ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ابررایانه آب و هوایی
تکنولوژی

احتمال دارد هکرهای چینی عامل حمله گسترده به ابررایانه دولتی استرالیا باشند

ابررایانه مستقر در دفتر دولتی مطالعات هواشناسی استرالیا اخیراً مورد حجم وسیعی از حملات هکری قرار گرفته است. برخی گمانه زنی ها چین را عامل اصلی این حمله می دانند. سیستم مورد حمله با سایر دپارتمان ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ آذر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

ابررایانه مستقر در دفتر دولتی مطالعات هواشناسی استرالیا اخیراً مورد حجم وسیعی از حملات هکری قرار گرفته است. برخی گمانه زنی ها چین را عامل اصلی این حمله می دانند.

سیستم مورد حمله با سایر دپارتمان های دولتی از جمله دپارتمان ملی دفاع نیز در ارتباط بوده است. البته هنوز اطلاعاتی در خصوص دامنه ی نفوذ و میزان خسارات وارده منتشر نشده و کسی به درستی نمی داند که چه اطلاعاتی به سرقت رفته.

در ادامه مطلب همراه دیجیاتو باشید.

رایانه ها و شبکه های دولتی به طور روزانه در سرتاسر جهان مورد حمله قرار می گیرند، اما به نظر می رسد این مورد یک استثناست. یکی از افراد با نفوذ دولت که نامش فاش نشده این حمله را "بسیار وسیع" خوانده و انگشت اتهام را به سمت کشور چین گرفته.

در همین راستا یکی از سخنگویان نخست وزیر استرالیا نیز در مواجهه با سوال های متعدد، از اظهار نظر مستقیم در این مورد امتناع کرد و اظهار داشت که دولت در مورد این اتفاق خاص صحبتی ندارد.

مدیر دفتر مطالعات هواشناسی که ابررایانه مورد نظر در آنجا مستقر است هم تاکید دارد که مجموعه تحت مدیریتش بدون اشکال به فعالیت خود ادامه می دهد و خللی در کارشان ایجاد نشده است، اما نخواست پاسخی به سوالات در خصوص حمله سایبری اخیر بدهد.

ارگان های مختلفی از دولت استرالیا از خدمات پردازشی این مرکز بهره می برند و اطلاعات متنوعی از جمله: پیش بینی های آب و هوایی، اخطارهای سونامی، پیش بینی های جزر و مدی و برآوردهای مربوط به میزان ذخایر آبی و داده های جوی، در آن ذخیره می شود. یکی از مقامات به شبکه ABC استرالیا گفته که شاید چند سال و چندین میلیون دلار زمان و پول نیاز باشد تا خسارت به بار آمده جبران گردد، چراکه اطلاعات به سرقت رفته ی احتمالی حقیقتاً پراهمیت بوده اند.

به نظر می رسد این مورد، حلقه ای دیگر از زنجیره حملات هکرهای چینی در ماه های اخیر باشد. در ماه ژوئن هم  هکرها به شبکه ی اطلاعاتی «دفتر ملی منابع انسانی» در آمریکا نفوذ کردند و اطلاعاتی را به سرقت بردند. باید دید مجموعه دیتاهای غیر نظامی استخراج شده توسط این هکرها چه نقشی در رقابت بین کشورها ایفا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • DR.AsA
    DR.AsA | ۱۳ آذر ۱۳۹۴

    این چینیا خیلی بیخودن :|
    من روی سرورم در لحظه 10 mb ترافیک دارم ک 512 kb اون مربوطه به حمله های این چینیا.....
    تازه با این ک firewall را انداختم بازم حجم ترافیک حمله هاشون خیلی کم نشده....

    :|

  • احمد
    احمد | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    چین از اونجایی که خودش مشکل توسعه دانش و تحقیق داره اطلاعات تجاری و از کشور های دیگه میدزده تا تو اقتصاد خودش از اونها کمک بگیره

  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    امان از دست این چینی ها!

  • پخ
    پخ | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    چینی ها که اینهمه هکشون خوبه بیان ps4 رو هک کنند که ما راحت شیم

مطالب پیشنهادی