ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر جدید بخش موبایل سامسونگ: سال ۲۰۱۶ سالی سخت برای فروش تلفن های هوشمند است

همانطوری که چند روز پیش در دیجیاتو نیز نوشتیم «جی کی شین»، مدیر بخش موبایل سامسونگ، از جایگاه خود کنار رفت و این سمت را به «کو دونگ جین» واگذار کرد. حالا آقای کو در ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۵

همانطوری که چند روز پیش در دیجیاتو نیز نوشتیم «جی کی شین»، مدیر بخش موبایل سامسونگ، از جایگاه خود کنار رفت و این سمت را به «کو دونگ جین» واگذار کرد. حالا آقای کو در اولین مصاحبه ی خود پس از تصاحب مقام جدید اظهار داشته که پیش بینی می کند سال ۲۰۱۶ سال سختی برای فروش تلفن های هوشمند باشد ولی او باور دارد نیازی نیست برای عبور از این روزهای دشوار تغییری اساسی را در ساز و کار مجموعه اش پدید آورد، یا حداقل در بازه ی زمانی فعلی چنین ضرورتی حس نمی شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در حالیکه که آقای کو بر این اعتقاد است که تغییرات گسترده ی سازمانی فعلاً یک الزام به حساب نمی آیند، شواهد، شنیده ها و دیده های اخیر حکایت از آن دارند که واگذاری مدیریت بخش موبایل به او برای پدید آوردن تغییر در مواردی که این واحد روی آنها تمرکز کرده صورت پذیرفته است.

از آنجایی که بازار تلفن های هوشمند هر روز به شکل وسیع تری توسط کمپانی های کوچک چینی مورد هجوم قرار می گیرد و هر روز رقابتی تر از قبل می شود به نظر می آید دگرگونی در اهداف و تمرکز بخش موبایل کره ای ها حالا بیش از هر زمان دیگری ضرورت یافته.

بازار موبایل های پرچمدار به شدت تحت تاثیر اسمارت فون های اپل قرار دارد، بازار تلفن های هوشمند اقتصادی نیز توسط چینی ها مصادره شده و سامسونگ جایگاهی در میانه ی این دو جبهه دارا است. اگرچه آنها بیشترین تعداد تلفن هوشمند را در سال جاری به بازار ارائه کرده اند ولی اعداد و ارقام می گویند عایدی و رشد فروش شان روندی نزولی پیدا نموده؛ مسئله ای که حالا غول تکنولوژی کره ای را به شدت نگران کرده است.

سوابق درخشان "کو" در عرصه ی طراحی سخت افزاری و مهندسی بدون شک یکی از عوامل ترفیع مقام او به سمت مدیریت بخش موبایل بوده اند. در همین راستا به گزارش «Korea Times» یکی از سخنگویان رسمی سامسونگ گفته است آقای کو تمرکز خودش و واحد تحت رهبریش را روی سخت افزار معطوف می کند.

مدیر جدید سامسونگ موبایل صحبت های در بالا آمده را در مصاحبه ای بیان داشته که پس از ملاقات او با هیئت مدیره شرکت متبوعش انجام پذیرفته است. وی در طی این مصاحبه حاضر نشده به پرسش خبرنگاران در مورد عرضه ی پیش از موعد گلکسی اس ۷ یا عدم تغییر در طراحی این تلفن هوشمند پاسخی بدهد.

آنطور که اوضاع کنونی نشان می دهند گلکسی اس ۷ یکی از حیاتی ترین تلفن های هوشمند کمپانی کره ای خواهد بود، این موبایل با توجه به وضعیت موجود و رشد سریعی که هوآوی تجربه می کند می بایست حتماً عهده دار نقش یک برنده را بوده و رشد فروش را دوباره در گزارش های مالی سامسونگ به ثبت رساند.

باید دید استراتژی های جدید مدیر عامل تازه وارد تا چه حد می توانند موثر باشند و در روزهای پیش رو سامسونگ قادر خواهد بود از رقبای چینی و محصولات ارزان قیمت و با کیفیت آنها فاصله گرفته و خودش را به بزرگترین رقیبش یعنی اپل نزدیک تر نماید یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    اگه سامسونگ در گلکسیS7 تغییر اساسی در ظاهر ندهد و (مشکل جزئی مالتی تسکینگ) رو برطرف نکنه و اینکه حداعقل مخصوصا(مشکل بیرون زدگی دوربین)رو حل نکنه و (باطری قدرتمند) در اون به کارنگیره به احتمال زیاد در فروش شکست میخوره و طرفداراش رو از دست میده و باعث میشه برای خرید به سمت گذینه های دیگر مانند اپل آیفون7 وسونی اکسپریاZ6وال جی جی5 و... بروند حتی با این حالی که قدرتمندترین چیپست پردازنده اکسینوس8890 درونش باشه و با اینکه مقام اول وبهترین و باکیفیت ترین صفحه نمایش در میان تمام انواع دیگر صفحه نمایش هارو داره یعنی LED اختصاصی سامسونگ سوپرآمولد و ...

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    به همه علاقه مندان باادب و بدون تعصب کور به تکنولوژی درود میفرستم,باید هم سال2016 سال سختی برای فروش تلفن های هوشمند همراه باشه ! همه شرکت ها از اون چینی های کمتر شناخته شده گرفته تا شرکت های برتر و بزرگی همچو سامسونگ و اپل و... از آخرین و بروزترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها در تلفن های همراهشون استفاده میکنن چون برای زنده ماندن در بازار تلفن هوشمند همراه مجبورند این کار رو بکنن و اول باشن ! هر شخص عاقلی باید بدونه! این به نوعی به نفع دوستداران تکنولوژی و اونهایی که قصد خرید یکی از پرچمدارهای سال2016دارن هس ! چون شرکت ها شدید در رقابت هستن و خواهندبود سعی میکنن بهترین رو ارائه کنن و همه یکی مثل من فقط طرفدار و دنبال بهترین تلفن همراه هستم و مطمئنن خریداریش خواهم کرد! ازبین گذینه هایی همچو گلکسیS7 با اکسینوس8890 فوق قدرتمندش و آیفون7 با اپلA10 فوق بهینه اش و ...
    ????

  • zoroastrian
    zoroastrian | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    جین جون جان /! :D

  • زاخار
    زاخار | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    بالاخره اتفاق افتاد!!
    به نظرم جی کی شین دست اورد های بزرگی داشت بهترین نمونه اش اس 3 بود که با فروش خودش رسما سامسونگ رو به جایی رسوند که برای کمپانی کره ای بی سابقه بود اما شکست هایی هم داشت مثل اس 5 که واقعا شکست محض بود برای سامسونگ حتی اس 6 هم نتونست از زلزله بی اعتباری اس 5 در امان بمونه !!

    • 09339434229jean claude jamali nejad
      09339434229jean claude jamali nejad | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

      آفرین فرمایشتون درسته
      ??

مطالب پیشنهادی