ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشگران با استفاده از پرینترهای سه بعدی رگ های خونی «زنده» تولید کردند

پرینت سه بعدی رگ های خونی دیگر یک رویای دور نیست. اما ساخت نمونه هایی که بتوانند همچون رگ های واقعی عمل کنند تا همین امروز کاری بس دشوار بود. لارنس لیورمور پژوهشگری است که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

پرینت سه بعدی رگ های خونی دیگر یک رویای دور نیست. اما ساخت نمونه هایی که بتوانند همچون رگ های واقعی عمل کنند تا همین امروز کاری بس دشوار بود. لارنس لیورمور پژوهشگری است که اعلام نموده رگ های خونی را با موفقیت به صورت سه بعدی پرینت کرده است و نمونه ساخته شده توسط وی، همچون رگ های واقعی در بدن انسان قادر است که مواد مغذی را به بخش های مختلف بدن ارسال کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

نکته کلیدی در رسیدن به این موفقیت این است که در ابتدا، ساختار اولیه یک رگ با استفاده از سلول ها و دیگر مواد طبیعی پرینت می شود و سپس از طریق جوهرهای زیستی و دیگر مواد سازگار با بدن، جزئیات و بخش های دیگر به آن اضافه می گردد. در ادامه، بخش های مختلف این ساختار به یکدیگر متصل شده و رفتاری شبیه به رگ های طبیعی انسان را از خود نشان می دهند.

در حال حاضر، نمونه ساخته شده توسط این دانشمند چندان هم شبیه به رگ های درون بدن شما نیست و در عوض با «ظرفی» از رگ های «شبیه به اسپاگتی» روبرو هستیم.

با این همه، دانشمندان ابراز امیدواری کرده اند که در آینده این رگ ها را شبیه به بدن انسان سازماندهی خواهند کرد. چنانچه این مساله عملیاتی شود، بالاخره روزی خواهد رسید که شاهد ارائه نمونه هایی از بافت های مصنوعی بدن انسان و حتی اندام های پرینت شده ای باشیم که تفاوت چندانی با نمونه های واقعی شان نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    قدم بزرگی برای انقلاب در صنعت پرینتر هاست

مطالب پیشنهادی