ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موزیلا فایرفاکس تاندربرد
تکنولوژی

موزیلا قصد دارد کلاینت ایمیل تاندربرد را از زیرمجموعه خود جدا سازد

بنیاد غیرانتفاعی موزیلا پشتیبانی از چندین پروژه ی نرم افزار متن باز را برعهده دارد. مهمترین این پروژه ها مرورگر محبوب فایرفاکس است. پروژه مهم حائز اهمیت دیگر کلاینت ایمیل تاندربرد بوده که تا به امروز ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

بنیاد غیرانتفاعی موزیلا پشتیبانی از چندین پروژه ی نرم افزار متن باز را برعهده دارد. مهمترین این پروژه ها مرورگر محبوب فایرفاکس است. پروژه مهم حائز اهمیت دیگر کلاینت ایمیل تاندربرد بوده که تا به امروز تحت حمایت آنها قرار داشت، اما به نظر می رسد اوضاع برای این نرم افزار در حال تغییر است، چرا که مدیر ارشد اجرایی این بنیاد به تازگی اعلام کرده که شرکتش قصد دارد این پروژه را از مجموعه خود جدا سازد.

در ادامه با دیجیاتو  همراه باشید.

خانم Mitchell Baker اظهار می دارد که آنها پس از 8 سال که مسئولیت مستقیم توسعه تاندربرد را بر عهده داشتند، بالاخره در سال 2012 آن را به یک گروه از برنامه نویسان داوطلب سپرده و تنها به انتشار بروزرسانی های امنیتی برای آن اقدام کرده اند. حالا بعد از گذشت سه سال، این مدیر متنی را منتشر کرده تا اعلام دارد تاندربرد در آینده به طور کامل از قیمومیت موزیلا خارج شده و دیگر از حمایت مالی و فنی اش برخوردار نخواهد بود.

در این متن آمده:

Mitchell Baker

Mitchell Baker

من معتقدم که بدون تکیه بر حمایت مالی و برخی حمایت های فنی از طرف موزیلا، تاندربرد بهتر می تواند به حیات خود ادامه دهد. شرایط فعلی ناپایدار است، و ما می بایست به دنبال روش درستی باشیم تا در آینده فایرفاکس و تاندربرد به طور کامل از هم مجزا شوند.

هنوز مشخص نیست که پس از جدایش، این کلاینت ایمیل به عنوان یک پروژه مستقل به فعالیت خود ادامه می دهد، و یا این که به یک شرکت یا بنیاد دیگری واگذار می گردد. Baker تاکید دارد که کاربران این نرم افزار به این زودی ها تغییر محسوسی در آن مشاهده نخواهند کرد. او البته رد نکرده که ممکن است در روزهای پیش رو راهکارهای جایگزینی جز جداسازی را برای آینده این پروژه روی میز داشته باشند.

مدیر ارشد اجرایی بنیاد موزیلا می گوید که دلیل اصلی چنین تصمیمی، اتکای زیاد تاندربرد به فایرفاکس است.

Mitchell Baker

Mitchell Baker

نیازمندی های متفاوتی که در این میان وجود دارد، برای هیچ کدام از این دو پروژه مفید نیست. مهندسین فعال در تاندربرد می بایست روی هماهنگ کردن نرم افزار خود با الزامات فایرفاکس تمرکز کنند، و مهندسان فایرفاکس و پروژه های وابسته ی به آن دیگر نباید نیازمندی های تاندربرد را در کار خود لحاظ نمایند، یا این که همواره در نظر داشته باشند که چگونه و از چه روش هایی می توانند به آن پروژه کمک کنند.[با وجود وابستگی فعلی] هیچ کدام از تیم ها نمی توانند به طور کامل مصالح پروژه خود را در اولویت قرار دهند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    وای تاندربرد چه قدر عالی بود
    هنوز 3 تا ایمیلم روی تاندربرد کامپیوترم قابل دست رسیه
    بهترین نرم افزار برای چک جیمیل و ایمل بود
    مخصوصا زمانهایی که سرعت اینترنت کم میکردن توی سال های 88 و 89 عالی عمل میکرد
    کاش روی گوشی هم میومد و تقویم هجری هم روش نصب میشدمثل نسخه pc

  • se7en
    se7en | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    به نظر من بهترین کلاینت ایمیل eM client هست
    خیلی کاربردی و عالیه

  • یونس
    یونس | ۱۱ آذر ۱۳۹۴

    اولین بار اسم کلاینت میشنوم
    چقدر لوگو شبیه فایرفاکس داره

    • علیرضا
      علیرضا | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

      واقعا اولین باره؟! ????

مطالب پیشنهادی