ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش رشد جهانی فروش تلفن های هوشمند چگونه به کام اپل خواهد بود؟

از زمانی که گجت هایی به نام «تلفن های هوشمند» پدید آمدند، مردم در حال خریدن آنها بوده اند و از دهه گذشته تا کنون رشد این تجارت به شکلی باورنکردنی بالا بوده است. حال ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

از زمانی که گجت هایی به نام «تلفن های هوشمند» پدید آمدند، مردم در حال خریدن آنها بوده اند و از دهه گذشته تا کنون رشد این تجارت به شکلی باورنکردنی بالا بوده است. حال موسسه تحقیقاتی IDC خبر می دهد که برای اولین بار، امسال رشد فروش تلفن های هوشمند به شکل جهانی کاهش [ی بسیار اندک] خواهد داشت.

کاشف به عمل آمده بیشتر افرادی که در کره زمین به اسمارت فون ها علاقه دارند، همین حالا صاحب یکی از همین دستگاه ها هستند. اما آیا این موضوع به نفع اپل است؟ در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گزارش جدید IDC خبر از آن می دهد که رشد فروش تلفن های همراه در سال جاری به نسبت سال گذشته ۹.۸ درصد افزایش خواهد داشت. این موسسه همچنین گمانه زنی می کند که تا انتهای این سال، ۱.۴۳ میلیارد تلفن هوشمند به فروش خواهند رسید. با اینحال موسسه مورد اشاره همچنین خبر می دهد که رشد فروش این محصولات در در آسیا-اقیانویسه، آمریکای لاتین و اروپای غربی کاهش داشته.

در این میان اما باید به کشور چین توجهی ویژه داشت؛ کشوری که حدود یک سوم از تلفن های هوشمندی که همه سازندگان آنها را تولید می کنند در همین کشور به فروش می رسد. چین قابلیت تغییر این اوضاع را دارد اما مشکل اینجاست که حتی بازار کشور چین هم به شدت اشباع گشته و رشد فروش نیز با رکود مواجه شده است. حال دیگر به سختی می توان افرادی را در چین یافت که برای اولین بار تصمیم به خرید یک موبایل هوشمند بگیرند و در چنین حالتی، شرکت ها مجبور هستند در پی کاربرانی باشند که می خواهند اسمارت فون های قبلی را بروز رسانی کنند.

آنتونی اسکارسلا (Anthony Scarsella)، یکی از مدیران ارشد تحقیقاتی  IDC می گوید: «در سال های گذشته افرادی که از تلفن های همراه معمولی استفاده می کردند به سوی اولین خرید خود از سری موبایل های هوشمند آمدند اما اکنون این تغییر مسیر دست کم در چین پایان یافته است.»

حال این دگرش به سایر مناطق کشیده شده به طوری که موسسه مذکور باور دارد که بیشترین رشد در میان کاربرانی که تلفن همراه معمولی خود را با موبایلی هوشمند عوض می کنند از خاورمیانه و همچنین آفریقا خواهند بود. آقای اسکارسالا با بیان این موضوع خاطر نشان می کند که در سال جاری و در همین دو منطقه، رشد کاربرانی که در موردشان گفتیم ۵۰ درصد بیشتر شده و به راحتی توانسته اند بازارهای بکری همانند اندونزی یا هند را پشت سر بگذارند.

وی همچنین باور دارد که در بازار کشورهایی که کاربران برای اولین بار دست به خرید تلفن های هوشمند می زنند، همچنان محصولات اقتصادی مشتریان بسیاری خواهند داشت در حالی که در بازارهای در حال توسعه، سازندگان تلفن های هوشمند می توانند با ارائه طرح هایی نظیر دریافت موبایل نسخه قبلی و دادن نمونه جدید با پرداخت مبلغی اندک از سوی کاربر، همچنان آمارهای فروش خود را بالا نگه دارند. این دقیقا همان کاریست که اکنون اپل در حال انجامش در ایالات متحده است.

78e13dc241c01178_143980809.xxxlarge_2x-w600

تحلیلگران اکنون باور دارند که اپل برنده مشخص مبارزه برای بروز رسانی موبایل های تازه است. در بیشتر نقاط جهان، کاربران دارای اسمارت فون هستند و اپل نیز به خوبی این موضوع را درک کرده و تلاش نموده راهکاری پیدا کند تا کاربران تمایل به تعویض مدل قدیمی و خرید نسخه جدید از آیفون پیدا کنند. اپل مشخصا در آینده نزدیک طرح معاوضه آیفون قدیمی با آیفون جدید را از ایالات متحده به سایر کشورها از جمله چین گسترش خواهد داد چرا که در دوره های مالی ابتدایی سال ۲۰۱۵ خبر داده بود که در کشور چین حدود ۹۹ درصد افزایش فروش داشته است. از طرفی، کاربران چینی در سالی که گذشت علاقه بیش از اندازه ای به موبایل های دارای فناوری LTE نشان داده اند.

همچنین باید به این نکته توجه داشت که اپل اگرچه همه تلفن های فروش رفته در جهان را نمی سازد اما به علت توسعه مدل های گران قیمت و پرهیز از ساخت میان رده و اقتصادی ها، اکثریت سود بازار تلفن های هوشمند را در اختیار می گیرد. در نتیجه در زمانه ای که رشد فروش اسمارت فون ها به شکل جهانی در حال کاهش است، سازنده های بزرگ از جمله اپل دلیلی برای نگرانی ندارند. در این میان شرکت های نامداری که زمانی بر تخت سلطنت بودند و اکنون سهم اندکی از این تجارت دارند، به زودی از این چرخه ناپدید خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    چرت نگو اندروید ارزونه هه،باشعور الان سونی زد فایو و نوت پنج سامسونگ و اس6 اج پلاس گرونتر از آیفونن ، ضمنا اپل هیچیش که قبول ندارم فقط یه پردازنده قوی داشت که اونم به لطف کوالکوم داره رکوردش زده میشه به اضافه طراحی اونم نه الان که طراحیش مزخرفه طراحی آیفون۷، که طراحی میته 8 الان که زودتر از تولید شده زیباتر و ظریف تره،پردازنده آ9 ، اگه پردازنده آ 10 هم بزنه،کوالکوم داره اسنپدراگون 830 تولید میکنه،هیچی مث قبل نیست،ضمنا75 درصد فروش بازار مال اندروید ،سیزده درصد کلا مال اپل،ویندوز من بیشتر از اپل قبول دارم،فکرش بکن بالاترین رقم بنجمارک پردازنده مال شرکت چینی هواوی شده با میت8، فقط بیست و خوردی هزارتا تا اپل میخاد،تازه هنوز کوالکوم 830 نیومده،برادر من اپل خوبه نه کاملا ایده آل،جمع کن کاسه کوزتو...

    • mgx
      mgx | ۱۹ آذر ۱۳۹۴

      آره حال تو هم خوبه .. آیفون ۷ هم خریدی میدونم .. :))))

  • hhh
    hhh | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    متاسفانه اپلیهای همیشه محدود سر کاررفته الان دارن به خودشون میبالن ولی نمیدونن ویندوز اینبار هم مثل کامپیوترها که تونستن مک رو قورت بدن الان این بلارو تو گوشی به سرشون میاره

  • Adnan
    Adnan | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    نه دیگه. کمی دور و برت رو نگاه کن. دیجیاتو خلوت شده. حتی بی پولها هم دیگه حوصله اش رو ندارن. این نتیجه عدم احترام به شعور و انتقاد کاربرانه

    • opda511
      opda511 | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

      دقیقا

  • فردین
    فردین | ۱۷ آذر ۱۳۹۴

    داداش حالت خوبه!

  • ananymous
    ananymous | ۱۶ آذر ۱۳۹۴

    ینی اینایی که آیفونو میخرن فقط برا اینکه بگن با کلاسن و پولدارو میخوام از وسط نصف کنم
    کسی که فکر میکنه من برا ارزون بودن اندروید خریدم عقل تو کلش نیست و نمیدونه آزادی توی سیستم عامل ینی چی

مطالب پیشنهادی