ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۰ موبایل یک سال زودتر از آنچه قبلاً ذکر شده بود بازنشسته می شود

مدتی است که ویندوز ۱۰ موبایل در اختیار کاربران طرح "اینسایدر" مایکروسافت قرار گرفته و البته این پلتفرم به صورت رسمی روی تلفن های هوشمند لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ اکس ال نیز عرضه شده، هر ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

مدتی است که ویندوز ۱۰ موبایل در اختیار کاربران طرح "اینسایدر" مایکروسافت قرار گرفته و البته این پلتفرم به صورت رسمی روی تلفن های هوشمند لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ اکس ال نیز عرضه شده، هر چند که دستگاه های قدیمی تر برند لومیا برای به روز رسانی به آن باید قدری دیگر نیز منتظر باقی بمانند.

اما از همه ی این موارد که بگذریم امروز خبری تازه در رابطه با سیستم عامل مورد بحث انتشار یافته و به نظر می رسد تاریخ خاتمه ی حیات آن که در اصطلاح «EOL» نیز گفته می شود به ژانویه ۲۰۱۸ تغییر کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ناگفته نماند که در ابتدا و چند ساعت پیش وب سایت «وین بتا» متوجه این امر گشته که تاریخ EOL در نظر گرفته شده برای ویندوز ۱۰ موبایل از ژانویه ۲۰۱۹ به ژانویه ۲۰۱۸ تغییر کرده، موضوعی که می توانید آن را در اسکرین شات موجود در انتهای مطلب هم مشاهده کنید و البته هنوز دقیقاً‌ مشخص نیست که چرا یک شبه چنین دگرگونی مهمی پدید آمده.

اما دقیقاً EOL چیست و با فرا رسیدن آن چه اتفاقی رخ می دهد؟ تاریخ EOL یا «End-Of-Life» مشخص می کند که چه زمان پشتیبانی از یک سرویس یا نرم افزار خاتمه خواهد یافت و بدین ترتیب از این پس می دانیم که دستگاه های بهره مند از ویندوز ۱۰ موبایل از تاریخ ۱۸ ژانویه به بعد دیگر آپدیتی را دریافت نخواهند کرد.

البته این احتمال را نیز باید در نظر گرفت که بر حسب شرایط شاید بازهم تاریخ یاد شده شامل جا به جایی شود و به زمانی دیگر انتقال یابد.

برخی منابع حدس می زنند که ممکن است شایعه آماده سازی تلفن هوشمند «سرفس فون» که دارای قابلیت اجرای اپلیکیشن های دسکتاپی ویندوز نیز خواهد بود با جا به جایی تاریخ EOL ویندوز ۱۰ موبایل مرتبط باشد و این احتمال را مطرح می نمایند که مایکروسافت می خواهد نسخه ای از پلتفرم خود را که از ARM‌ پشتیبانی می کند کنار گذاشته و به صورت کامل سراغ X86 برود.

Eol-windows 10 mobile

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • S.M
    S.M | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    بابادروغ میگن اینا حالا جوگرفته اینها رویه تاریخ انقضایی دادن تا2030هم هستش خیال همه راحت

  • امیر
    امیر | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    اگه عقل داشته باشه کسی عمرا نمیره سراغ وینفون
    اخه این وینفون مرده و بیروح به دردی میخوره

  • امیر
    امیر | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    والا ولفون همین الانم باز نشسته است!
    مرده و بدردنخور و ناامید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی