ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

خیزش پلی استیشن؛ نگاهی به عناوین معرفی شده در مراسم PlayStation Experience

کنفرانس خبری شرکت سونی در همایش PlayStation Experience چندان پربار نبود و بسیاری از گیمرها، از عدم معرفی محتویات مناسب گله مند بودند. البته این بدان معنا نیست که سونی با دست خالی به صحنه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ آذر ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

کنفرانس خبری شرکت سونی در همایش PlayStation Experience چندان پربار نبود و بسیاری از گیمرها، از عدم معرفی محتویات مناسب گله مند بودند. البته این بدان معنا نیست که سونی با دست خالی به صحنه آمد؛ اما کمبود بازی های بزرگ یا به اصطلاح AAA و تمرکز این شرکت ژاپنی روی نمایش عناوین کوچک و بعضا مربوط به هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، چندان نظر مخاطبان را جلب نکرد.

با این حال، باید این را در نظر داشت که هیچ وقت نمی توان همه را راضی نگه داشت و مطمئنا هر نمایشی، بازخوردهای مثبت و منفی خاص خود را به همراه دارد. اما این مسئله سبب نمی شود که بازی های ارزشمند معرفی شده در کنفرانس سونی را از یاد ببریم و توجهی به آن ها نشان ندهیم.

در هر حال، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، یکی از محصولات مورد انتظار سال آتی میلادی به شمار می رود و طبق برنامه ریزی های سونی، به نظر می رسد که با دستگاهی قدرتمند و انقلابی مواجه باشیم. تمرکز کنفرانس سونی هم روی این محصول، چندان دور از انتظار نبود و این کمپانی محبوب باید دیر یا زود، از عناوین جدید خود برای هدست واقعیت مجازی پرده بر می داشت.

در کل، سونی با وجود ضعف های خود در کنفرانس اخیر PlayStation Experience، از عناوین جالبی برای پلی استیشن 4 و هدست واقعیت مجازی پلی استیشن رونمایی کرد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی کوتاه بیندازیم به این عناوین.

Job Simulator

Job Simulator

سازنده: Owlchemy Labs
پلتفرم: هدست پلی استیشن، استیم
تاریخ انتشار: نامعلوم

همان طور که از نام آن پیداست، Job Simulator گیمر را در محیطی شبیه به یک دفتر کار قرار می دهد. گرافیک بازی چندان ستودنی نیست اما به نظر می رسد که با توجه به آزادی عمل بیش از حد آن، گیمرها را برای مدتی طولانی سرگرم کند. با این حال، هدف کلی بازی هم چنان نامشخص است و معلوم نشده که گیمر باید دقیقا چه ماموریت هایی را دنبال کند. در تریلر گیم پلی بازی هم اطلاعات زیادی به چشم نمی خورد و بازیکن، صرفا به ریخت و پاش در محیط کار خود می پردازد؛ کاری که شاید در ابتدا جالب به نظر برسد اما مطمئنا خیلی زود خسته کننده می شود.

Headmaster

HeadMaster

سازنده: Frame
پلتفرم: هدست پلی استیشن
تاریخ انتشار: نامعلوم

ورزش فوتبال، محبوبیت زیادی در میان مردم و گیمرها دارد و مسلما بسیاری از ما منتظر روزی هستیم که بتوانیم با استفاده از واقعیت مجازی، در قالب بازیکنی معروف ظاهر شویم. با این حال، هنوز تکنولوژی به این مرحله نرسیده است و بازی Headmaster قصد دارد بخش هایی کوچک از این رویا را برایمان به نمایش بگذارد.

در Headmaster گیمر وظیفه دارد که توپ های ارسالی را با سر وارد دروازه کرده و یا آن را به سمت اهداف مشخصی هدایت کند. هدف بازی مشخص و محدود است اما تنوع زیادی در گیم پلی به چشم می خورد که می تواند جذابیت بازی را در طولانی مدت بالا ببرد. در همین حال، مشخص نیست که آیا می توان به صورت چندنفره آنلاین به بازی پرداخت یا خیر؛ قابلیتی که اگر وجود آن تایید شود می تواند بسیار جالب باشد.

Battlezone

Battlezone

سازنده: Rebellion
پلتفرم: پلی استیشن 4 و هدست پلی استیشن، استیم و آکیلس ریفت
تاریخ انتشار: نامعلوم

استودیوی Rebellion یکی از استودیوهای نامی صنعت بازی های ویدیویی به شمار می رود و سابقه کاری درخشانی از خود به جای گذاشته است. بازی جدید این استودیو، Battlezone نام دارد و قرار است که برای کنسول نسل هشتمی و نیز کامیپوترهای شخصی عرضه شود. در Battlezone، بشریت در لبه نابودی قرار گرفته است و گیمر باید به عنوان آخرین امید انسانیت و به کمک «قدرتمندترین سلاح بشریت» به مبارزه با دشمنان بپردازد.

Rebellion سابقه زیادی در ساخت عناوین مشابه داشته است و با توجه به نمایش خیره کننده Battlezone می توان به قطع گفت که با عنوانی سرگرم کننده و جذاب طرف خواهیم بود.

World War Toons

World War Toons

سازنده: Reload
پلتفرم: پلی استیشن 4، هدست پلی استیشن، وضعیت سایر پلتفرم ها نامشخص
تاریخ انتشار: تاریخی نامعلوم در 2016

World War Toons بازی جدید استودیوی Reload است که به صورت کاملا چندنفره دنبال می شود و گیمرها را در قالب سربازهای کارتونی الهام گرفته از جنگ جهانی اول قرار می دهد. گرافیک کارتونی بازی، واقعا چشم نواز است و به گفته خود استودیوی توسعه دهنده، جمعی از بهترین طراحان فنی و هنری گرد آورده شدند تا بهترین تجربه بصری ممکن پدید آید.

World War Toons به دو صورت عرضه می شود و به واقعیت مجازی محدود نیست. بنابراین، بدون تهیه یکی از این هدست های گران قیمت نیز می توانید آن را تجربه کنید. همانند سایر بازی های مشابه، امکانات و قابلیت های متعددی برای گیم پلی در نظر گرفته شده است و بازیکن، به تجهیزات و نقشه های زیادی دسترسی خواهد داشت.

Rez VR

REZ VR2

سازنده: REZ Infinite
پلتفرم: هدست پلی استیشن
تاریخ انتشار: نامعلوم

بازی Rez پیرو سبک ریل شوتر موزیکال است و در واقع، در سال 2001 برای پلتفرم های پلی استیشن 2 و دریم کست عرضه شد. توسعه تکنولوژی واقعیت مجازی سبب شده که توسعه دهندگان این بازی، به فکر عرضه نسخه ای جدید برای پلتفرم هدست واقعیت مجازی پلی استیشن بیفتند و انصافا، ایده ای جالب بوده است.

همانند سابق، گیمر باید در نقش Rez، به تیراندازی به موانع محیطی مختلف بپردازد و در همین حال، از هماهنگی موسیقی و گیم پلی نیز لذت ببرد. جدا از این، رزولوشن و نرخ فریم بازی بهبود یافته اند و به صورت 1080p با 60 فریم ثابت دنبال می شوند. بهره گیری از صدای سه بعدی نیز، از جمله دیگر ویژگی های نسخه جدید به شمار می رود.

Golem

Golem

سازنده: Highwire Games
پلتفرم: هدست پلی استیشن
تاریخ انتشار: نامعلوم

ماهیت Golem دقیقا مشخص نیست و هنوز نمی دانیم که این بازی قرار است چه محوریتی داشته باشد. با این حال، نمایش بازی تا حدودی جالب به نظر می رسد و می توان انتظار داشت که با عنوانی جالب مواجه باشیم. Golem اولین بازی استودیوی Highwire Games به شمار می رود و باید دید که آن ها تا چه حد در تحقق اهداف شان موفق خواهند بود. در هر صورت، نمایش کوتاه و کم جزییات بازی را می توانید در پایین مشاهده کنید.

The Modern Zombie Taxi Co

Modern Zombie

سازنده: Santa Monica Studio و Vitei Backroom
پلتفرم: پلی استیشن 4 و هدست پلی استیشن
تاریخ انتشار: نامعلوم

گیمرها، به تازگی علاقه ای مضاعف به بازی های مضحک با فیزیک های عیبج و غریب نشان داده اند و دو بازی Octodad و صد البته Goat Simolatur، مثال هایی بارز بر این گفته اند. ظاهرا بزودی عنوانی جدید با پیروی از همین سبک و سیاق برای هدست پلی استیشن عرضه خواهد شد که مطمئنا تجربه آن جالب خواهد بود.

ساخت بازی را استودیوی Vitei Backroom به عهده گرفته و استودیوی نام آشنا و معتبر سانتا مونیکا نیز به روند توسعه آن کمک خواهد کرد. داستان بازی، سال ها بعد از آخرالزمان زامبی ها را روایت می کند؛ یعنی زمانی که زامبی ها به تمدن رسیده اند و برای خودشان زندگی می کنند. گیمر نیز باید در نقش یک راننده تاکسی، این زامبی های بد ریخت و قیافه را مقصدشان برساند.

Eagle Flight

Eagle Flight

سازنده: Ubisoft
پلتفرم: هدست پلی استیشن، هدست آکیلس ریفت
تاریخ انتشار: نامعلوم

همه ما به خوبی با عنوان Assassin's Creed و ویژگی های آن آشنایی کامل داریم. بازی جدید هدست پلی استیشن، توسط یوبی سافت و با الهام گیری از عقاب های معروف سری اساسینز کرید ساخته می شود. با توجه به نمایش بازی می توان گفت که محیط بازی، بنابر رسم قدیمی یوبی سافت، بسیاری غنی و بزرگ خواهد بود.

در همین حال، امکان بازی به صورت چندنفره آنلاین هم وجود دارد و گیمرها می توانند به رقابت و یا همکاری با یک دیگر بپردازند. با این همه، اطلاعات به دست آمده از بازی بسیار کم است و هنوز نمی دانیم که گیم پلی به چه شکل دنبال می شود؛ اما شکی نیست که با یکی از مورد انتظارترین عناوین واقعیت مجازی طرف هستیم.

100Foot Robot Golf

100 foot robot golf

سازنده: No Goblin
پلتفرم: هدست پلی استیشن
تاریخ انتشار: نامعلوم

بازی 100 Foot Robot Golf به اندازه نام اش عجیب و متفاوت است. همان طور که احتمالا حدس زده اید، در عنوان جدید استودیوی No Goblin می توان ورزش گلف را در قالب ربات های عظیم الجثه تجربه کرد. البته همه چیز به همین محدود نمی شود؛ هر یک از ربات ها، ویژگی های خاصی دارد که می تواند به وی کمک کند.

در همین حال، به لطف فیزیک مناسب بازی می توان به تخریب موانع موجود در مقابل توپ گلف پرداخت و یا حتی با ربات های دیگر مبارزه کرد! به طور کل، زبان از توصیف ویژگی های عجیب و غریب و نامانوس بازی قاصر است و احتمالا با مشاهده تریلر پایین، به اطلاعاتی بهتر دست پیدا خواهید کرد.

Psychonauts 2 The Rhombus of Run

PsychonautsROR_610

سازنده: Double Fine
پلتفرم: هدست پلی استیشن
تاریخ انتشار: 2016

در سال 2005، استودیوی خوش سابقه دابل فاین به رهبری تیم شفر، یکی از بهترین بازی های خود را عرضه کرد. بازی Psychonauts در زمان خود بسیار محبوب بود و به فروش و البته میانگین نمره 90 در متاکریتیک دست یافت. تیم شفر، مدیر استودیوی دابل فاین، در مراسم PlayStation Experience امسال حاضر شد و از گیمرها خواست که به وی در ساخت نسخه جدید بازی یاری رسانند.

نتیجه این درخواست، جمع آوری بیش از یک میلیون دلار در کم تر از یک روز بود و حالا قطعا می دانیم که Psychonauts 2 برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن منتشر خواهد شد. هنوز مشخص نیست که روند بازی چطور خواهد بود اما انتظار می رود که گیم پلی، همانند نسخه قبل، به صورت پلتفرمینگ دنبال شود.

The Classroom Aquatic

Classroom Aquatic

سازنده: رمی کارنز
پلتفرم: هدست پلی استیشن
تاریخ انتشار: نامعلوم

نمایش بازی The Classroom Aquatic اگرچه روند گیم پلی را به خوبی به نمایش می گذارد اما هنوز سوالات زیادی ممکن است در ذهنمان وجود داشته باشد که باید دید به آن ها پاسخ داده می شود یا خیر. در عنوان مورد بحث، گیمر در نقش موجودات دریایی مختلف درون یک آکواریوم ظاهر می شود و باید در محیطی مشابه یک کلاس درس، امتحان دهد!

جدا از فضاسازی عجیب بازی، The Classroom Aquatic بیش تر به عنوان یک شبیه ساز تقلب به نظر می رسد. در واقع گیمر باید با تقلب کردن از روی دست سایر دانش آموزان و عدم دیده شدن از طرف مراقب امتحان، کار خود را پیش برده و اهدافی دیگر را نیز دنبال کند. اطلاعات بیش تری از بازی در دست نیست و در همین راستا، پیشنهاد می کنیم که تریلر بازی را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • PS4
    PS4 | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    ضمنا دوستان دقت کنند این مراسم بیشتر تمرکزش رو توسعه دهنده های مستقل بود. برای همین بیشتر بازی های بالا یکم عجیب غریبند.بازی های اصلی PS VR تو مراسم های قبلی معرفی شد مثل dreams,until dawn,Gran trusmo, no man's sky,DRIVE CLUB و....

  • Anonymous
    Anonymous | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    ببخشید تریلرace combat 7کوش؟ فکر کنم بهترین بازی VR که دیشب معرفی شد همین بود.

  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    Eagle Flight برای اکیلیس و استیم هم می یاد

    • شایان ضیایی
      شایان ضیایی | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

      متشکرم از تذکرتون، اصلاح شد.

      موفق باشید.

      • Divan Greedy (thankyouaj)
        Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

        اقای ضیایی ممکنه در اینده داخل دیجیاتو پوشش نینتندو و بررسی بازی های 3ds و Wii u اضافه بشه ؟؟

        • شایان ضیایی
          شایان ضیایی | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

          حقیقتش بنده در سِمَتی نیستم که بتونم به این سوال پاسخ دقیق بدم.

          با توجه به عدم پشتیبانی رسمی نینتندو از منطقه خاورمیانه، این مسئله نیاز به بررسی داره اما مطمئنا هر زمان که امکانش وجود داشته باشه، ما هم خیلی علاقه مندیم که محصولات این کمپانی فوق العاده رو مورد پوشش و بررسی قرار بدیم.

          ممنون.

مطالب پیشنهادی