمن قابل تعامل باشد. ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ آذر ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

واقعیت مجازی فقط مربوط به هدست ها و عینک ها نیست. براساس پتنت های اخیر آمازون، این شرکت می خواهد در آینده ای نزدیک کاری کند تا هر چیزی در اتاق نشیمن قابل تعامل باشد. پتنت Object Tracking نشان می دهد که چگونه یک سیستم مشتمل بر پروژکتورها و دوربین ها قرار است تصاویر مجازی را در دنیای واقعی ما ایجاد نموده و دست را حین برقراری ارتباط با آن ها شناسایی کند.

طرح دیگری نیز نشان می دهد که یک پروژکتور چگونه اتاق را کاملا نقشه برداری کرده و همه جزئیات درون محیط را شناسایی می کند. اگر پتنت های ارائه شده، پروژه ای کامل در آمازون باشند، باید در نظر داشت که این شرکت رویکردی مشابه RoomAlive مایکروسافت را در سر دارد.

پروژه RoomAlive که در ابتدا IllumiRoom نامیده می شود، از چندین پروژکتور تشکیل شده بود که در کنار کینکت کار می کرد و اتاق را به محیطی مجازی تبدیل می نمود. در ویدیو معرفی RoomAlive مایکروسافت نشان می دهد که سیستم چگونه می تواند از ویدیو یا تصویر به نمایش درآمده الهام گرفته و اتاق را با استفاده از آن ها به محیطی مجازی تبدیل کند.

طرح آمازون نیز بسیار شبیه به RoomAlive است اما با این تفاوت که به جای چندین پروژکتور، آمازون فقط با یک پروژکتور می خواهد نقشه برداری از اتاق را انجام دهد و به طور کل، پروسه را ساده سازد. این طرح از بخش Lab126 آمازون که عملکری مشابه گوگل اکس دارد برآمده و با توجه به سابقه نه چندان درخشانی که دارد، انتظار بالایی نمی توان داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • اطلاعات
    اطلاعات | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    این محصول و هولولنز واقعیت افزوده هستند نه واقعیت مجازی

    هدستهایی مثل oculus rift و Project Morpheus واقعیت مجازی هستند

  • hhh
    hhh | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    مگه یه کار هالو گرافی انجام بده...خیلی با حال میشه

مطالب پیشنهادی