ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی اس ۷ برای کنترل دمای اسنپدراگون ۸۲۰ از لوله های حرارتی استفاده خواهد کرد [شایعه]

بر طبق گزارشی که به تازگی از جانب منابع آسیایی منتشر شده گفته می شود سامسونگ قصد دارد از لوله های حرارتی در تلفن هوشمند پرچمدار آتی اش یعنی گلکسی اس ۷ استفاده کند. اگر ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

بر طبق گزارشی که به تازگی از جانب منابع آسیایی منتشر شده گفته می شود سامسونگ قصد دارد از لوله های حرارتی در تلفن هوشمند پرچمدار آتی اش یعنی گلکسی اس ۷ استفاده کند.

اگر به خاطر داشته باشید چند ماه پیش و درست در آستانه زمانی که کوالکام قصد داشت مشخصات فنی اسنپدراگون ۸۲۰ را اعلام نماید شایعاتی مبنی بر مشکل داغ شدن بیش از حد این چیپست رسانه ای گشت. البته برترین تولید کننده حال حاضر تراشه های موبایل در دنیا بلافاصله به شایعات مذکور واکنش نشان داد و آنها را بی اساس خواند و گفت سیستم-روی-چیپ پرچمدار بعدی اش به هیچ عنوان مشکل خاص و حادی ندارد.

در همان زمان بسیاری از منابع خبری یادآور شدند که کوالکام در هنگام معارفه ی اسنپدراگون ۸۱۰ نیز با اخباری مشابه مواجه بوده و دائماً آنها را غیر واقعی می دانسته و لذا نمی توان با قطعیت به تکذیبیه اخیرش اعتماد کرد.

شایعه ای که حالا در سایت های مختلف درج شده می گوید قدرتمند ترین موبایل ساز اندرویدی، یعنی سامسونگ، برای گلکسی اس ۷ خود آزمایش انواع و اقسام لوله های حرارتی با طراحی ها گوناگون و ساخته شده از مواد مختلف را در دستور کار قرار داده تا بتواند مسئله ی حرارت را به بهترین شکل ممکن مهار نماید.

البته نباید فراموش کرد که در صورت صحت داشتن مسئله ی آمده در بالا گلکسی اس ۷ اولین موبایلی نخواهد بود که از لوله های حرارتی بهره گرفته و این خبر تنها می تواند یکبار دیگر حواس ها را معطوف اسنپدراگون ۸۲۰ و مشکلات احتمالی اش نماید.

تا پیش از این اکسپریا زد ۵ پریمیوم سونی، Mi Note Pro شیائومی و وان پلاس ۲ همگی اسنپدراگون ۸۱۰ را با کمک همین لوله ها به خدمت گرفته اند و توانسته اند بر مشکل داغ شدن بیش از اندازه چیپست غلبه نمایند.

بر اساس اطلاعات غیر رسمی گفته می شود گلکسی اس ۷ سامسونگ در دو نسخه عرضه خواهد شد که یکی از آنها دارای تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ و دیگری دارای سیستم-روی-چیپ اگزینوس ۸۸۹۰ خواهد بود. در مورد زمان معرفی و عرضه ی این محصول هنوز اطلاعاتی قطعی در دسترس نیست و لذا برای مشخص شدن واقعیت نکات آمده در بالا می بایست قدری دیگر نیز منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • سجاد
    سجاد | ۱۳ آذر ۱۳۹۴

    باز هم تقلید از غول ژاپنی سونی گوشی فقط z6که هنوز نیومده

  • THE VERGE
    THE VERGE | ۱۲ آذر ۱۳۹۴

    نحوه کارگرد : در منطقه گرم لوله حرارتی، مایعی در تماس با سطح جامد رسانایی قرار می‌گیرد که در اثر تبادل حرارتی بایستی مایع به بخار تبدیل شود. بخار حاصل شده بر اساس اصول مکانیک سیالات، تمایل به پخش شدن در فضای گسترده‌تر و کاهش فشار خود دارد؛ لذا در طول لوله بخار به جریان می‌افتد و به سوی منطقه سرد می‌رود. در منطقه سرد در اثر تبادل حرارتی، میعان رخ می‌دهد و بخار دوباره به مایع تبدیل می‌شود و گرمای نهان تبخیر خود را به منطقه سرد پس می‌دهد. مایع به‌دست آمده به سوی منطقه گرم جریان می‌یابد تا چرخه تبادل حرارتی استمرار داشته باشد. دلیل حرکت مایع را می‌توان به یکی از عوامل مویینگی، نیروی گریز از مرکزی و یا نیروی گرانشی وابسته دانست. به جهت بالا بودن نرخ انتقال حرارت (و به تبع آن ضریب انتقال حرارت) در اثر فرایندهای جوشش و میعان، از لوله‌های حرارتی به عنوان یکی از کاراترین و موثرترین تجهیزات انتقال حرارت یاد می‌شود. ضریب رسانش حرارتی مؤثر در طول لوله حرارتی تغییر می‌کند و مقدار آن برای لوله‌های حرارتی بلند به طور تقریبی به ۱۰۰٬۰۰۰W/m⋅K نیز می‌رسد. برای همه ما فلز مس به عنوان رساناترین فلز شناخته شده است. بزرگی این مقدار را وقتی بیشتر درک خواهیم کرد که ضریب رسانش مس را که ۴۰۰W/m⋅K است با این عدد مقایسه کنیم.[۲]

    • erfimerfi
      erfimerfi | ۱۳ آذر ۱۳۹۴

      داداش این لوله های حرارتی که شما میفرمایید تو‌موبایلها به کار نرفته .. یه لوله ی مسیه توپر هستش که گرمارو به منطقه ی وسیعتری گسترش میده تا رو پردازنده متمرکز نباشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی