ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در ماه اکتبر بیشترین میزان فروش تبلت در فضای آنلاین آمریکا را داشته است

فروش تبلت مدتی است که روندی نزولی یافته، با این همه، آیپد اپل همچنان در لیست پرفروش ترین ها جایگاه نخست را در اختیار دارد. این محصول در اولین سال های عرضه اش موفق شد 95 ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

فروش تبلت مدتی است که روندی نزولی یافته، با این همه، آیپد اپل همچنان در لیست پرفروش ترین ها جایگاه نخست را در اختیار دارد. این محصول در اولین سال های عرضه اش موفق شد 95 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد.

اما هفت ماه بعد از رونمایی آیپد توسط استیو جابز و درست یک ماه قبل از رونمایی آیپد 2، نسخه اولیه این محصول به تدریج سهم خود را به تبلت های اندرویدی واگذار کرد.

در سه ماهه نخست سال 2013 میلادی، آیپد کمتر از 40 درصد سهم بازار را در اختیار داشت که این رقم کمتر از 58 درصد سهمی است که در سه ماهه نخست سال 2012 میلادی به خود اختصاص داده بود.

در دو بازه سه ماهه بعدی، سهم آیپد از بازار به کمتر از سی درصد رسید و با وجود آنکه محصولات اندرویدی ارزان قیمت اصلی ترین رقبای آن محسوب می شدند، این دستگاه های سری سرفس پرو مایکروسافت بودند که باعث نگرانی مدیران این شرکت مستقر در کوپرتینو شده بودند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در ادامه، نشریه تایم، سرفس پرو 3 را یکی از 25 نوآوری برتر ارائه شده در سال 2014 خواند و سرفس پرو 4 نیز همانطور که می دانید اندکی بیشتر از یک ماه است که معرفی شده.

حالا گزارشی از سوی سایت 101data منتشر شده که نشان می دهد در ماه اکتبر، مایکروسافت تبلت های بیشتری را به صورت آنلاین در بازار آمریکا فروخته و از این لحاظ در قیاس با شرکت های دیگر جای نخست را در اختیار دارد.

طبق آمارها سهم فروش آنلاین این شرکت از تبلت در ماه اکتبر به رقم 45 درصد رسید، این در حالی است که سهم اپل از ماه سپتامبر تا اکتبر افتی 17 درصدی را تجربه کرده است. در طول همین بازه زمانی نیز سهم آمازون از رقم 5 درصد به 10 درصد رسیده و افزایشی دوبرابر را پشت سر گذاشت.

داده های دیگر همچنین حکایت از آن دارند که این شرکت مستقر در ردموند، گران ترین تبلت های دنیا را (با متوسط قیمت 844 دلار) می فروشد. همانطور که احتمالا می دانید، سرفس پرو 3 به هیچ وجه تبلت ارزان قیمتی نبود و مدل سرفس پرو 4 و سرفس بوک نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

نسخه 512 گیگابایتی سرفس بوک قیمتی برابر با 2600 دلار در Best Buy دارد و این در حالی است که متوسط قیمت آیپد حدود 392 دلار است.

همانگونه که مشاهده کردید، مایکروسافت در ماه اکتبر بالاترین جایگاه جدول را در لیست پرفروش ترین های فضای آنلاین در اختیار داشت، با این همه، در بازه زمانی 12 ماهه، اپل همچنان با در اختیار داشتن 34 درصد از سهم بازار صدرنشین است.

جایگاه دوم را مایکروسافت با 17 درصد در اختیار دارد و آمازون نیز با اختصاص سهم 11 درصدی به خود توانسته جایگاه سوم را در اختیار بگیرد. اما اگر موفقیت های این شرکت مستقر در ردموند ادامه پیدا کند، به زودی شاهد تغییرات عمده در سهم بازار پرفروش ترین تبلت ها در بازار آنلاین آمریکا خواهیم بود.

Microsoft-tops-Apple-in-U.S.-online-tablet-sales-in-October

Microsoft-tops-Apple-in-U.S.-online-tablet-sales-in-October (1)

Microsoft-tops-Apple-in-U.S.-online-tablet-sales-in-October (2)

Microsoft-tops-Apple-in-U.S.-online-tablet-sales-in-October (3)ما

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Cna
    Cna | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    و باز هم خانم موسوی
    انگار دنبال بهانه هستید از اپل صحبت کنید :)

  • آرمان
    آرمان | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    ویندوز بیشتر متکی بر موس و کیبرده! و مناسب تاچ نیست.

    از این طرف هم 90 درصد نرم افزارهای ویندوز اصلا مناسب با صفحه لمسی نیست! قلمش هم که همچین عملکرد خوبی نداره.

    سوال: پ چرا باید سرفیس رو بخریم؟!
    اینها هستن که دوشواری درست میکنن!

  • امیر
    امیر | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    اخه مایکی فروشگاه نداره و مجبوره انلاین بفروشه
    وگرنه کو تا به ایپد برسه
    اینم شده افتخار واسه مایکی پرستا ن

  • امیر
    امیر | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    N جان یا ارومین@
    تر که ...
    تو رو پس اتداختم زبونتم درازه؟!
    :))

  • Mm
    Mm | ۱۵ آذر ۱۳۹۴

    سرفیس باید با مک بوک ایر مقایسه بشه نه اپد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی