ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

۷ عادتی که می توانند پیش از ساعت ۹ صبح، بهره وری روزانه شما را بالا ببرند

اولین روز کاری هفته و اولین ساعات روز بهترین زمان ها برای امتحان کردن عادات تازه برای تقویت بهره وری هستند. در این میان کارهایی وجود دارند که اگر به انجامشان در ساعات اولیه ی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۳ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

اولین روز کاری هفته و اولین ساعات روز بهترین زمان ها برای امتحان کردن عادات تازه برای تقویت بهره وری هستند. در این میان کارهایی وجود دارند که اگر به انجامشان در ساعات اولیه ی صبح عادت کنید، کل روز شما را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

در ادامه می توانید ۷ عادت فوق العاده برای تقویت بهره وری روزانه را از نظر بگذرانید. عادت کردن به این موارد آسان است و خیلی زود با انجام آنها احساس راحتی خواهید کرد. شما می توانید پیش از نوشیدن لیوان چای اول صبح، همه ی آنها را انجام دهید.

در ادامه ی این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

۱- اهداف روزانه ی خود را روی کاغذ بیاورید

نوشتن اهداف روزانه با یک خودکار و کاغذ شما را مجبور می کند در مورد اهداف و خواسته های خود شفافیت و صراحت داشته باشید. بهتر است اهداف نوشته شده ی خود را جایی قرار دهید که در تمام طول روز پیش رویتان قرار داشته باشند. این کار می تواند انجام کارهای مهم روزمره را به شما یادآوری کند و باعث شود کاری از قلم نیفتد.

۲- جلسات غیر ضروری و غیر مرتبط خود را لغو کنید

اگر به برنامه ی کاری برخی از رهبران نگاهی بیندازید، درخواهید یافت شباهت زیادی به یک پازل غیر ممکن و ناقص دارد که تصویر اصلی روی جعبه ی آن هم گم شده است و معلوم نیست قرار است از دل آن چه چیزی بیرون بیاید. به هفته ی پیش روی خود نگاهی بیندازید و حد اقل ۲۰٪ از جلسات و ملاقات هایی که در مقایسه با اهداف شما «غیر ضروری» یا «غیر مرتبط» تلقی می شوند را لغو کنید. همچنین می توانید مسئولیت بعضی از آنها را به اعضای تیم خود بسپارید. به یاد داشته باشید که اولویت ها معمولاً تغییر می کنند و برنامه های کاری نیز به تبع آنها باید به سرعت به روزرسانی شوند.

۳- زمانی را به سکوت اختصاص دهید

بخشی از زمان اضافی ناشی از حذف جلسات را به سکوت و قرار گرفتن در فضای باز اختصاص دهید؛ جایی که در آن هیچ کاری به جز فکر کردن نداشته باشید.

۴- تلفن خود را بردارید

به کسی که به شما انرژی می دهد زنگ بزنید و برای وقت گذراندن در کنارش زمانی اختصاص دهید.

۵- پیشاپیش دچار نگرانی نشوید

از فکر کردن به کارهایی که می خواهید انجام دهید و برنامه ریزی بیش از حد برای آنها بپرهیزید. این کار بدون آنکه عملاً کاری انجام شده باشد انرژی شما را تحلیل می برد.

۶- به فکر خودتان باشید

هر روز به دو کار شخصی که فقط برای خودتان مهم است اولویت بدهید. این کار می تواند رفتن به باشگاه ورزشی، پرداختن به سرگرمی مورد علاقه، گذران وقت در کنار یک دوست و یا مطالعه ی یک کتاب جدید باشد.

۷- برای پایان روز کاری خود تشریفاتی در نظر بگیرید

اجازه ندهید تماس ها و پیام های موبایل شما، روز های کاری بی پایانی برایتان رقم بزنند. برای پایان روز خود تشریفاتی در نظر بگیرید و ۱۵ دقیقه از آن را به جمع بندی اهداف خود، نوشتن دستاورد های روزانه و برنامه ریزی برای فردا اختصاص دهید.

برای اینکه بهره وری خود را تقویت کنید، باید در مورد نحوه ی مصرف زمان، انرژی و منابع خود، بی رحمی ملاحظه کارانه ای داشته باشید. به این فکر کنید که چطور می توانید عادات بهتری برای خود رقم بزنید و اگر راه جدیدی به ذهنتان می رسد آن را امتحان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • محمود
    محمود | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    سلام. من یک تولید کننده هستم. انقدر وضعیت اقتصادی خراب شده.که من نمیتوانم برنامه ریزی کنم.در کارخانه همه چیز خوب پیش میرود ولی نداشتن فروش اجناس باعث تعطیلی تولید و تعطیلی کارگرها شده.خوب حالا شما بگوئید من چگونه برنامه ریزی کنم تا بدهی های خود را واقساط خود را پرداخت کنم.تا الان چندین چک من برگشت شده.نه کارخانه را میخرن نه جنسها را تا لااقل سرمایه را جای دیگر استفاده کنم.اگر پول خودم رانقد کنم دیگر تولید نخواهم کرد.بانک بهترین گزینه میباشد.رباخواری....بله

  • محمد
    محمد | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    میپسندم از این مطالب بیشتر بگذارید.

  • شايان
    شايان | ۱۳ آذر ۱۳۹۴

    ممنون از به اشتراك گذارى مطالب.
    در خصوص برنامه ريزى روزانه، ماتريس آيزنهاور هم خيلى مفيد و كاربردى است.اپليكيشنش هم هست و به سادگى رو موبايل نصب مى شه و به راحتى قابل استفاده است.

  • ali
    ali | ۱۳ آذر ۱۳۹۴

    مرسی ادیب جون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی