ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه پیامک پاک شده از موبایل اندرویدی را بازیابی کنیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده که پیامکی را اشتباهی از تلفن هوشمندتان پاک کرده اید و نیاز داشته اید که به طریقی آن را بازیابی کنید. خوشبختانه باید بگوییم راه های متعددی برای بازیابی ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱۲ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

شاید برای شما هم پیش آمده که پیامکی را اشتباهی از تلفن هوشمندتان پاک کرده اید و نیاز داشته اید که به طریقی آن را بازیابی کنید. خوشبختانه باید بگوییم راه های متعددی برای بازیابی این اطلاعات وجود دارند که یکی از معتبرترین آنها، استفاده از نرم افزارهای رایانه ای است.

در این مطلب آموزشی، به روش های مطمئن بازگردانی پیامک ها در موبایل های اندرویدی خواهیم پرداخت و در پایان، به شما شیوه ای را می آموزیم که هیچ گاه پیامک هایتان را از دست ندهید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یادتان باشد اگر پیامکی را از حافظه موبایلتان پاک کنید، فقط تا مدت محدودی امکان بازیابی آن وجود خواهد داشت، زیرا این اطلاعات پس از مدت نسبتا کوتاهی به طور کامل از حافظه دستگاه شما حذف می شوند.

در واقع هر چقدر از پاک شدن تصاویر، اپلیکیشن ها، پیامک ها و دیگر اطلاعات زمان بیشتری بگذرد شانس بازیابی شان به مراتب کمتر و کمتر می شود. بنابراین به محض از دست رفتن یک پیامک، دست بجنبانید و روش های زیر را دنبال کنید.

چه ابزاری برای بازیابی پیامک ها نیاز داریم؟

در پی سی و مک، نرم افزارهای متعددی وجود دارند که می توانند در انجام این کار شما را یاری کنند. این که کدام را انتخاب کنید بسته به سلیقه خودتان دارد، چرا که این نرم افزارها غالبا در مراحل کاری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند: همگی در ابتدا حافظه را اسکن کرده و سپس فایل های از دست رفته را شناسایی و بازیابی می کنند.

دو نرم افزار پیشنهادی ما Wondershare Dr. Fone و Coolmuster Android SMS+Contacts Recovery هستند که در این مقاله، به روش بازیابی پیامک ها با نمونه کامل تر یعنی واندرشر می پردازیم.

بازیابی را چگونه انجام دهیم؟

1

1- نسخه آزمایشی نرم افزار واندرشر را از این لینک دانلود و آن را روی پی سی یا مک اجرا کنید.

2- پیش از اتصال دستگاه به درگاه USB، لازم است USB Debugging را روی موبایلتان فعال کنید. برای این کار باید وارد Developer options در قسمت تنظیمات اندروید شده و تیک USB Debugging را بزنید.

3- اگر در تنظیمات گزینه ای به نام Developer Options را پیدا نکردید، کافیست در قسمت About Phone و در شاخه Software Info، هفت بار روی Build Number بزنید تا دسترسی به تنظیمات Developer برای شما آزاد شود.

4- سپس نرم افزار را اجرا و موبایل را از طریق USB به به رایانه یا مک متصل کنید. واندرشر به صورت خودکار دستگاه شما را شناسایی و سپس آنالیز می کند. این آنالیز بسته به اطلاعاتی که خواهان بازیافتش هستید، ممکن است طولانی باشد. بنابراین تا اتمام این کار شکیبا باشید.

Pouria 1

5- حال تمامی اطلاعات، چه پاک شده و چه پاک نشده را می توانید در قسمت فایل های بازگردانی شده مشاهده کنید. تا زمانی که روی بخش مورد نظر، اطلاعات جدیدی ذخیره نشده باشد، برای بازگردانی مواردی مثل پیامک ها مشکلی ندارید. در غیر این صورت ممکن است اپلیکیشن نتواند کاری برایتان انجام دهد. بنابراین به محض پاک شدن پیامک ها یا اطلاعات دیگر، سریعا واندرشر را به کار بگیرید.

6- در نهایت پیامک هایی که می خواهید بازیابی کنید را پیدا کرده و آنها را تیک بزنید. در نهایت، با راست کلیک روی نرم افزار، گزینه Recover Checked را انتخاب کنید تا پیامک مد نظر شما در قالب یک فایل آفیس روی پی سی یا مک شما ذخیره شود.

Pouria 2

چه کنیم که از بازیابی پیامک ها بی نیاز شویم؟

بازیابی پیامک ها کار زمان بری است، همیشه هم جواب نمی دهد. یک بار که مجبور شوید مراحل آن را طی کنید، مطمئنا به این نتیجه می رسید که تهیه نسخه پشتیبان از پیامک ها کار به مراتب عاقلانه تری است.

خوشبختانه روش های متعدد و معتبری برای تهیه بک آپ از پیامک ها وجود دارند. با استفاده از اپلیکیشنی همچون دراپ باکس، قادرید همواره یک کپی از پیامک هایتان در فضای ابری داشته باشید، یا اینکه با بهره گیری از خصوصیت همگام سازی حساب کاربری گوگل، از مخاطبین و پیامک ها پشتیبان بگیرید.

Digi Trick

هر چند برای تهیه نسخه پشتیبان از پیامک ها، آسان ترین و دم دست ترین راه این است که اپلیکیشن ها را به کار بگیرید. SMS Backup and Restore پیشنهاد ما به شماست؛ ابزاری کم حجم و جمع و جور که امکان بکاپ گرفتن از پیامک ها را برایتان فراهم کرده.

نکته خوب در مورد اپ اینجاست که به یکباره از تمام پیامک ها نسخه پشتیبان نمی گیرد، بلکه می توانید به صورت جداگانه و تک تک این کار را انجام دهید. نسخه پشتیبان پیامک ها را می توانید در قالب یک فایل xml. از اپ تحویل گرفته و آن را در رایانه، حافظه SD یا برای امنیت بیشتر در فضاهای ابری ذخیره نمایید.

برای بازیابی پیامک هایی که از آنها نسخه پشتیبان تهیه شده هم کافی است در تب Restore، فایل پشتیبان مورد نظرتان را برگزینید. اگر نسخه اندروید شما بالاتر از 4.4 باشد لازم است در مرحله بازیابی، موقتا اپلیکیشن پیش فرض پیام رسان را به SMS Backup and Restore تغییر داده و پس از اتمام کار، مجددا به ابزار پیش فرض برای پیام رسانی بازگردید.

SMS Backup & Restore

SMS Backup & Restore

سازنده: Ritesh Sahu قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.5 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • trty
    trty | ۲۲ دی ۱۳۹۷

    با سلام لظفا هرچه سریعتر راهنماییم کنید.من هرکاری میکنم کامپیوترم گوشیمو شناسایی نمیکنه چیکار باید کنم....لظفا زود جواب بدید

  • soheil H.A.J.I
    soheil H.A.J.I | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    کامنت ها پاک میشه؟

  • soheil H.A.J.I
    soheil H.A.J.I | ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

    سلام.
    من از واندرشر استفاده کردم و گوشیم با مشکل مواجه شد و درخواست ریست شدن کرد.بعد ک ریست کردم بالانمیاره و فقط آرم گلکسی رو نشون میده صفحه سیاه میشه و دوباره تکرار میشه همین مراحل.مدل گوشیم نوت 5 اندروید 7

    • roya441
      roya441 | ۳ فروردین ۱۳۹۸

      سلام. برا منم همین مشکل پیش اومده. خواهش میکنم کمکم کنین? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی