ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزش «اوبر» اکنون بیشتر از جنرال موتورز و فورد تخمین زده می شود

«اوبر» (Uber) یک اپلیکیشن آشنا برای افرادی است که تمایل ویژه ای به دریافت تاکسی و راننده خصوصی بدون هیچ زحمتی دارند. کاربران صرفا با استفاده از اپلیکیشن این سرویس، مبدا و مقصد خود را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

«اوبر» (Uber) یک اپلیکیشن آشنا برای افرادی است که تمایل ویژه ای به دریافت تاکسی و راننده خصوصی بدون هیچ زحمتی دارند. کاربران صرفا با استفاده از اپلیکیشن این سرویس، مبدا و مقصد خود را مشخص کرده و چند دقیقه بعد یک خودرو در انتظارشان است.

این استارتاپ در سال های اخیر قادر به کسب موفقیت های بسیاری شده و در کشورهایی که سرویس هایش را ارائه می دهد، توانسته نظر مثبت بسیاری از کاربران را جلب نموده و آنها را از خودروی شخصی بی نیاز سازد.

حال خبر می رسد که تحلیلگران اخیرا ارزش استارتاپ یاد شده را بالاتر از برخی سازنده های بزرگ خودرو همچون جنرال موتورز، فورد یا هوندا اعلام کرده اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اوبر به تازگی قادر گشته تا سرمایه ای معادل ۲.۱ میلیارد دلار دیگر را نیز از سرمایه گذاران خود دریافت کند و بر همین اساس اکنون ارزش آن برابر با ۶۲.۵ میلیارد دلار برآورد می گردد.

حال نکته جالب تر این است که اوبر هنوز به عنوان یک شرکت خصوصی به فعالیتش ادامه می دهد و مدیر عامل آن نیز علاقه ای به ارائه سهام شرکتش به شکل عمومی نشان نمی دهد.

در روز جمعه ای که گذشت، در بازار بورس نیویورک ارزش شرکت هایی نظیر جنرال موتورز و فورد هر کدام برابر با ۵۶ میلیارد دلار برآورد شده اند و این در حالیست که اوبر، دارای ارزشی فراتر از ۶۲ میلیارد دلار است؛ استارتاپی که صرفا یک سرویس را ارائه می دهد. در مقابل، شرکت های سازنده خودرو که نامشان ذکر گشت، دارای سرمایه های حقیقی نظیر زمین، کارخانه و دستگاه های مختلف هستند.

از آن جایی که اوبر هنوز یک شرکت خصوصی است، گزارشات مالی دقیق و درآمدهایش را به شکل عمومی اعلام نمی کند اما با این حال گزارش شده که در سال ۲۰۱۳ این استارتاپ قادر به کسب ۱۰۴ میلیون دلار سود خالص شده در حالی که گمانه زنی می شود در سال ۲۰۱۵، این شرکت خصوصی به سود خالص ۲ میلیارد دلاری دست پیدا کند.

کمپانی های تکنولوژیک بزرگ هم به نظر می رسد که به اوبر، باوری راسخ داشته باشند چرا که مدتی پیش مایکروسافت در این استارتاپ حدود ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرد و از همان زمان تاسیس نیز گوگل یکی از سرمایه گذاران اصلی آن به شمار می رود. در هر صورت زمانی که هیئت مدیره این شرکت تصمیم بگیرند سهام را به شکل عمومی عرضه نمایند، ارزش این کمپانی سرویس دهنده بسیار بیشتر از اکنون خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    امان از این ارزشهای حبابی اینترنتی. یروز میرن تو دل آسمون روز بعدش با مخ میان زیمین.

مطالب پیشنهادی