ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر Fallout 4؛ همراهان

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش پیشی بگیرد.

فال آوت 4 یک عنوان در سبک نقش آفرینی است که بدون اغراق، یکی از دشوار ترین ژانرها در نظر گرفته می شود و گیم پلی آن بر اساس محورهای زیادی از تیراندازی گرفته تا سیستم ساخت و ساز سلاح و ابزار استوار است. اگر پیش از این با بازی های این سبک و به خصوص با عناوین Bethesda آشنایی چندانی نداشته باشید، در درک بسیاری از ویژگی های  این شاهکار عاجز خواهید بود.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک راهنمایی کامل در چند بخش برای شما فراهم کنیم تا بتوانید در دنیای فال آوت به یک بازمانده واقعی تبدیل شوید. این راهنما شامل هفت بخش زیر خواهد بود.

  1. قسمت اول: آشنایی با اصول ابتدای ساخت شخصیت، سیستم S.P.E.C.I.A.L و پرک ها
  2. قسمت دوم: راهکار های مقدماتی برای بقا در Wasteland
  3. قسمت سوم: باز کردن قفل ها و هک کردن ترمینال ها
  4. قسمت چهارم: ساخت و ارتقا سلاح ها
  5. قسمت پنجم: استفاده، تغییر و تعمیر پاور آرمور
  6. قسمت ششم: ساخت و توسعه پایگاه ها
  7. قسمت هفتم: همراهان

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شاید یکی از ویژگی های سری فال آوت، حس تنهایی و گشت و گذار در Wasteland با پای پیاده باشد، اما یادتان باشد شما همیشه مجبور نیستید این راه خطرناک را تنها طی کنید. در فال آوت 4، سیزده همراه پیدا می کنید که هر موقع به آن ها دستور دهید شما را همراهی می کنند، در مبارزات کمک تان می کنند، آیتم های تان را حمل می کنند و ازهمه مهم تر، نسبت به اعمال و گفتار شما واکنش نشان می دهند. Companion های فال آوت 4، دیگر مانند اسکایریم یک مشت شخصیت خشک و خالی نیستند، این بار واقعا حضور آن ها را حس خواهید نمود و با آن ها هم ذات پنداری می کنید.

  • هر همراه به طور طبیعی مالک یک سلاح و ست لباس است. سلاح های مشخص هر کدام هیچ وقت مهمات تمام نمی کنند اما اگر سلاح دیگری به آن ها دهید باید مهمات آن سلاح را هم در اختیارشان قرار دهید.
  • می توانید Armor های قوی تر هم به آن ها بدهید تا در مبارزات کمتر آسیب ببینند، با آن ها صحبت کنید و گزینه Trade را انتخاب کنید، در این منو می توانید هر آیتمی را که می خواهید در اختیارشان قرار دهید، روی سلاح ها یا زره هایی که در Inventory آن ها است کلید Equip را بزنید تا از آن آیتم استفاده کنند.
  • جدا از Armor های معمولی همراهان می توانند Power Armor هم بپوشند، کافی است به یک Power Armor اشاره کنید و به آن ها دستور دهید تا داخل آن بروند.
  • هر همراه یک Perk مخصوص دارد و اما برای آزاد کردن این پرک باید اعتماد آن ها به خودتان را جلب کنید. آن ها به اعمال و گفته های شما واکنش نشان می دهند و اگر کار های مطابق میل آن ها انجام دهید به مرور به شما علاقه مند می شوند و در نهایت پرک مخصوصشان آزاد می شود.
  • Companion ها هیچ وقت نمی میرند بلکه بعد از خالی شدن نوار سلامتی شان روی زمین زانو می زنند، اگر در وسط مبارزه به آن ها احتیاج دارید می توانید با Stimpak درمانشان کنید، در غیر این صورت بعد از تمام شدن نبرد مجدا نوار سلامتی شان پر می شود.

هر کدام از این 13 تن، داستان و پیش زمینه و البته قابلیت های خاص خودشان را دارند، در ادامه مقاله می خواهیم آن ها را به شما معرفی کنیم و البته طریقه پیدا کردن آن ها را هم بگوییم، طبیعتا توضیحاتی که برای برخی شخصیت ها ارائه می کنیم حاوی اسپویلر های داستانی است.

Codsworth

Fallout-4-Codsworth

ربات خدمتکار و وظیفه شناس شما، در این مدتی که نبودید حسابی دلش برایتان تنگ شده، طوری که از تنهایی حتی اسم خودش را هم فراموش کرده! Codsworth اولین همراهی است که در بازی پیدا می کنید، کافی است پس از خارج شدن از والت مراحل داستانی را دنبال کنید و بعد از صحبت با او بخواهید که همراهی تان کند.

Codsworth با کمک کردن شما به مردم، قانون مند بودن و ساخت سلاح و زره خوشحال می شود و از دزدی، تقاضا برای پول بیشتر به عنوان پاداش مراحل، دروغگویی و کشتن بیگناهان بیزار است. وقتی رابطه شما با او به ازای انجام کار های مورد علاقه او به حداکثر رسید، در صورت همراهی او پرک Robot Sympathy را می گیرید که موجب می شود 15% از ربات ها کمتر آسیب بخورید.

Dogmeat

Fallout-4-Trailer-Screenshot-45-1280x720

دومین همراه بازی، مانند Codswtorh او را هم در همان مراحل ابتدایی در راه رسیدن به Concord در Red Rocket Station پیدا می کنید. این سگ دوست داشتنی می تواند آیتم های مخفی در محیط را برای شما پیدا کند و بیاورد، البته در لو دادن شما هنگام مخفی کاری هم تبحر ویژه ای دارد.

Dogmeat عاشق شماست، هر کاری هم که کنید از دست تان ناراحت نمی شود.

Piper

Fallout_4_-_Piper-pc-games

این خبرنگار که یکی از معروف ترین شخصیت های Fallout 4 است را در ادامه ماموریت های داستانی هنگام ورود به Diamond City مشاهده می کنید که به دستور شهردار اجازه ورود به محل زندگی اش را ندارد، البته در نهایت با سو استفاده از شما راهش را به داخل شهر باز می کند.

پس از ورود به Diamond City اگر در دفترش با او ملاقات کنید یک مرحله کوچک به نام Story of Century برای شما باز می شود که پس از اتمام آن، از شما تقاضا می کند که او را در گشت و گذار های خود ببرید.

پایپر هم به کمک مردم، طعنه زدن و دوری از خشونت تا حدی علاقه مند است اما با دزدی میانه چندان خوبی ندارد و از کشتن بی گناهان متنفر است. پرک مخصوص او هم Gift of Gab نام دارد که XP کسب شده با راضی کردن دیگران در دیالوگ ها و کشف مکان های جدید را دو برابر می کند.

Nick Valentine

nick

یکی دیگر از همراهان که در مراحل اصلی پیدا می شود و بعد از چند مرحله به خدمت شما در می آید. نیک قابلیت برجسته ای دارد و آن هم هک تریمنال هاست که اگر خودتان پرک Hacker را ندارید، قابلیت بسیار مفیدی است.

نیک هم به اعمال انسان دوستانه علاقه مند است و به خاطر ذات کامپیوتر دوستش با هک کردن ترمینال ها توسط شما خوشحال می شود. پس از این که میزان علاقه او به شما زیاد شد، با او صحبت کنید تا یک مرحله شخصی با محوریت او آزاد کنید.

پس از اتمام آن، پرک Close To Metal برای شما آزاد می شود که مدت زمان بلاک شدن شما توسط ترمینال ها نصف می شود و تعداد حدس های شما در هک کردن را هم یکی بیشتر می کند.

Preston Garvey

fo2

شما پرستون را همان اویل بازی ملاقات می کنید، اما راه طولانی (و نسبتا هم خسته کننده ای) را باید طی کنید تا او شما را همراهی کند. پس از مستقر شدن در Sanctuary، پرستون مدام به شما مراحل مختلف برای پاکسازی یک منطقه از راهزن ها، کمک به مردم و مراحلی از این دست می دهد. بالاخره پس از انجام تعدادی از این مراحل راضی می شود که شما را همراهی کند.

پرک مخصوص پرستون United We Stand است که اگر به بیش از سه دشمن برخورید، قدرت سلاح شما 20% بیشتر می شود و 20 تا هم کمتر آسیب می بینید.

John Hancock

john_hancock

شهردار Goodneighbor که البته یک Ghoul است و به خشونت هم علاقه زیادی دارد. بلافاصله بعد از ورود به Goodneighbor شما را فرا می خواند تا برای او کار انجام بدهید. اما برای به خدمت گرفتن او، باید با Bobby صحبت کنید و مرحله The Big Dig را انجام بدهید. پس از آن، او راضی می شود تا مدتی Goodneighbor را ترک کند و به شما بپیوندد.

پرک مخصوص او Isopad است که اگر میزان تشعشق به بیش از 250 برسد، Critical Meter شما 20 درصد سریع تر پر می شود.

Cait

Cait

یکی دیگر از شخصیت های جالب فال آوت 4، کیت است که کودکی سختی داشته و در 18 سالگی توسط پدر و مادرش به بردگی فروخته می شود. بعداز 5 سال تمرین مداوم در باز کردن قفل ها، بالاخره موفق می شود که فرار کند و انتقامش را از والدینش بگیرد. بعد از مدتی به Psycho اعتیاد پیدا می کند و وارد Combat Zone می شود.

کیت در Combat Zone نزدیکی Goodneighbor پیدا می شود، شخصیت تندخویی دارد و دیر به سایرین اعتماد می کند. اما به هر حال اگر موفق شوید اعتماد او را به خود جلب کنید پرک Trigger Rush برای شما آزاد می شود که اگر سلامتی تان از یک چهارم کمتر شود Action Points سریع تر پر می شود.

یکی دیگر از مهارت های کیت توانایی باز کردن قفل ها تا حداکثر سطح Expert است و اگر پرک Locksmith را نداشته باشید، همراه بسیار مفیدی برای شما خواهد بود.

Robert McCready

Fallout-4-MacCready

اگر فال آوت سه بازی کرده باشید، احتمالا با رابرت آشنایی دارید. در فال آوت رابرت تنها یک پسر بچه 12 ساله بود اما این جا بزرگتر شده و در The Third’s Rail در Goodneighbor سکونت دارد. در صورت استخدام کردنش به ازای 250Caps (یا 200، اگر کاریزمای کافی داشته باشید) برای شما کار می کند.

Paladin Danse

Fallout-4-Danse

Danse یکی از اعضای Brotherhood of Steel است که آن ها را در Cambridge Police Station پیدا می کنید. پس از انجام رشته مراحل Brotherhood of Steel به شما ملحق می شود. دنس به طور کلی طرفدار کمک کردن به دیگران و یاری رساندن به Brotherhood است، اگر اعمال تان در خلاف میل Brotherhood of Steel باشد شاید حتی به شما حمله هم کند.

اگر بتوانید اعتماد او را به خود جلب کنید پرک Know Your Enemy را دریافت می کنید که سلاحتان 20% بیشتر به جهش یافته ها، Ghoul ها و Synth ها آسیب می رساند.

Deacon

Fallout-4-Deacon

در طول گشت و گذار خود در Commonwealth احتمالا به کوئست Road to Freedom بر می خورید، کافی است خط قرمزی که از Boston Common شروع می شود را دنبال کنید تا به Old North Church برسید. این جاست که یکی از Faction های بازی یعنی Railroad را پیدا می کنید. Deacon یکی از اعضای همین گروه است، پس از این که اولین مرحله این Faction را انجام دادید می توانید Deacon را با خود همراه کنید.

پرک مخصوص او Cloak & Dagger نام دارد و 20% به آسیب سلاح شما هنگامی که از دید دشمن مخفی هستید اضافه می کند.

Curie

fallout_4_guide_companions_curie_romance-1152x648

Curie که یکی از ربات های Miss Nanny ورژن مونث Mister Handy است در Vault 81 و طی ماموریت Hole in The Wall پیدا می شود. برای فعال کردن این کوئست باید ابتدا با Abby و دکتر Forsythe صحبت کنید و سپس یک مرحله کوچک برای Erin انجام دهید. Curie هوش بالایی دارد و در نبرد های نزدیک تقریبا کارآمد است. پرک مخصوص او هم Combat Medic است و اگر نوار سلامتی تان کمتر از 10% بشود، شما را درمان می کند، البته اینکار را فقط یک بار در هر شبانه روز انجام می دهد.

Strong

FO4_strong_ingame

یک Super Mutant که در Trinity Tower پیدایش می کنید. برای آزاد کردن او باید مرحله فرعی Curtain Call را انجام دهید. قدرت بدنی بالایی دارد و در نبرد ها از یک چکش عظیم استفاده می کند. پرک مخصوصش هم Berserk است که اگر سلامتی شما به کمتر از 25 امتیاز برسد، قدرت سلاح های Melee شما 20 تا افزایش می یابد.

X6-88

fallout-4-x6-88

یکی از Synth های Institue است که در مبارزات از سلاح های Energy محور استفاده می کند و به خاطر تعلقش به Institute از کمک به دانشمندان آن و اهدافشان خوشحال می شود. اگر رابطه خود را با او قوی کنید پرک Shield Harmonics را باز می کنید که مقاومت شما در برابر آسیب سلاح های Energy محور 20% بیشتر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

    خیلی ممنون برای این سری مطلب مفید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی