ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خودروی الکتریکی پورشه در سال ۲۰۲۰ و با تکنولوژی های پیشرفته باتری عرضه خواهد شد

روز جمعه، خودروساز آلمانی، پورشه اعلام کرد که با سرمایه گذاری ۱.۰۹ میلیارد دلاری تصمیم به گسترش کارخانه خود گرفته و می خواهد بیش از ۱۰۰۰ شغل جدید نیز ایجاد نماید. اما علت چنین کاری ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

روز جمعه، خودروساز آلمانی، پورشه اعلام کرد که با سرمایه گذاری ۱.۰۹ میلیارد دلاری تصمیم به گسترش کارخانه خود گرفته و می خواهد بیش از ۱۰۰۰ شغل جدید نیز ایجاد نماید.

اما علت چنین کاری چیست؟ پورشه تصمیم راسخ خود را گرفته تا با تسلا به رقابت بپردازد و آغازگر همین پیکار نیز یک خودروی کاملا الکتریکی به نام Mission E است که چند ماه پیش به شکل رسمی معرفی شد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پورشه برای اولین بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در ماه سپتامبر از Mission E پرده برداشت. شرکت آلمانی اکنون اطلاعات تازه ای را در اختیار رسانه ها قرار داده و می گوید این خودرو تا پنج سال آینده به شکل انبوه تولید خواهد شد و در سال ۲۰۲۰ علاقمندان به خودروهای الکتریکی قادر به اتباع Mission E خواهند بود.

آقای «ولفگانگ پورشه» رییس هیئت مدیره شرکت مورد بحث در بیانیه ای عنوان نموده:‌ «با خودروی Mission E، ما آینده خود را مشخص نموده ایم. حالا که جهان به سوی تغییر و خودروهای الکتریکی می رود، باز هم پورشه در صف ابتدایی برندهای برتر و اسپورت حضور خواهد داشت.»

porsche driving -w600

مشخص نیست که شرکت یاد شده در نسخه نهایی مخصوص کاربران، تکنولوژی هایی که در نمایشگاه فرانکفورت به تصویر کشیده شدند را قرار خواهد داد یا خیر ولی با این حال خبر می رسد که پورشه تصمیم دارد باتری این خودرو را به قسمت مثال زدنی آن تبدیل کند.

Mission E نیز همانند محصولات تسلا در چندین نمونه با باتری های مختلف ارائه خواهد شد و می تواند شتابی قابل تحسین را برای کاربرش به ارمغان آورد.

screen shot 2015-09-14 at 5.51.45 pm-w600

پورشه این خودرو را به باتری های نوع lithium-ion تجهیز نموده که با هر بار شارژ، قادر به طی کردن مسافت ۵۰۰ کیلومتر خواهد بود. خودروی مورد بحث همچنین قادر است در ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. شرکت پورشه همچنین خبر می دهد که در حال کار بر روی نوعی از تکنولوژی شارژ است که به این خودرو اجازه می دهد در ۱۵ دقیقه، ۸۰ درصد از باتری را پر نماید.

در این میان لازم به اشاره است که میانگین خودروهای تسلا برای پیمودن یک مسیر با استفاده از یک بار شارژ باتری، 400 کیلومتر است هرچند که گران ترین نمونه های Model S از تسلا [با حالت Ludicrous] قادر هستند در ۳.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مصطفی
    مصطفی | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

    به نظر من هنوز خیلی زوده که استفاده از خودروهای الکتریکی رو جدی بگیریم
    با توجه به اینکه حتی خودرو های هیبریدی هم در میانه راه هستن

  • JC
    JC | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

    جا داره یادی کنیم از این بزرگوار

    • SAEED DASTMARD
      SAEED DASTMARD | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

      اینا میخوان با تکنولوژی پیشرفته ماشین بدن بیرون ما هنوز تو کف یه خودروی استاندارد با قیمت مناسب هستیم همیشه آرزو این بود مثل دنیای اسمارتفون ها توی دنیای خودروها هم حق انتخاب های زیادی داشتیم.

      • esck mahmood
        esck mahmood | ۲۳ آبان ۱۳۹۵

        نه خیرم آقای آرین مخترع بزرگ کشورت رو حمایت کن https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D9%85%D8%B4%DB%8C%D8%AF_%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D9%86 3 میلیون امضاء میخواهند ایشون

مطالب پیشنهادی