ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن هایی برای تست سخت افزار موبایل های اندرویدی

مشکلات نرم افزاری در موبایل های اندرویدی، معمولا به طریقی خود را بروز می دهند. اما یک سری مشکلات سخت افزاری هم وجود دارند که ممکن است هیچ گاه متوجه آنها نشوید. برای همین است ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

مشکلات نرم افزاری در موبایل های اندرویدی، معمولا به طریقی خود را بروز می دهند. اما یک سری مشکلات سخت افزاری هم وجود دارند که ممکن است هیچ گاه متوجه آنها نشوید.

برای همین است که اپلیکیشن هایی برای تست قطعات سخت افزاری موبایل طراحی شده اند؛ ابزاری که به کمکشان قادرید عملکرد پردازنده، سنسورها، باتری، پیکسل های صفحه نمایش و موارد دیگر را تحت نظر بگیرید.

در جعبه ابزار این هفته چهار اپلیکیشن رایگان در این زمینه را به شما معرفی می کنیم که می توانید از آنها برای چک کردن وضعیت موبایل، خصوصا هنگام خرید دستگاه های دست دوم نهایت بهره را ببرید.

در ادامه با دیجیاتو و جعبه ابزار این هفته همراه باشید. 

AnTuTu Tester

AnTuTu Tester 1

این اپلیکیشن را با AnTuTu Benchmark اشتباه نگیرید. Tester صرفا برای تست عملکرد صحیح باتری، مالتی تاچ و صفحه نمایش طراحی شده. اما روند تست در آن به اپلیکیشن بنچمارک بی شباهت نیست.

تست باتری با این اپ می تواند 5 ساعت هم به طول بینجامد. پس از اتمام آن، اپلیکیشن به باتری موبایل شما امتیاز می دهد که می توانید آن را با سایر تلفن های هوشمند مقایسه کنید.

در کنار نمایش اطلاعات سخت افزاری موبایل، با تستر آنتوتو می توانید پیکسل های سوخته را در صفحه نمایش پیدا کرده و وضعیت نمایش رنگ را در آن بررسی نمایید.

AnTuTu Tester

AnTuTu Tester

سازنده: AnTuTu قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 9.5 مگابایت زبان:

Phone Doctor Plus

Phone Doctor Plus 1

Phone Doctor Plus هم برای iOS منتشر شده و هم اندروید، که البته امکانات آن برای آیفون و آیپد اصلا قابل مقایسه با نسخه اندرویدی نیست. بیش از 25 تست را می توانید در این اپلیکیشن اجرا کنید؛ از موارد ساده ای مثل آزمایش بلوتوث و GPS و 4G گرفته تا قطعات حساسی مثل بلندگوها و میکروفون.

به غیر از این تست های پردازنده، حافظه و سرعت حافظه هم در Phone Doctor Plus قابل دسترسی هستند. کلیه آنها را هم می توانید به رایگان و بدون نیاز به روت انجام دهید.

یکی از عوامل موفقیت Phone Doctor Plus در گوگل پلی، رابط کاربری زیبا و ساده اش نسبت به دیگر نمونه هاست که طیف گسترده تری از کاربران را به سوی خودش جلب کرده.

Phone Doctor Plus

Phone Doctor Plus

سازنده: .iDea Mobile Tech Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 7.7 / 27 مگابایت زبان:

Phone Tester

Phone Tester 1

ساده، سبک و رایگان. با ورود به منوی اصلی Phone Tester، این گزینه ها را مشاهده خواهید کرد: وضعیت سنسورها، وضعیت وای فای، ارتباطات سلولی، جی پی اس، باتری، تست مالتی تاچ، دوربین و اطلاعات سخت افزاری دستگاه.

با اشاره روی هر کدام، ریز اطلاعات هر بخش برایتان نمایان می شود که البته پی بردن به مشکلات از طریق آنها کار افراد آماتور نیست. Phone Tester تنها اپلیکیشن فهرست این هفته ماست که برای سازگاری با اندروید مارشملو بروزرسانی شده.

(Phone Tester (hardware info

(Phone Tester (hardware info

سازنده: Miguel Torres قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.2 مگابایت زبان:

Sensor Box

Sensor Box 1

اگر احساس می کنید که حسگرهای تلفن هوشمند شما دقت سابق را ندارند، شاید بد نباشد که آنها را با Sensor Box تست کنید. این اپلیکیشن به غیر از تشخیص تک تک حسگرهای به کار رفته در ساختار موبایل،‌ نحوه کار آنها را هم برایتان توضیح می دهد.

مثلا برای تست حسگر شتاب سنج، یک توپ فلزی در صفحه نمایان می شود که می توانید با جابجایی آن، تغییر وضعیت حسگر را از روی نمودارهای لحظه ای دنبال کنید.

حسگرهای ژیروسکوپ، نور، صدا، جهت یابی، مجاورت، حرارت سنج، شتاب سنج، حسگر فشار و میدان مغناطیسی در Sensor Box پشتیبانی می شوند و می توانید با انجام تست، از صحیح و سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

Sensor Box for Android

Sensor Box for Android

سازنده: .IMOBLIFE INC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.6 مگابایت زبان:

آیا تا به حال اپلیکیشن های این چنینی توانسته اند شما را در یافتن مشکلات موبایل یاری کنند؟ شما چه ابزارهای دیگری را برای این کار پیشنهاد می کنید؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • پوریا
    پوریا | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    دوستانی که میخوان اینا رو دانلود کنن ولی نمیتونن. دو راه دارین
    یا برین تو اینترنت سرچ کنین سایت های ایرانی زیادی هست.
    یا برید حساب کاربری گوگلتون رو از تحریم خارج کنین به این صورت که فیل_تر _شکن رو روشن کنین،بعد از تو تنظیمات برید داده های پلی استور رو پاک کنین و از گوگل پلی به راحتی استفاده کنین.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی