ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خنک کننده های شخص ثالث باعث خم شدن پردازنده های اینتل می شوند

از نظر آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند کامپیوتر خانگی شان را خودشان سر هم نمایند، استفاده از خنک کننده پیشفرضی که همراه با پردازنده دستگاه ارائه می شوند، کفایت می کند و دیگر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

از نظر آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند کامپیوتر خانگی شان را خودشان سر هم نمایند، استفاده از خنک کننده پیشفرضی که همراه با پردازنده دستگاه ارائه می شوند، کفایت می کند و دیگر نیازی به خرید سیستم خنک کننده جداگانه برای این منظور نخواهد بود.

اما برای گیمرها و کاربران اندک حرفه ای تر، داستان کمی فرق می کند و این افراد به طور حتم از این حقیقت آگاهند که برای اجرای اپلیکیشن ها و برنامه های سنگین نیازمند توان پردازشی بالا، لازم است سیستم خنک کننده قوی تری را در اختیار داشته باشند.

اما اگر قصد دارید کامپیوتر تازه ای را با استفاده از پردازنده های سری Skylake اینتل سر هم کنید، لازم است در نظر داشته باشید، بر اساس گزارشی که از سوی یک وبسایت آلمانی حوزه تکنولوژی به نام Games Hardware منتشر شده، این پردازنده ها در مواردی که همراه با سیستم های خنک کننده شخص ثالث مورد استفاده قرار می گیرند دچار خمیدگی یا شکستگی می شوند.

مشکل نیز از زیرلایه ای سرچشمه می گیرد که برای ساخت این چیپست ها مورد استفاده قرار گرفته و گفته می شود که در قیاس با نسل های قبلی ضخامتش اندکی پایین تر است.

البته باید در نظر داشت که این خطا به هیچ وجه به اینتل مربوط نمی شود، اما با توجه به این نکته که سیستم های خنک کننده مذکور برای استفاده به همراه پردازنده های ضخیم تر طراحی شده اند، همین مساله باعث بروز مشکل خم شدگی یا شکستن برخی از آنها شده.

این نکته را هم باید اضافه کنیم که مساله به هیچ وجه گسترده نیست و هنوز باید منتظر ماند تا فروشندگان پی سی بروز احتمالی چنین مشکلی را در سیستم های فروخته شده خود گزارش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • م
    م | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    ﻣﻦ ك ﻧﻔﻬﻤﻴﺪﻡ ﭼﻲ ﺷﺪ... ﻳﻌﻨﻲ اﮔﻪ ﻓﺮﺿﺎ ﻛﻮﻟﺮ اﺑﻲ ﺯﻳﺮﺵ ﺭﻭﺷﻦ ﻛﻨﻴﻢ اﮔﻪ ﺧﻨﻚ ﺑﺸﻪ ﻣﻴﺸﻜﻨﻪ? ﻳﻌﻨﻲ ﻋﻠﺖ ﮔﺮﻡ و ﺳﺮﺩ ﺷﺪﻧﺸﻪ?

مطالب پیشنهادی