ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

غول پتنت های آمریکا، شیائومی را به دادگاه کشاند

شرکتی آمریکایی به نام Blue Spike LLC که به واسطه متهم کردن کمپانی های مختلف برای نقض پتنت هایش شناخته می شود و درآمد قابل توجهی از این محل دارد، مدتی است که توجه اش را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

شرکتی آمریکایی به نام Blue Spike LLC که به واسطه متهم کردن کمپانی های مختلف برای نقض پتنت هایش شناخته می شود و درآمد قابل توجهی از این محل دارد، مدتی است که توجه اش را به شیائومی معطوف کرده است.

این کمپانی اخیرا پرونده ای را علیه شرکت چینی مورد بحث در دادگاه منطقه شرقی تگزاس گشوده و مدعی شده که شیائومی پتنت شماره 8930719B2 آن را که تحت عنوان «روش حفاظت از داده ها و دستگاه ها» خوانده می شود نقض نموده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Blue Spike LLC مدعی شده که شیائومی بدون کسب مجوز از آن، این پتنت را در تلفن های هوشمند Mi 4، Mi 4 LTE، Mi 4c، Mi 4i، می نوت پلاس، ردمی 1S، ردمی 2، ردمی 2 پرایم، ردمی 2 پرو، ردمی 2A و ردمی نوت 2 به کار گرفته و جالب است بدانید که طبق ادعای این شرکت، پتنت مذکور حتی در مدل های معرفی نشده Mi 5 و Mi 5 Plus نیز نقض شده.

اگر خاطرتان باشد، چندی پیش عکسی از این موبایل به فضای مجازی راه یافت که حکایت از وجود یک نمایشگر 5.2 اینچی تقریبا بدون حاشیه با رزلوشن 1440 در 2560 پیکسل را برای آن داشت.

گفته می شود که این موبایل از چیپست اسنپدراگون 820 بهره می برد و در کنای آن 16 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز برایش در نظر گرفته شده. طبق شایعات اخیر، دوربین اصلی این موبایل 16 مگاپیکسلی است و برای گرفتن سلفی و برقراری تماس های تصویری هم یک دوربین هشت مگاپیکلسی در قسمت جلوی بدنه آن تعبیه گردیده. پیش بینی می شود که Mi 5 با قیمت حدودی 312 دلار آمریکا به کاربران عرضه گردد.

Mi 5 Plus نیز احتمالا یک نمایشگر 5.5 یا 5.7 اینچی دارد و از چیپست اسنپدراگون 820 بهره می برد. رم این مدل احتمالا 4 گیگابایتی است و همان دوربین های مدل معمولی را خواهد داشت.

شرکت Blue Spike اعلام داشته که کسب و کار اصلی اش حول نرم افزار ASLR، سیستم ها و تکنولوژی های مرتبط با آن می گردد اما اگر جستجویی ساده در فضای آنلاین داشته باشید با انبوهی از پرونده های شکایت روبرو می گردید که همگی به دلیل نقض پتنت و از سوی همین کمپانی مطرح شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • amid
    amid | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    یعنی عاشششق شرکتش شدم لا مصصب چه کار خفنی داره!

  • gamn
    gamn | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    واقعا حالم از این شرکتا بهم می خوره بی مصرفای مفت خور

  • mehrdad
    mehrdad | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    این شرکت اینقدر شکایت کنه تا جر بخوره.مفت خور دنیای تکنولوژی!

  • هـــیـــــوا
    هـــیـــــوا | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    بالاخره باید از یه جا پول دربیارن ، ولی شیائومی که تو آمریکا محصولاتش رو نمی فروشه .فکر نکنم اونوقت این شکایت ها مهم باشه

مطالب پیشنهادی