ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وقتی یک دختر 4 ساله با کمک کنترل از راه دور یک کامیون را می راند [تماشا کنید]

همه بچه ها عاشق اسباب بازی هایی هستند که با کنترل از راه دور هدایت می شوند. مخصوصا ماشین های بزرگ همانند جرچقیل یا کامیون های کمپرسی را دوست دارند چون به غیر از حرکت ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

همه بچه ها عاشق اسباب بازی هایی هستند که با کنترل از راه دور هدایت می شوند. مخصوصا ماشین های بزرگ همانند جرچقیل یا کامیون های کمپرسی را دوست دارند چون به غیر از حرکت می توانند مثلا بار شنی که پشت کمپرسی جمع کرده اند را تخلیه نمایند. یا به کمک جرثقیل، یکی دیگر از ماشین های خود را جا به جا کنند.

تا اینجا هیچ مورد عجیبی در این امر وجود ندارد، اما اگر بخش «اسباب بازی» را از دنباله نام کامیون برداریم و یک ریموت کنترل هم به دست کودکی چهار ساله بدهیم آن وقت است که باعث تعجب می گردد.

برای اینکه بدانید دقیقا منظورمان چیست در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در صربستان دختر 4 ساله به نام سوفی امکان این را پیدا کرد تا یک کامیون ولوو FMX واقعی را با کمک کنترل از راه دور حرکت دهد. او بدین وسیله امکان چرخاندن فرمان، گاز دادن، ترمز گرفتن و کشیدن ترمز دستی را داشت.

در این ویدئو می توانید هیجان این تجربه را حس کنید که یک کمپرسی بزرگ را مثل اسباب بازی این طرف و آن طرف بکشانید و از پرت شدن یا خوردن به دیوار آن هم هیچ هراسی نداشته باشید زیرا ماشین سرنشینی ندارد و فقط با چند کلید و جوی استیک از فاصله دور و در ایمنی کامل حرکت می نماید.

با تماشای این فیلم این طور به نظر می رسد که دست هایی در پشت پرده هستند و این فعالیت ها را این دختربچه کوچک به تنهایی انجام نمی دهد، اما در کل شیرین کاری بسیار جالبی است و این تفکر چیزی از ارزش این آزمایش کم نمی کند.

«ولوو تراک» که از شرکت خودروسازی ولوو جداست، با این ویدئو در واقع کامیون های سری FMX خود را تبلیغ کرده که امکانی به نام «کنترل خودکار اصطکاک» دارند. این ویژگی به محور جلو خودرو کمک می کند تا در صورت نیاز در مکان های گل آلود اصطکاک بیشتری داشته باشد و از سُر خوردن ماشین جلوگیری نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حمید
    حمید | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    احسنت
    و این است ولوو

  • بهزاد
    بهزاد | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    کامیونهایی با عمر بالای 20 سال تو کشور ما بعضا خرج 4 یا پنج تا خانواده رو میدن ... چقدر تفاوت .....

  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    شما فقط زبان این فسقلی رو نگاه کن.

مطالب پیشنهادی