ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کمپین توانمندسازی دانش‌آموزان و معلمان منطقه دشتیاری با حمایت فناپ برگزار می شود

رشد و توسعه دانش در مناطق محروم کشور از جمله دغدغه های اصلی سازمان های دولتی و خصوصی است و شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی نیز همواره تلاش دارند تا با مشارکت جستن در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵

رشد و توسعه دانش در مناطق محروم کشور از جمله دغدغه های اصلی سازمان های دولتی و خصوصی است و شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی نیز همواره تلاش دارند تا با مشارکت جستن در این امر، سهم خود را در این گونه فعالیت های خداپسندانه ادا نمایند.

در همین راستا وبسایت جمع سپاری فاندوران که از پروژه های تحت مدیریت شرکت فناپ به شمار می رود، با برگزاری کمپینی دوماهه و به منظور توانمندسازی دانش آموزان و معلمان منطقه محروم دشتیاری، اقدام به جمع آوری هزینه های سفر معلمان به این منطقه از استان سیستان و بلوچستان نموده است.

در ادامه توجه شما را به بیانیه رسمی این سایت دراین باره جلب می کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

وب‌سایت سرمایه‌پذیری جمعی فاندوران که یکی از پروژه‌های فناپ است با برگزاری کمپینی دو ماهه، به جمع‌آوری هزینه سفر معلمان انجمن حامی به‌منظور توانمندسازی دانش‌آموزان و معلمان منطقه محروم "دشتیاری" سیستان و بلوچستان کمک می‌کند.

انجمن حمایت از توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی حامی از سال 1382 فعالیت‌هایش را در دشتیاری آغاز کرد و به تاسیس مدارسی در این منطقه پرداخت. این انجمن اما از سال 92 سلسله برنامه‌های آموزشی خود را در منطقه دشتیاری شهرستان چابهار رونق داد. دشتیاری که به لحاظ جغرافیایی در جنوب استان سیستان و بلوچستان واقع شده با داشتن 18 هزار دانش‌آموز، بزرگ‌ترین منطقه آموزشی ایران تلقی می‌شود که در عین حال بیشترین کادر آموزشی غیربومی را دارد.

عدم آشنایی دانش‌آموزان این منطقه به زبان فارسی، عدم علاقه خانواده‌ها به تحصیل فرزندان، نبود معلمان تخصصی و عموما جذب شده از نهضت سوادآموزی و عدم آشنایی دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی درسی از جمله چالش‌هایی است که ساکنان منطقه دشتیاری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

آنچه که به زعم حامیان این انجمن به عنوان مهمترین دستاورد سال تحصیلی 92- 93 تلقی می‌شود، اشتیاق معلمان به یادگیری روش‌های نوین و خلاقانه تدریس، آموزش نوع برخورد با دانش‌آموزان و همچنین شوق یادگیری سبک‌های ارائه بهتر محتوای کتاب‌ها برای آموزش به دانش‌آموزان است.

برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی مدیران، برگزاری کارگاه‌های خلاقیت برای معلمان، اجرای پروژه تغذیه دانش‌آموزان مدرسه بجاربازار و همچنین ارتباط‌گیری با والدین و برگزاری جلسات اولیا و مربیان از دیگر اقدامات این اعضای داوطلب و دوستدار توسعه آموزش کشور محسوب می‌شود.

تاکنون 43 طرح از جمله 16 پروژه برای بهبود سیستم دسترسی دانش‌آموزان به آب آشامیدنی، پروژه تقویت ارتباط والدین با مدارس، زیباسازی فضای مدرسه و تعریف پروژه‌های زیست‌محیطی به منظور حل مشکلات مدارس دشتیاری در این منطقه تعریف شده است.

با تلاش انجمن مردم‌نهاد و غیرانتفاعی حامی تاکنون 7 مدرسه در این منطقه احداث شده است.

شرکت فناپ در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی و حمایت از حرکت فرهنگی آموزشی این انجمن، اقدام به راه‌اندازی کمپینی کرده است. این کمپین که از شب گذشته در وب‌سایت فاندوران (fundorun.com) رونمایی شد تا دو ماه آینده باز است و در این بازه‌ زمانی می‌خواهد 14 میلیون تومان برای تهیه بلیت هواپیمای رفت و برگشت سفرهای معلمان داوطلبی که در سال تحصیلی 94- 95 از تهران به چابهار به منطقه دشتیاری سفر می‌کنند تامین کند. این کمک هزینه در حقیقت برای برگزاری دومین دوره آموزش معلمان مقطع دبیرستان در رشته علوم تجربی جمع‌آوری می‌شود.

علاقمندان به مشارکت در این طرح انسان‌دوستانه با مراجعه به نشانی اینترنتی http://fundorun.com/campaign/anjomanhami/63  می‌توانند حمایت خود را با پرداخت پنج هزار تومان تا سقف هر مبلغی که در توان‌شان است اعلام کنند. همچنین به‌منظور دسترسی آسان‌تر نیز از طریق درگاه USSD با شماره *720*36111*879452# امکان پرداخت وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • نصرت
    نصرت | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    فاندوران و فناپ از این کار فقط پورسانتشون را بر می دارند . چه کار می کنند که اسمش را می زارند مسوولیت اجتماعی

    • Hamideh Habibi
      Hamideh Habibi | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

      فاندوران طی یکسال فعالیت گذشته از کمپین ها هیچ کارمزدی دریافت نکرده، ضمن اینکه نیروهای شرکت هم تشویق به مشارکت دراجرای کمپین ها و کارهای داوطلبانه میکنه.گزارش کامل اجرای این کمپین هارو در سایتش میتونید ببینید.

  • عبدالله
    عبدالله | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    من بچه جنوبم. مناطق بلوچ نشین که وضعیت خیلی وخیمه. یعنی بیاین و از نزدیک ببینین. فکر می کنین ایران نیست... وطن خانه همه است. یعنی باید اینطور باشه...

  • محمد سپاهان
    محمد سپاهان | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    چه با افتخار هم پرچمشونو زدن اون بالا اخه لامصبا هیچ امکاناتی بعد از این همه سال درست نکردین براشون تازه پرچمتونم زدینننن؟؟؟

    • M.R
      M.R | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

      این یه مسئله اعتقادیه

مطالب پیشنهادی