ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کورتانا اکنون می تواند برخی وب سایت ها را تنها با دریافت نامشان در مرورگر Edge باز کند

کورتانا دستیار صوتی مایکروسافت با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و هر از چند گاهی شاهد معرفی قابلیت تازه ای از آن هستیم. طبق اخبار تازه، از این پس، دستیار مجازی یاد شده قادر خواهد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵

کورتانا دستیار صوتی مایکروسافت با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و هر از چند گاهی شاهد معرفی قابلیت تازه ای از آن هستیم. طبق اخبار تازه، از این پس، دستیار مجازی یاد شده قادر خواهد بود برخی از وب سایت ها را تنها با دریافت نام آنها روی مرورگر بازکند.

این قابلیت فعلاْ فقط برای تعداد محدودی از وب سایت ها از جمله گوگل، فیس بوک، یاهو، ویکی پدیا و پیتزا هات فعال است. برای انجام این کار تنها کافیست که نام یکی از این وب سایت ها را (بدون پسوند دامنه شان همچون com. یا org.) به کورتانا بگویید تا صفحه اصلی آن در مرورگر Edge برایتان به نمایش کشیده شود.

از آنجا که چنین قابلیتی نیاز به ارتباط نزدیک با مرورگر پیشفرض سیستم عامل میزبان دارد، بعید است به این زودی ها شاهد فعال شدن آن در پلتفرم های اندروید و iOS باشیم. بنابراین فعلا تنها می توانیم آن را روی ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰ موبایل تجربه کنیم.

قابلیت تازه ی کورتانا هنوز به صورت رسمی توسط مایکروسافت معرفی نشده و مشخص نیست که دقیقا چه موقع تعداد وب سایت های تحت پوشش افزایش خواهد یافت. تا قبل از این برای بازکردن یک وب سایت توسط دستور صوتی، لازم بود که قبلا آدرس آن را در مرورگر ستاره دار می کردید، اما کورتانا حالا کمی هوشمندتر از قبل عمل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    مگه کورتانا جز هنگ کردن توی کنفرانس و جوک گفتن کار دیگه ام بلده؟!
    :))

مطالب پیشنهادی