ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

۱۰ اصل از زندگی ثروتمندان خودساخته برای رسیدن به موفقیت مالی

تبدیل شدن به یک میلیونر خودساخته به هیچ وجه کار آسانی نیست. با این وجود برای کسانی که در گذشته به این هدف خود دست یافته اند، مجموعه ای از اصول و قوانین وجود داشته ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

تبدیل شدن به یک میلیونر خودساخته به هیچ وجه کار آسانی نیست. با این وجود برای کسانی که در گذشته به این هدف خود دست یافته اند، مجموعه ای از اصول و قوانین وجود داشته اند که به آنها در این راه کمک شایانی کرده اند. مفید بودن این اصول فارغ از صنعت حوزه ی فعالیت، برای موفقیت حرفه ای های خودساخته امری اثبات شده است.

به طور کلی بینشی که پشت هر موفقیتی هست، از جمله مهم ترین عواملی است که به افراد انگیزه و توان لازم برای پیگیری اهداف خود را می بخشد. پس اگر شما هم دوست دارید مثل شخصیت های موفق و خودساخته به زندگی نگاه کنید، بهتر است اصول زیر را در نظر داشته باشید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

۱- خود را به چالش بکشید

اگر از هر میلیونر خودساخته ای در مورد اهداف اولیه اش برای قدم گذاشتن در این مسیر بپرسید، احتمالاً پاسخ آنها چیزی فراتر از «پول در آوردن» خواهد بود. داستان واقعی و پشت پرده ی موفقیت بیشتر مردم این است که تصمیم گرفته اند با دنبال کردن رؤیاهایشان و رسیدن به موفقیتی که مد نظر داشته اند خود را به چالش بکشند.

۲- هیچگاه به موقعیتی که در آن قرار دارید راضی نشوید

شما در مسیر رسیدن به خواسته های خود هیچگاه نباید به موقعیتی که در آن قرار دارید راضی شوید و دست از تلاش بیشتر بکشید. هر زمان به هدفگذاری خود دست پیدا کردید، بلافاصله هدف دیگری برای خود در نظر بگیرید. هیچگاه نباید از ماندن در شرایطی خاص احساس رضایت پیدا کنید؛ همیشه باید به دنبال دستاورد های بیشتر باشید.

۳- از هر کس دیگری بیشتر مطالعه و کار کنید

هر چقدر هم که با استعداد باشید، هیچگاه موفق نخواهید شد به حداکثر توانایی های خود دست پیدا کنید، مگر آنکه از هر کس دیگری بیشتر به مطالعه و کار بپردازید. این تنها راهی است که حقیقتاً شما را به اهدافتان خواهد رساند.

۴- از اشتباهات و شکست هایتان درس بگیرید

حقیقت این است که شما در این مسیر، هم مرتکب اشتباه خواهید شد و هم شکست خواهید خورد. واکنش شما نسبت به این شکست هاست که می تواند موفقیت شما را رقم بزند. اگر با شکست مواجه شدید، خودتان را سرزنش نکنید. در عوض ببینید علت شکستتان چه بوده است. از آن درس بگیرید، فراموشش کنید و به مسیر خود ادامه دهید.

۵- هر روز مطالعه کنید

stack_of_books

در این مورد هر چقدر هم که بگوییم باز کم است. شما باید مدام در حال مطالعه باشید. هیچ وقت مطالعه و پیدا کردن موضوعات تازه برای این کار را متوقف نکنید. باید از تازه ترین تحولات صنعت خود آگاهی داشته باشید تا بتوانید خود را از روندهای جاری پیش بیاندازید.

۶- ذهن و بدن خود را سلامت نگه دارید

ورزش در کنار سلامت ذهن، مهم ترین عامل در استفاده از تمام پتانسیل شما خواهد بود. هر روز ورزش کنید، تغذیه ی مناسب، سالم و خواب کافی داشته باشید.

۷- خود را با افراد موفقی که با تفکراتشان هماهنگی دارید احاطه کنید

قرار گرفتن در جمع انسان های اشتباه می تواند یکی از بزرگ ترین عوامل هدر دهنده ی توان شما باشد. اطمینان حاصل کنید اطرافیانتان کسانی هستند که اهداف و چشم اندازهایی مشابه شما در سر دارند و از انگیزه ی لازم برای دنبال کردن اهداف خود برخوردارند و در کنار آن به موفقیت مالی هم فکر می کنند. بودن در کنار چنین افرادی به شما انگیزه می دهد و به متمرکز ماندن شما کمک می کند. از کسانی که اهمیتی به کار کردن نمی دهند بپرهیزید. کسانی که تمام وقت خود را به خوشگذرانی اختصاص می دهند برای موفقیت شما مفید نخواهند بود.

۸- به نیازمندان کمک و از عزیزان خود مراقبت کنید

Caring-for-Elderly

ما تا اینجا درباره ی مراقبت از ذهن و بدن صحبت کرده ایم، اما مراقبت از روح شما نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. هیچگاه چشمتان را از دنیا و نیازمندان اطراف خود بر ندارید. مراقبت کردن از عزیزان یکی از بهترین راه های لذت بردن از موفقیت مالی است.

به کسانی که به کمک نیاز دارند کمک کنید. مؤسسات و انجمن های زیادی وجود دارند که کمک کردن به آنها نه تنها به زندگی خیلی ها امید می بخشد، بلکه چشم انداز و اخلاق کاری خود شما را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

۹- صداقت و شفافیت را سرلوحه ی رفتار خود قرار دهید

دروغگویی و فریبکاری در نهایت هیچگاه کسی را به جایی نمی رساند. شما باید همیشه با دیگران راستگو، رُک و شفاف باشید. این رفتار یکی از مهم ترین و نادیده گرفته شده ترین رفتارهایی است که به رسیدن شما به موفقیت بلندمدتی که همیشه انتظارش را می کشیده اید واقعاً کمک خواهد کرد.

۱۰- برای موفقیت خود، دید بلندمدت داشته باشید نه کوتاه مدت

بسیاری از افراد تنها روی موفقیت کوتاه مدت خود تمرکز می کنند و اهدافشان چیزی شبیه «فلان مقدار پول در آوردن ظرف یک سال» است. روی اهداف کوتاه مدت متمرکز نشوید، روی تصویر بزرگ زندگی خود در آینده ای بلندمدت تمرکز کنید و ببینید در آینده می خواهید کجا باشید. اینها آن اهدافی هستند که برای رسیدن به ثروتی حقیقی برای خود و خانواده تان، به شما انگیزه ی کافی می دهند.

با اینکه تبدیل شدن به میلیونری خودساخته با چالش های زیادی همراه است، اگر این اصول را در ذهن داشته باشید و از موفقیت کسانی که در گذشته به این اهداف رسیده اند درس بگیرید، به بینشی دست پیدا خواهید کرد که برای تحقق بخشیدن به اهداف مالی خود به آن نیاز خواهید داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • رستگار
    رستگار | ۱۳ آذر ۱۳۹۴

    سلام

  • امیر
    امیر | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    مثل همیشه جدید و کاربردی و پر محتوا
    عالی بود مچکر.

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    و صد البته سپاسگذارم پیام ادیب???

  • 09339434229jean claude jamali nejad
    09339434229jean claude jamali nejad | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    درود دیجیاتو , مقاله بسیار بسیار باارزش و دلچسبی بود , سپاسگذارم دیجیاتو
    ??

  • Ershad
    Ershad | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    مقاله عالي بود تشكر.

مطالب پیشنهادی